Okej, ska testa det imorgon och hoppas på att det fungerarar Tack så mycket för hjälpen. Kan man åka med det sen eller är det bara för att testa och se?
Det kan du ha kvar. Så länge det funkar så funkar det ju.. Se till att tejpa noga bara så håller det ju å. Vill egentligen inte ge ett sådant här tips då det är långt ifrån proffsigt. Men jag är ju inget "proffs" ännu och det kan ju vara en alterniv lösning då jag antog att du inte ville öppna stereon o löda därinne
Så en vanlig elkabel fungerar till det?. Känns som att jag kommer köra på det, man förstör säkert bara skiten om man öppnar den och ska börja pilla och köpa en ny känns inte så jävla kul när man precis köpt en x)
Jag har skrapat rent plåten sen dragit två el sladdar direkt från -polen till där jag har satt jorden så jag tycker inte att det borde vara något fel med den jorden.
Jo du kan visste lösa det. Kabel från höljet på stereon till höljet på lågnivån... Skitenkelt...
dock e de inte helt rätt men visst funkar de.
Haha nej det är absolut inte rätt. Men då pioneers egna signaljord (vad jag hört inte upplevt) är klen så kan det vara en helt suverän lösning, även innan signaljorden går sönder.
Kanske kan bero på att de har ett skydd som skall ge sig innan banorna på kretskortet ger sig? Typ som säkringar (låg-ohmade ytskicktsmotstånd om jag sett rätt)
Haha nej det är absolut inte rätt. Men då pioneers egna signaljord (vad jag hört inte upplevt) är klen så kan det vara en helt suverän lösning, även innan signaljorden går sönder.
Kanske kan bero på att de har ett skydd som skall ge sig innan banorna på kretskortet ger sig? Typ som säkringar (låg-ohmade ytskicktsmotstånd om jag sett rätt)
Må hända, men det spelar ju i princip ingen roll om det är kretsarna eller denna "säkerhet" som går sönder om man ändå inte har kunskap nog att laga den.
Må hända, men det spelar ju i princip ingen roll om det är kretsarna eller denna "säkerhet" som går sönder om man ändå inte har kunskap nog att laga den.
Eller så gör man rätt från början så går den inte sönder..
Ja det var en extremt bra kommentar på en sak som redan är sönder! Eller vad tycker du själv?
Jo du kan visste lösa det. Kabel från höljet på stereon till höljet på lågnivån... Skitenkelt...
dock e de inte helt rätt men visst funkar de.
Haha nej det är absolut inte rätt.Men då pioneers egna signaljord (vad jag hört inte upplevt) är klen så kan det vara en helt suverän lösning, även innan signaljorden går sönder.
Nitromast skrev:
TT-Avant skrev:
Nitromast skrev:
Ja det var en extremt bra kommentar på en sak som redan är sönder! Eller vad tycker du själv?
Ja med tanke på att DU själv skriver att man kan göra så även INNAN den går sönder så JA.
Tack för det där tipsen med att jorda den i stereo chassit, fungerade as bra. Fast föredrar att ha en hel stereo så jag ska åka till mds med bilen så får dem titta på den utan att jag har jordat så får man väl hoppas på att man får en ny stereo.
Tack för det där tipsen med att jorda den i stereo chassit, fungerade as bra. Fast föredrar att ha en hel stereo så jag ska åka till mds med bilen så får dem titta på den utan att jag har jordat så får man väl hoppas på att man får en ny stereo.
varför skulle dom byta den för att DU har gjort fel?
Detta är lite olika från butik till butik, men BUTIKEN bör INTE ta ansvaret då det är handhavande fel. MEN de kan skicka den för undersökning och då kan man alltid HOPPAS på att de är snälla och laga den. Men man ska inte ha några höga förhoppningar.
Detta är lite olika från butik till butik, men BUTIKEN bör INTE ta ansvaret då det är handhavande fel. MEN de kan skicka den för undersökning och då kan man alltid HOPPAS på att de är snälla och laga den. Men man ska inte ha några höga förhoppningar.
i 99 fall av 100 så kommer du få svaret att det är ditt egna fel. du är la själv försäljare, detta händer (antar jag) rätt ofta att folk kommer in och klagar, hur gör ni om det är handhavandes fel, t.ex. bränd signal jord?
i 99 fall av 100 så kommer du få svaret att det är ditt egna fel. du är la själv försäljare, detta händer (antar jag) rätt ofta att folk kommer in och klagar, hur gör ni om det är handhavandes fel, t.ex. bränd signal jord?
Som jag skrev, VI tar inte på oss när det är handhavande fel. Men vi bruka förklara för kunden att vi kan skicka den som garantiåtgärd till Kenwood. MEN det KAN kosta kunden pengar för underökningsavgift,rep och ev. frakt. Detta beroende på om Kenwood kör det som "godwill" eller inte. Ibland har kunden tur, i vissa fall har dem det inte.
Så detta med bränd signaljord är ett litet lotteri när det gäller garanti eller inte. Men den ska INTE gå som en självklar garantiåtgärd, för det är det inte.
PS: Brukar ganska utförligt förklara för kunden om VARFÖR den troligen har blivit bränd oxå. Anser att man bör påpeka vad som ligger till grund för varför den blivit bränd, annars kommer kund tillbaka med samma sak igen och säger att det är "skitsaker" när det i regel är självförvållat
Man har ju inget att förlora på att testa, sen får man se om det går eller inte. Men nu fungerar det, Tog en kapelsko och borrade upp hållet till 0,9mm och satte den sedan på lågnivån sen den andra änden satte jag också en kabelsko och skruvade fast den i stereo chassit
jag fick min utbytt via cdon för detta prillans ny HU då hade saäkringen gått i stereon till signal jord
I pioners nya sitter där en mini säkring den går att byta har bokstavligen pillat isär en nyare och kollat på den haha
menar du att det sitter en säkring till signaljorden?
Det var liasom det jag sade innan. De har ett par ruskigt låg-ohmiga ytskitsmotstånd som skall bränna innan banorna gör det.....just för att skydda banorna.
De flesta har motstånd på utgångarna, dock var det väldigt vanligt förr att den satt på plussidan och man kunde trimma signalen ut genom att byta till lägre motstånd. Gjorde en SATANS skillnad på Sony-paketet (bandare med cd-växlare) jag hade i mitten av 90-talet.