Kolfiber

OUTLAW1
26 april 2012 ·

reacha skrev:
om du inte kan sätta vinyl själv och ALDRIG har gjort det, köp inget skit.

Köp 3M´s gjutna kolfiber folie med luftkanaler i, den är aslätt att montera och det blir inte luftbubblor, billigt skit fastnar direkt och släpper inte om du ska justera några bubblor.

3m´s carwrap serie / Avery´s car wrap serie är det _ENDA_ man ska titta åt om man vill ha kvalité.

www.spandex.com säljer det du är ute efter, c:a 650:- för 1x1.52m folie bit, ex moms.

Köper du noname skit eller skit på biltema kommer du bara bli besviken o få köpa annat igen och göra om och det blir dyrare.

3M & averys är strukturerad och gjuten, dvs den känns som äkta kolfiber, och inte bara har ett printat skitmönster.

ren bullshit min vän..kolla in min s80 t6 och all foliering som gjorts på den.
Satte dit den själv ihop med en polare på utsidan bilen.Båda två har aldrig rört en vinyl tidigare..och resultatet blev kanonbra. Billig film med luftkanaler i..Inga problem alls att lyfta o justera.
Sedan kan jag hålla med om att du ska ha gjuten film och inte printad.
Biltemas kan ja också säga e skitdålig..så där har du lite rätt..

Mina rekkomendationer ligger på oracal 975 från Orafol för hög kvalite och högt pris.
Ebay-valfri kinafilm med luftkanaler i...billigt och funkar uppenbarligen perfekt..
Importera själv från ASIEN på www.alibaba.com....

Mina goda råd...

reacha Team Radioactive
26 april 2012 · 166 Inlägg

mm, jag jobbar som designer o ritar skyltar till stora företag runtom i europa, och även där används folie till att profilera deras bilar, så jag vet vad jag pratar om, köp inget skit köp rediga saker om du ska få det bra.

Antingen betalar man för en traktor o får en traktor eller så pröjjsar man för en aventador och får en aventador smile
Iaf i detta fall! smile

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
Ragipsbil
26 april 2012 · 74 Inlägg

tack för er svar

Audi A3 "Bad Ass" (1997)
OUTLAW1
26 april 2012 ·

reacha skrev:
mm, jag jobbar som designer o ritar skyltar till stora företag runtom i europa, och även där används folie till att profilera deras bilar, så jag vet vad jag pratar om, köp inget skit köp rediga saker om du ska få det bra.

Antingen betalar man för en traktor o får en traktor eller så pröjjsar man för en aventador och får en aventador smile
Iaf i detta fall! smile

javisst råder det ingen tvekan om att man får vad man betalar för..men i vissa fall där det handlar om att styla sin bil så brukar det räcka med "traktor" material...

Lite kul jämförellser dock:-)

marbling
26 april 2012 · 781 Inlägg

Det skiljer en hel del trots allt i kvalite,även på Ebay.Köpt Kina tillverkad som påstås vara bubbelfri,men är det inte.Men den är ok till mindre grejor för det är mer klister på den.

Den Japanska bubbelfria däremot som jag köpte via Ebay i Uk,är jag riktigt nöjd med.Lätt att jobba med o verkar vara bättre kvalite än den Kinesiska.

Köpte en hel rulle av den Japanska 1,52x30m:).

Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Freddeponken
26 april 2012 · 663 Inlägg

reacha skrev:
mm, jag jobbar som designer o ritar skyltar till stora företag runtom i europa, och även där används folie till att profilera deras bilar, så jag vet vad jag pratar om, köp inget skit köp rediga saker om du ska få det bra.

Antingen betalar man för en traktor o får en traktor eller så pröjjsar man för en aventador och får en aventador smile
Iaf i detta fall! smile

du plöjer tyvärr ingen åker med en aventador=(

reacha Team Radioactive
26 april 2012 · 166 Inlägg

Freddeponken skrev:

reacha skrev:
mm, jag jobbar som designer o ritar skyltar till stora företag runtom i europa, och även där används folie till att profilera deras bilar, så jag vet vad jag pratar om, köp inget skit köp rediga saker om du ska få det bra.

Antingen betalar man för en traktor o får en traktor eller så pröjjsar man för en aventador och får en aventador smile
Iaf i detta fall! smile

du plöjer tyvärr ingen åker med en aventador=(

haha näe det är sant , men sen så vill man knappast sitta o plöja åkrar hela dagarna ;/

Team Radioactive
Nissan 200SX "200sx sr20" (1990)
Freddeponken
26 april 2012 · 663 Inlägg

reacha skrev:

Freddeponken skrev:

reacha skrev:
mm, jag jobbar som designer o ritar skyltar till stora företag runtom i europa, och även där används folie till att profilera deras bilar, så jag vet vad jag pratar om, köp inget skit köp rediga saker om du ska få det bra.

Antingen betalar man för en traktor o får en traktor eller så pröjjsar man för en aventador och får en aventador smile
Iaf i detta fall! smile

du plöjer tyvärr ingen åker med en aventador=(

haha näe det är sant , men sen så vill man knappast sitta o plöja åkrar hela dagarna ;/

dock så tillverkar lamborghini traktorer också så din jämförelse är kass=)

OUTLAW1
27 april 2012 ·

marbling skrev:
Det skiljer en hel del trots allt i kvalite,även på Ebay.Köpt Kina tillverkad som påstås vara bubbelfri,men är det inte.Men den är ok till mindre grejor för det är mer klister på den.

Den Japanska bubbelfria däremot som jag köpte via Ebay i Uk,är jag riktigt nöjd med.Lätt att jobba med o verkar vara bättre kvalite än den Kinesiska.

Köpte en hel rulle av den Japanska 1,52x30m:).

Säker på att den är tillverkad i Japan? Det tror inte jag iaf. Säkert manufactured in china som allt annat men säkert köpt den från Japan. Kan ju säga som så att jag sett och provat kinafilm mycket. Provat ca 15 olika leverantörer och kvalitéer och det går att köpa good Shit från Kina.

marbling
27 april 2012 · 781 Inlägg

Bra fråga,o helt omöjlig att svara påsmile.Vem kan kolla det?Man får prova sig fram.

Står en del info här,scrolla ner en bit,tills det kommer bilder:

http://www.ebay.co.uk/itm/3D-Carbon-Fib … 76c1387c42

Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Volvo 1800ES "1800ES" (1973)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang