Phaetoon: Skattebrott, avdragsfusk och sånna saker hör man ju väldigt ofta om. Men de som gjort detta sitter då kvar på sina höga pedistaler än...
Bullo: Jag är på ett pappersbruk - Rexcell tissue & airlad AB men det ligger ju mitt i dalsland (bengtsfors) med hög arbetslöshet så vi har väll en annan mentalitet än folk ifrån stora städer.
Och det är väll klart att sjuka och arbetslösa ska få bidrag till ett drägligt liv och är man arbetslös, ensam och har ett eget boende så är jag väldigt säker på att det inte blir många kronor över att roa sig för iom boendekostnader, klädkostnader och som här i urskogen - resekostnader till arbetsförmedlingen eller ev. nån praktik-plats de har fixat.
Och till er som skriver "ni får väll flytta på er, till en stad t.ex" Fan, jag vantrivs av att bara gå omkring i en stad under en dag pga allt folk, allt väsen, all betong, ingen natur, otrygghet på kvällen osv osv... Så att flytta till en stad är för mig helt uteslutet då jag mår bäst av att bo på landet och så känner nog de flesta människor på landet, för flyttar man på alla oss in till städerna så lär det bli rejäla höjningar av lyckopiller-knaprande människor. Alla människor kan väll inte bo i städer, speciellt svårt för sånna som mig som är uppväxt på vischan och kommer att förbli en "bonnjävel" i stadsbors ögon och det är vad jag vill vara också, en bonnjävel. En enkel människa som bor i en enkel natur utan att ha 300 grannar inom 50m2...
Synd bara att man inte får dra av 100% på arbetsresor då det är långa pendlignsavstånd här... För det finns ingen kollektiv-trafik som funkar här
Senast redigerat av Alex_halvordsson (22 september 2006)
boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik