2918
Sök

Borglig regering - åsikter

173 Inlägg
22 september 2006
lundwall skrev:
Det jag däremot verkligen har något emot, det är alla dessa dönickar som röstar på SD, av ren och skär idioti. Som Maizer skrev, "så länge nån säger att blattar är åt helvete så är de nöjda". Tyvärr är SD:s väljare väldigt korkade människor.

Innan du idiotförklarar mig (vilket du redan gjort) så berätta då för mig hur man ska rösta om man är trött på sveriges invandringspolitik?

Jag är inte rasist, ingen extrem fosterlandsälskare, ingen volvoraggare heller för den delen som du pratade om och jag kommer inte från någon bonnhåla (80.000 tycker i.a.f. inte jag räknas som "bonnhåla"), men jag la min röst på sd just för att min åsikt är att vi ska strypa invandringen lite nu och ta hand om dom vi har så att dom får en chans att komma in i samhället.

När tiden är inne kan vi ta in fler och reglera det bättre. Sverige behöver invandrare för annars skulle befolkningen minska men det måste regleras bättre - det är min åsikt.

Vad jag inte tycker om med sd är att dom vill använda en offensiv politik för att få invandrare att åka hem igen. Det är fel.
Tycker även att deras patriotiska stil är löjlig i vissa fall.

mvh Fredric

lundwall
22 september 2006
Tega skrev:
Varför det e svårare nu än innan att leva efter svenska traditioner tycker jag e rätt uppenbart. För det första har vår blågula flagga utvecklats till nån sorts rasistisk symbol, där du uppenbart e rasist för att du flaggar eller går med en t-shirt eller liknande. Skolor som slutar sjunga nationalsången och förbjuder barn att gå till skolan med kläder där svenska symboler uppenbarar sig. Att vara stolt över sitt land anses mer och mer att vara fult. Vi svenskar e väldigt rädda att säga vad vi tycker och livrädda för att bli kallade rasister, denna utvecklingen e inte sund.

Jag tycker inte det är rätt uppenbart. Vad är det för svenska traditioner du inte kan leva ut nu som du kunde förut? Att den svenska flaggan är en rasistisk symbol är inte sant. Att idioter tolkar den som en rasistisk symbol må så vara, men det är ju idioternas fel. Jag tror dock inte dessa idioter tolkar den mindre som det om man står och vrålar att man gillar SD. Varför ska man ha kläder med svenska symboler på? Är det en del av svenska traditioner? Varför är "vi svenskar" rädda att säga vad vi tycker? Om vad? Jag är då inte rädd att säga vad jag tycker om något.

Tega skrev:
Jag vill poängtera att jag inte e någon rasist, snarare patriot, som inte tycker det e fel att kunna älska sitt land.  Va jag menar e att invandringen har gått överstyr och måste begränsas till vad vi klarar av. Stora invandrarområden som Rosengård där över 90% går på soss och roar sig med att begå brott e inte acceptabelt.

Invandringen till Sverige har aldrig gått överstyr. Invandrare behöver vi fler av. Hela tiden. Det som däremot blivit riktigt felknullat är flyktinginströmningen, och flyktingars och invandrares barn. Man måste vara noga med att skilja på invandrare och flyktingar, detta är två HELT olika sociala skikt. Dessutom är invandrares barn som är födda i Sverige, precis lika svenska som du och jag, även om dom heter Ali och bryter på ett konstigt språk, för att den socialdemokratiska regeringen har gjort så att det inte bor några svenskar där Ali har växt upp.

Tega skrev:
Jag e uppvuxen i Malmö som e en väldigt invandrartät stad där man dagligen får höra av invandrargrupper hur dom ska "ta över" oss, hur många svenskar dom slagit ner, att man ska dö för att man bär en torshammare och hur dom startar krig mot "svennar" mm mm.
Min egen bror blev nerslagen av ett gäng utlänningar just för att han bar en tröja med svensk flagga på. Så här va det inte när jag va liten, därför jag menar att det blivit svårare.

Vad tror du är mest sant? Att dom slår ner er för att ni är svenskar, eller för att de är idioter?

Tega skrev:
Att generalisera och säga att alla som röstar på SD e korkade och kepsbeklädda Volvoraggare från hålor, e samma sak som att säga att alla utlänningar e kriminella. Lite galet, eller hur? Nästan 3% röstade på SD och jag kan intyga att det inte endast e unga Volvoraggare. Finns många medelålders män och kvinnor med exempelvis. Problemet e ju att man inte får bli hörd. Det bästa hade varit att dom fick börja debattera med andra partier öppet, så att man kan slopa den här rasistsymbolen en gång för alla, och istället börja prata om ett känsligt ämne som ingen annan vågar ta upp, nämligen den alltför okontrollerade invandringen.

Det ÄR ingen okontrollerad invandring. Det ÄR ingen okontrollerad flyktingström längre. Varför tror folk det? Det är inte sant. Det är andra generationens invandrare och flyktingar som är ett problem.

2 594 Inlägg
22 september 2006
Martin 9-3 skrev:
micke777 skrev:
Jo, mer pengar till arbetarna. Och mindre till dem arbetslösa, 80% i 200 dar sen 70% i 100 dar sen va det nog 65% efter 1 år. Men efter ett år skulle man få nån garanti utbildning, dvs utbildning med ett garanterat jobb efter den. Jag har fattat det så iallafall, nån annan som hört nått annat?

Det är ju löjligt. 200 dagar är hur mycket som helst. det skulle vara avdrag efter 3-4 veckor redan. på den tiden finns det gott om tid att skaffa jobb på om man ägnar 8 timmar om dagen på det också.

Kan lova att max 1 av 100 arbetslösa söker aktivt efter jobb på heltid motsvarande 8 timmar...

Bara sättet att sätta sådanna långa intervaller banar ju väg för långtidsarbetslöshet.

Skulle hellre minska med 1% per dag så.

Jag går som egen, har inte ett öre när jag inte jobbar, inga vilkor, inga avtal, bara dag för dag, vecka för vecka. Inser rätt snabbt att det inte blir hållbart att gå utan jobb då...

Jag har vart på arbetsförmedlingen en gång och aldrig mer. Jag skulle få en handledare men hon var mammaledig så jag skulle återkomma om 2 veckor. Då vart det F-skatt och sen ringer folk till mig och vill ha arbetskraft. Tycker den kommunikationen är bättre...

du är ju fasen inte riktigt frisk hur mycket jobb tror du det fnns egentligen ofta man hittar ett jobb på 2v som du verkar tro,har skälv vart arbets sökande så jag vet att det inte är så lätt som du tror

lundwall
22 september 2006
Hakan_J skrev:
lundwall skrev:
niklazz skrev:
Och inte konstit Reinfeldts M vill ta bort förmögenhetsskatten dem är det parti som det finns flest miljonärer i!

Det här var det dummaste jag har hört. Du har fel.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 48,00.html
Ta en tittt här,skrolla ner till rutan där det står "moderaterna är rikast" dom har tydligen flest miljonärer bland sina kandidater iallafall,men men dom kanse också har fel.

Jag menar självklart att moderaterna inte vill ta bort förmögenhetsskatten. Att det finns flest miljonärer i moderaterna är väl självklart, någon som sitter på pengar vore ju rent korkad om denne röstade på partier som vill att staten ska beslagta privatägda aktier och skatta ihjäl folk.

lundwall
22 september 2006
niklazz skrev:
HAHAHAHAHA jag tror du ska ta en titt på www.moderaterna.se oxh www.dinapengar.se så ska du få dig intressant läsning! Och du ska visst betala för reinfeldts städning för att man nu med borgerlig regering ska få dra av på deklarationen för hushållsnära yjänster vilket vi skattebetalare får betala!

