Eftersnack: Meet of the Month #1 2012-05-05 Norrköping

MeepMeep Finraggare
7 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Ja för det är ju bara ovan nämnda Viktor som lägger ner bra med effekt i backen wink

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Volvo-lollungen
7 maj 2012 · 602 Inlägg

Skott92 skrev:
Tycker det känns konstigt att alla på en bilträff skulle strunta i o gasa med sina bilar för du har ditt barn med dig? Känns nog mer som om du får respektera bilträffen än att alla där skall respektera att du har ditt barn med dig! Känns lite komiskt.....

nä inte så jag mena klart jag respekterar träffen har typ vart på mom oftare än dem flesta andra här men mena att när man ser att den  som står precis bredvid dig lastar in sitt barn i bilen är det bättre o vänta 2 sek till innan man krämar på . Jag vet nämligen att han såg oss pga att vi stog typ 1 m ifrån och kolla på oss och därför tyckte jag det var respektlöst. hade vart en helt annan sak om han redan hade spelat innan jag börja lasta in han men verka nästan som att han gjorde det bara för att. mkt en principsak tkr jag . sen är det självklart att det burnas på en träff de har jag med gjort ofta men inte precis mitt bland bilarna som står parkerade och folket. lite vett borde man ha ändå tkr jag

Volvo S70 "Ragnar" (1997)
The_Bunny
7 maj 2012 · 246 Inlägg

johannisson skrev:

kameramannen skrev:
Nej, jag hade inte åkt på bilträff de kvällar jag inte hittade barnvakt. Enkelt. Så länge det finns fylla, folk som röker, högljudda bilstereos och folk som lägger lakrisremmar - då åker inte barnen med. För mig handlar det om barnens säkerhet, men det är som sagt upp till var och en. Säger bara hur jag själv resonerar.

Håller med 100%.  Så viktigt är de inte att åka på träff smile

Instämmer helt, barn/djur kan få va hemma. Tycker att bilträffar borde väll nästan ha en oskriven ålders gräns, 18 för att köra bil då borde du vara 18 för att ta dig till träffen ;D
Men får väll skriva som alla andra att det är upp till en själv men stör mig nog mer på hundägare, barnen har ju faktiskt kåpor om päronet har lite vett mellan öronen. Så nu har jag OXÅ kommenterat detta.

För övrigt så var festen eller jag menar träffen väldigt lyckad, dock fick mc´n stå hemma då den sakna både speglar blinkers o bakljus för tillfället.
Ses nästa träff !

Saab 95 2,3T -99 Nordic Steg 3
Audi A4 (2007)
TEASER Svetsare
7 maj 2012 · 828 Inlägg

om jag nu får säga vad jag tycker o tänker om barn på en bilträff , välj själv men tänk att det är en bilträff , bilträff för mig är höga ljud börnande sladdande allt sånt man showar ju , barn kanske inte bör åka på sånt enligt mig kanske bättre dom sover eller så , en utställning där är det liksom lungt men inte på en sån träff som mom inte enligt min smak o tycke

Angry Drift Team
ee
7 maj 2012 · 87 Inlägg

Klart småbarnen ska med! Dom tycker ju att det är roligare än vad vi gör och vi måste ju tänka på återväxten. big_smile

Ragga90 skrev:
trevlig träff... men en fråga... vart tar alla "feta" bilar vägen..? alla supror, skylines, evos osv med lite krut i..? varför kommer aldrig dom till racen eller är ja på fel ställen..?

Funderade kort på det också. Dom kanske inte har repat sig efter förra årets motorhaveri? roll

Senast redigerat av ee (7 maj 2012)

RThelander
7 maj 2012 · 179 Inlägg

Ragga90 skrev:
trevlig träff... men en fråga... vart tar alla "feta" bilar vägen..? alla supror, skylines, evos osv med lite krut i..? varför kommer aldrig dom till racen eller är ja på fel ställen..?

"tyvärr" är ju race inget man skyltar med, då man vill undvika så många åskådare som möjligt. desto fler = desto större chans till snut. etc etc.

Ragga90
7 maj 2012 · 197 Inlägg

RThelander skrev:

Ragga90 skrev:
trevlig träff... men en fråga... vart tar alla "feta" bilar vägen..? alla supror, skylines, evos osv med lite krut i..? varför kommer aldrig dom till racen eller är ja på fel ställen..?