Eftersom jag röstade moderat, och har gjort det sen jag fick rösta första gången, så är jag helt på det klara med vad moderaterna står för. Och nej, jag kommer inte betala för Freddes städning, jag betalar ingen skatt i Sverige. Även om jag hade gjort det, hur skulle det kunna vara så att en idag icke-existerande tjänst som tillsätts för att man får skattelättnad, ska subventioneras genom andras skatteinbetalningar? Det blir mindre inbetalt för den tjänsten, men någon annan betalar inte resten. Då vore ju hela ideen helt idiotisk.

niklazz skrev:
Och så ska dom ju höja fackavgifter och bilförsäkringar o fan vet allt. Men eftersom du inte tror mig tycker jag du ska gå in och läsa på de 2 sidor jag hänvisat till!

Läste du alls vad jag skrev i inlägget innan? Har du alls läst den här tråden innan?

niklazz skrev:
Och det är verkligen inte fel att det är flest miljonärer i moderaterna av alla partier!

Nej, det har jag inte opponerat mig mot. Se föregående inlägg.

niklazz skrev:
Och sen kanske det finns dom som måste proppa i sig mediciner för att kunna leva o kunna ha ett drägligt liv!

Absolut inte. Ingen människa behöver det. Behöver man gå på mediciner en längre tid så finns det mycket nyttigare sätt att må bra eller bli frisk/inte sjuk.

niklazz skrev:
HAHA om du inte tror på detta och tycker det är bra när du läst de sidor jag hänvisat till så ska du nog känna dig lurad at röstat blått lixom många andra ja pratat med som ångrat sig i efterhand!

När jag ser denna misshandel av svenska språket i den s.k. meningen som du just skrev, så värmer det kring hjärtat att jag har röstat blått, så skolbarnen kan få en bra chans att lära sig meningsbyggnad.

lundwall
22 september 2006
Ostsåsen skrev:
Innan du idiotförklarar mig (vilket du redan gjort) så berätta då för mig hur man ska rösta om man är trött på sveriges invandringspolitik?

Antagligen är SD helt rätt att rösta på om man inte kan skilja på flykting- och invandrarpolitik.

Ostsåsen skrev:
Jag är inte rasist, ingen extrem fosterlandsälskare, ingen volvoraggare heller för den delen som du pratade om och jag kommer inte från någon bonnhåla (80.000 tycker i.a.f. inte jag räknas som "bonnhåla"), men jag la min röst på sd just för att min åsikt är att vi ska strypa invandringen lite nu och ta hand om dom vi har så att dom får en chans att komma in i samhället.

Är det inte bättre att vi isåfall stryper flyktinginströmningen?

Ostsåsen skrev:
Vad jag inte tycker om med sd är att dom vill använda en offensiv politik för att få invandrare att åka hem igen. Det är fel.

Invandrare kommer hit för att de vill bo och arbeta här. Varför skulle de åka hem igen? Det här är deras hem, de har invandrat.

2 594 Inlägg
22 september 2006
niklazz skrev:
Dem enda som kommer tjäna på sänkt inkomstskatt är e som tjänar bra !! För dom ska ju höja ala andra avgifter överallt!

De rika blir rikare o fattiga blir fattigare är det inte så att alla ska få leva ett gott liv i sverige när vi lever på 2006 -talet!!

Nu ska dom höja högkostnadskyddet för mediciner och läkarbesök också! snacka om o sparka på dom som ligger ner som verkligen inte gjort någonting för o vara sjuk!

Har en kompis som sitter i rullstol efter en tragisk tågolycka hur i helvete ska han klara sig?

Betala för reinfeldts städning kan ni göra men inte för dom som verkligen behöver pengar!
Och att minska inkomsten för en pensionär tycker jag rent ut sagt är förjävligt ja tycker att alliansen borde skämmas som gör detta!! Det är ju för fan pensionärerna som byggt upp sverige och kanske slitit coh jobbat i 50 år! Ska dom inte få leva ett bra liv nu bara för dom blivit gamla och blivit en börda för samhället!
Och inte konstit Reinfeldts M vill ta bort förmögenhetsskatten dem är det parti som det finns flest miljonärer i!

Jag hoppas verkligen och tror att efter dom här 4 åren kommer knappast borgarna få styra mer under min livstid!!

håller med!! och den där lundvall vet ju inte vad han pratar om, sluta skriv en massa skit

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 september 2006
ghost_boy83 skrev:
niklazz skrev:
Dem enda som kommer tjäna på sänkt inkomstskatt är e som tjänar bra !! För dom ska ju höja ala andra avgifter överallt!

De rika blir rikare o fattiga blir fattigare är det inte så att alla ska få leva ett gott liv i sverige när vi lever på 2006 -talet!!

Nu ska dom höja högkostnadskyddet för mediciner och läkarbesök också! snacka om o sparka på dom som ligger ner som verkligen inte gjort någonting för o vara sjuk!

Har en kompis som sitter i rullstol efter en tragisk tågolycka hur i helvete ska han klara sig?

Betala för reinfeldts städning kan ni göra men inte för dom som verkligen behöver pengar!
Och att minska inkomsten för en pensionär tycker jag rent ut sagt är förjävligt ja tycker att alliansen borde skämmas som gör detta!! Det är ju för fan pensionärerna som byggt upp sverige och kanske slitit coh jobbat i 50 år! Ska dom inte få leva ett bra liv nu bara för dom blivit gamla och blivit en börda för samhället!

Jag hoppas verkligen och tror att efter dom här 4 åren kommer knappast borgarna få styra mer under min livstid!!

håller med!! och den där lundvall vet ju inte vad han pratar om, sluta skriv en massa skit

herrn lundwall har hållit på såhär länge, har sett hans åsikter vädras på många ställen innan, bl.a på "HaTriC" under tiden som det var aktivt. men oavsett vad man tycker om det så har han rätt att uttrycka sin åsikt och ni har rätten att inte hålla med. även om jag tycker att hans människosyn i stort är helt snedvriden så är det inte så mycket man kan göra åt det, han har ju uppenbarligen bestämt sig för att de som t.ex inte lyckas få tag i ett jobb är oduglingar oavsett hur de försöker. det sorgliga är ju att han inte är ensam om att blunda för de som har behov av hjälp, hela MUF är fullt av personer som tycker som han och de är framtidens moderatledare vilket gör mig lite osäker på hur de som är sjuka, gamla eller vårdberoende kommer att få det under en borgerlig regering i framtiden...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

657 Inlägg
22 september 2006
Phaetoon: Skattebrott, avdragsfusk och sånna saker hör man ju väldigt ofta om. Men de som gjort detta sitter då kvar på sina höga pedistaler än...

Bullo: Jag är på ett pappersbruk - Rexcell tissue & airlad AB men det ligger ju mitt i dalsland (bengtsfors) med hög arbetslöshet så vi har väll en annan mentalitet än folk ifrån stora städer.

Och det är väll klart att sjuka och arbetslösa ska få bidrag till ett drägligt liv och är man arbetslös, ensam och har ett eget boende så är jag väldigt säker på att det inte blir många kronor över att roa sig för iom boendekostnader, klädkostnader och som här i urskogen - resekostnader till arbetsförmedlingen eller ev. nån praktik-plats de har fixat.

Och till er som skriver "ni får väll flytta på er, till en stad t.ex" Fan, jag vantrivs av att bara gå omkring i en stad under en dag pga allt folk, allt väsen, all betong, ingen natur, otrygghet på kvällen osv osv... Så att flytta till en stad är för mig helt uteslutet då jag mår bäst av att bo på landet och så känner nog de flesta människor på landet, för flyttar man på alla oss in till städerna så lär det bli rejäla höjningar av lyckopiller-knaprande människor. Alla människor kan väll inte bo i städer, speciellt svårt för sånna som mig som är uppväxt på vischan och kommer att förbli en "bonnjävel" i stadsbors ögon och det är vad jag vill vara också, en bonnjävel. En enkel människa som bor i en enkel natur utan att ha 300 grannar inom 50m2...

Synd bara att man inte får dra av 100% på arbetsresor då det är långa pendlignsavstånd här... För det finns ingen kollektiv-trafik som funkar här
Senast redigerat av Alex_halvordsson (22 september 2006)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

lundwall
22 september 2006
TS_quattro skrev:
herrn lundwall har hållit på såhär länge, har sett hans åsikter vädras på många ställen innan, bl.a på "HaTriC" under tiden som det var aktivt.

Är det inte ganska tråkigt och bittert att vara på en personlig vendetta mot någon som inte ens vet vem du är?

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 september 2006
ghost_boy83 skrev:
du är ju fasen inte riktigt frisk hur mycket jobb tror du det fnns egentligen ofta man hittar ett jobb på 2v som du verkar tro,har skälv vart arbets sökande så jag vet att det inte är så lätt som du tror

Skit i arbetsförmedligen och hör dig för, gå in på en intressant firma där de kan tänka sig att ta in lite extrafolk.

Ta i näven och presentera dig isf skicka in ansökningar som hamnar i en hög där hälften är ifrån folk som inte vill ha jobbet men måste skriva för de ska få behålla sin feta a-kassa...

Starta eget? En arbetsvillig ungdom som fakturerar själv kommer garanterat få jobb och lätt att komma in med en fot lite här och där som kan leda till mer...

Lovar dig att har du lust att jobba, du fakturerar själv och börjar höra dig för lite på företag så är det inte många veckor förrän du anser en månad där du dragit in 30000:- som halvtaskig.

Har du ens tänkt tanken på att starta eget?

Ansökt om f-skatt på skatteverket?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Yrkesförare
1 073 Inlägg
22 september 2006
lundwall skrev:
Tega skrev:
Varför det e svårare nu än innan att leva efter svenska traditioner tycker jag e rätt uppenbart. För det första har vår blågula flagga utvecklats till nån sorts rasistisk symbol, där du uppenbart e rasist för att du flaggar eller går med en t-shirt eller liknande. Skolor som slutar sjunga nationalsången och förbjuder barn att gå till skolan med kläder där svenska symboler uppenbarar sig. Att vara stolt över sitt land anses mer och mer att vara fult. Vi svenskar e väldigt rädda att säga vad vi tycker och livrädda för att bli kallade rasister, denna utvecklingen e inte sund.

Jag tycker inte det är rätt uppenbart. Vad är det för svenska traditioner du inte kan leva ut nu som du kunde förut? Att den svenska flaggan är en rasistisk symbol är inte sant. Att idioter tolkar den som en rasistisk symbol må så vara, men det är ju idioternas fel. Jag tror dock inte dessa idioter tolkar den mindre som det om man står och vrålar att man gillar SD. Varför ska man ha kläder med svenska symboler på? Är det en del av svenska traditioner? Varför är "vi svenskar" rädda att säga vad vi tycker? Om vad? Jag är då inte rädd att säga vad jag tycker om något.

Tega skrev:
Jag vill poängtera att jag inte e någon rasist, snarare patriot, som inte tycker det e fel att kunna älska sitt land.  Va jag menar e att invandringen har gått överstyr och måste begränsas till vad vi klarar av. Stora invandrarområden som Rosengård där över 90% går på soss och roar sig med att begå brott e inte acceptabelt.

Invandringen till Sverige har aldrig gått överstyr. Invandrare behöver vi fler av. Hela tiden. Det som däremot blivit riktigt felknullat är flyktinginströmningen, och flyktingars och invandrares barn. Man måste vara noga med att skilja på invandrare och flyktingar, detta är två HELT olika sociala skikt. Dessutom är invandrares barn som är födda i Sverige, precis lika svenska som du och jag, även om dom heter Ali och bryter på ett konstigt språk, för att den socialdemokratiska regeringen har gjort så att det inte bor några svenskar där Ali har växt upp.

Tega skrev:
Jag e uppvuxen i Malmö som e en väldigt invandrartät stad där man dagligen får höra av invandrargrupper hur dom ska "ta över" oss, hur många svenskar dom slagit ner, att man ska dö för att man bär en torshammare och hur dom startar krig mot "svennar" mm mm.
Min egen bror blev nerslagen av ett gäng utlänningar just för att han bar en tröja med svensk flagga på. Så här va det inte när jag va liten, därför jag menar att det blivit svårare.

Vad tror du är mest sant? Att dom slår ner er för att ni är svenskar, eller för att de är idioter?

Tega skrev:
Att generalisera och säga att alla som röstar på SD e korkade och kepsbeklädda Volvoraggare från hålor, e samma sak som att säga att alla utlänningar e kriminella. Lite galet, eller hur? Nästan 3% röstade på SD och jag kan intyga att det inte endast e unga Volvoraggare. Finns många medelålders män och kvinnor med exempelvis. Problemet e ju att man inte får bli hörd. Det bästa hade varit att dom fick börja debattera med andra partier öppet, så att man kan slopa den här rasistsymbolen en gång för alla, och istället börja prata om ett känsligt ämne som ingen annan vågar ta upp, nämligen den alltför okontrollerade invandringen.

Det ÄR ingen okontrollerad invandring. Det ÄR ingen okontrollerad flyktingström längre. Varför tror folk det? Det är inte sant. Det är andra generationens invandrare och flyktingar som är ett problem.

Att du inte ser det som uppenbart får stå för dig, mycket handlar om var du e uppväxt. Bor du i Stockholms förorter eller Malmö tex syns problemet mycket mer. Varför man ska gå med kläder med svenska symboler på? Varför inte? Vad e det för fråga?
Jag har kläder med flaggor, kronor mm. Har även ett halsband med tors hammare på. Skulle inte jag få ha det? E man rasist då? Och ja, tycker det e en svensk tradition att kunna ha på sig lite blågult om man vill det. Iaf där jag e uppväxt. Det e även en svensk tradition att sjunga svenska nationalsången på skolavslutningen, men det har blivit borttaget på några ställen.
Vi e generellt rädda för att säga vad vi tycker, med undantag förstås. Jag har varit arbetande i en del år och när man snackar med kunder, kollegor och andra man har kommit i kontakt med, så tycker dom si och så men skulle aldrig gå vidare med det. Undertryckta känslor skulle jag vilja säga.

Japp, invandrares barn som e födda i Sverige e ju svenskar. Problemet e att en del av dom inte ser det så. Och du har rätt. Problem med var invandrarna e placerade har stor betydelse. Dom måste integreras mer.
Att säga att vi inte har en okontrollerad invandring e rätt blåögt. Vi tar emot fler än vi kan ta hand om, för att vi ska vara europas barmhärtiga samarit. En viss invandrarström måste vi ha, men som det ser ut nu så e det rent åt h-vete. Åk runt i Sverige och se dig omkring. Vakna nu.

lundwall
22 september 2006
Tega skrev:
Att du inte ser det som uppenbart får stå för dig, mycket handlar om var du e uppväxt. Bor du i Stockholms förorter eller Malmö tex syns problemet mycket mer. Varför man ska gå med kläder med svenska symboler på? Varför inte? Vad e det för fråga?

Jag undrar mest på varför man skulle göra det, eftersom jag inte själv förstår varför. Precis som jag inte går med kläder med Che Guevara på, eller kläder med gigantiska kukar på. Inte min grej helt enkelt. Ser inte kopplingen kläder - Sverige.

Tega skrev:
Jag har kläder med flaggor, kronor mm. Har även ett halsband med tors hammare på. Skulle inte jag få ha det? E man rasist då? Och ja, tycker det e en svensk tradition att kunna ha på sig lite blågult om man vill det. Iaf där jag e uppväxt. Det e även en svensk tradition att sjunga svenska nationalsången på skolavslutningen, men det har blivit borttaget på några ställen.

Det känns väldigt bonnigt och volvoraggigt att det är tradition att ha på sig kläder med felstavat tryck, typ "Land off the Wikings" och annat man kan köpa i souvenirstånd.

Tega skrev:
Att säga att vi inte har en okontrollerad invandring e rätt blåögt. Vi tar emot fler än vi kan ta hand om, för att vi ska vara europas barmhärtiga samarit. En viss invandrarström måste vi ha, men som det ser ut nu så e det rent åt h-vete. Åk runt i Sverige och se dig omkring. Vakna nu.

Okej, jag försöker för tredje gången. Det du pratar om är flyktingar. Vi är inte barmhärtiga samariter mot invandrare. Vi är det mot flyktingar. Ser du inte skillnaden mellan invandrare och flyktingar?

VW-driver
291 Inlägg
22 september 2006
Alphasonic skrev:
Krucial skrev:
De kunde iaf börja med att sänka/ta bort bensinskatten, sen höja hastigheterna på vägarna.

ta bort bensinskatten... hur länge håller det tror du? hur mycket tror du den sista litern bensin kommer kosta? visst det är högt pris redan nu, men det kommer inte sjunka även om skatten sänks

Det är bra att bensinen sänks så den hamnar på kring 7-8 kr, mer begärs egentligen inte. Blir den för billig tankar folk som satan och bensinen tar slut fortare. Dock om man konverterar alla bilar till etanol eller annat miljövänligare medel, då kommer literpriset ligga på 3-4 kr litern kanske? Dvs ingen direkt skatt på det.

Bensinpriset är faktiskt ok som det är nu. Bensin kommer oavsett pris ändå vara hett eftertraktat och den kommer förr eller senare ta slut. Den dagen, den sorgen!

Dock tror jag att civilisationen har ändrat lite på bilarnas drivmedel tills dess.

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
22 september 2006
lundwall skrev:
TS_quattro skrev:
herrn lundwall har hållit på såhär länge, har sett hans åsikter vädras på många ställen innan, bl.a på "HaTriC" under tiden som det var aktivt.

Är det inte ganska tråkigt och bittert att vara på en personlig vendetta mot någon som inte ens vet vem du är?

jag är inte ute på någon personlig vendetta. jag menar bara att jag har hört samma trötta argument förut med samma förkastliga människosyn från dig tidigare och i betydligt grövre dos än nu då du var bitter över att den borgerliga sidan förlorat (2002). jag tar i och med detta uttalande ingen politisk ställning, jag röstade blankt i detta val därför att jag tycker den ena sidan pratar lika mycket skit som den andra, men skulle fallet vara så att mina villkor försämras under denna mandatperiod kommer jag helt garanterat att rösta till vänster nästa gång. det kan bli bättre med "alliansen" vid makten och det kan bli sämre, det måste framtiden utvisa. för att återgå till det jag har retat mig på är att du ser ner på folk därför att de är arbetslösa och dömer folk du inte känner som "värdelösa" eller "lata bidragssugare" och tycker att de inte "lagt manken till". med vilken rätt drar du alla arbetslösa över en kam?

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

2 Inlägg
22 september 2006
niklazz skrev:
Jodå han har ett jobb men det är mycket mer än så han kan lixom inte ta sig till och från hemmet måste bygga hiss i sitt hus måste äta mediciner för att klara värken det är mycket annat som kostar som han inte klarar med sin lön!

Hur tar andra handikappade sig till sina jobb då, kan dom kan nog han också. Om man sitter i rullstol så säger väl det sig självt att man inte kan bo på 3dje våningen i ett hyreshus, 3plans villa eller liknande, det FINNS enplansvillor och lägenheter på bottenvåningar, sen att han kanske trivs där han bor nu, ptja, om han vill bo kvar får man ta den smällen och bygga en hiss.

och om man jobbar så har man råd med mediciner. Visst, det kanske kräver att man offrar andra saker i livet, men jag tror nog hellre han tar mediciner mot smärtan än går på bio och reser till thailand (bara exempel)

Det jag vill få fram är att det finns folk som sitter i samma sits som han, och klarar sig. Varför skulle inte din vän göra det?

Maizer
22 september 2006
Här är en jävligt bra anledning att inte rösta på SD; De är ett missnöjesparti som i stort sett har en enda fråga. Denna fråga ang. invandringen har de i stort sett kapat rakt av från folkpartiet. Alltså, SD är missnöjesparti och har denna enda frågan, FP är ett riksdagsparti med många frågor bl a denna. Alltså om man inte är så jävla dum, så röstar man på FP som redan sitter i riksdagen. Men, det är mycket tänkande för en sverigedemokrat jag vet..

55 Inlägg
22 september 2006
Mackaflure skrev:
niklazz skrev:
Jodå han har ett jobb men det är mycket mer än så han kan lixom inte ta sig till och från hemmet måste bygga hiss i sitt hus måste äta mediciner för att klara värken det är mycket annat som kostar som han inte klarar med sin lön!

Hur tar andra handikappade sig till sina jobb då, kan dom kan nog han också. Om man sitter i rullstol så säger väl det sig självt att man inte kan bo på 3dje våningen i ett hyreshus, 3plans villa eller liknande, det FINNS enplansvillor och lägenheter på bottenvåningar, sen att han kanske trivs där han bor nu, ptja, om han vill bo kvar får man ta den smällen och bygga en hiss.

och om man jobbar så har man råd med mediciner. Visst, det kanske kräver att man offrar andra saker i livet, men jag tror nog hellre han tar mediciner mot smärtan än går på bio och reser till thailand (bara exempel)

Det jag vill få fram är att det finns folk som sitter i samma sits som han, och klarar sig. Varför skulle inte din vän göra det?

Mmm men är det rätt att han inte ska kunna leva gott och kunna unna sig resor och bio som vilken annan människa som hellst.
Ska man ta det från han för att han råkade gå ensam och bli misshandlad o sedan lämnad kvar på ett tågspår så att sedan ett tåg körde över han!
Det tycker inte jag är rätt!

Piratpartiet
339 Inlägg
22 september 2006
Krucial skrev:
Alphasonic skrev:
ta bort bensinskatten... hur länge håller det tror du? hur mycket tror du den sista litern bensin kommer kosta? visst det är högt pris redan nu, men det kommer inte sjunka även om skatten sänks

Det är bra att bensinen sänks så den hamnar på kring 7-8 kr, mer begärs egentligen inte. Blir den för billig tankar folk som satan och bensinen tar slut fortare. Dock om man konverterar alla bilar till etanol eller annat miljövänligare medel, då kommer literpriset ligga på 3-4 kr litern kanske? Dvs ingen direkt skatt på det.

Bensinpriset är faktiskt ok som det är nu. Bensin kommer oavsett pris ändå vara hett eftertraktat och den kommer förr eller senare ta slut. Den dagen, den sorgen!

Dock tror jag att civilisationen har ändrat lite på bilarnas drivmedel tills dess.

jag tycker att de hellre ska lägga den skatt vi betalar för bensinen till utveckling av nya drivmedel... sett mad max? känns inte så overklig nå mer. folk börjar kriga om bensin. sänk inte skatten.. men höj inte heller, det är bra som det är(som du sa)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
23 september 2006
Trådstartare

Sök