"tyvärr" är ju race inget man skyltar med, då man vill undvika så många åskådare som möjligt. desto fler = desto större chans till snut. etc etc.

nej givetvis inte.. men om man själv vill köra då..?

Köp skyline!
MeepMeep Finraggare
7 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Då diskuterar man det inte på garaget.org till att börja med.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
Dirtymike
7 maj 2012 · 1 532 Inlägg

Volvo-lollungen skrev:

Skott92 skrev:
Tycker det känns konstigt att alla på en bilträff skulle strunta i o gasa med sina bilar för du har ditt barn med dig? Känns nog mer som om du får respektera bilträffen än att alla där skall respektera att du har ditt barn med dig! Känns lite komiskt.....

nä inte så jag mena klart jag respekterar träffen har typ vart på mom oftare än dem flesta andra här men mena att när man ser att den  som står precis bredvid dig lastar in sitt barn i bilen är det bättre o vänta 2 sek till innan man krämar på . Jag vet nämligen att han såg oss pga att vi stog typ 1 m ifrån och kolla på oss och därför tyckte jag det var respektlöst. hade vart en helt annan sak om han redan hade spelat innan jag börja lasta in han men verka nästan som att han gjorde det bara för att. mkt en principsak tkr jag . sen är det självklart att det burnas på en träff de har jag med gjort ofta men inte precis mitt bland bilarna som står parkerade och folket. lite vett borde man ha ändå tkr jag

Jag blir 27år iår o har varit på Power Big Meet i 26år o jag mår hur bra som helst.
Jag har även varit på dragrace som liten skit o det är inge jag lider av idag.

Tjejen ska kalva i höst o min unge ska inte behöva sitta hemma för det finns åtgärder.

Jeep J20 (1978)
RThelander
7 maj 2012 · 179 Inlägg

kameramannen skrev:
Då diskuterar man det inte på garaget.org till att börja med.

what he said.

Widing_ Ödesutmanare
7 maj 2012 · 389 Inlägg

stämningen här börjar kännas lite..... mja..
Be happy instead! Livet är för kort för att gå runt och tjura! Ha kul och va glad istället!
Allt blir så mycket roligare så! :-)

A to the D to the D to the E, ADDE, thats me, thats me!
RThelander
7 maj 2012 · 179 Inlägg

Dirtymike skrev:

Volvo-lollungen skrev:

Skott92 skrev:
blablabla

blablabla mer utrymme

Jag blir 27år iår o har varit på Power Big Meet i 26år o jag mår hur bra som helst.
Jag har även varit på dragrace som liten skit o det är inge jag lider av idag.

Tjejen ska kalva i höst o min unge ska inte behöva sitta hemma för det finns åtgärder.

Men helt normal är du inte Micke wink

AC Cobra "Drive-in marodören" (2010)
Nissan 240sx "LHD Silvia" (1992)
BMW E46 "320" (2001)
MeepMeep Finraggare
7 maj 2012 · 2 381 Inlägg

Tycker inte det är något fel på stämningen - jag menar alla gör sina egna val och jag var tydlig med att säga att jag inte lägger några värderingar i frågan utan bara kan tala för min egen skull. Jag tycker inte sämre om någon som tar med sig hund eller barn - det är upp till var och en.

I love being a nobody - because nobody is perfect.
Plymouth Roadrunner "Dirty Bird" (1969)
johannisson
7 maj 2012 · 534 Inlägg

De e väll inga sura miner?  tongue Bara olika åsikter om saker o ting.

DaWern Snel Hest
7 maj 2012 · 75 Inlägg

Ragga90 skrev:
trevlig träff... men en fråga... vart tar alla "feta" bilar vägen..? alla supror, skylines, evos osv med lite krut i..? varför kommer aldrig dom till racen eller är ja på fel ställen..?

det är bara massa jävla kalle anka "race" när det är träffar.... usch

RaceGruppen Norrköping
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Ford Mustang SVT Cobra "Snoken" (2003)
Trik
7 maj 2012 · 219 Inlägg

MoM är inte till för att köra race!. MoM är en träff där folk kan visa upp sina bilar och dela ett och annat ord med varan och ha roligt utan fylla och nedskräpning.

Självklart får folk ta med sig barn bara man tänker på deras säkerhet som hörskydd osv. Djur har jag väldigt svårt för då dom är mycket känsliga med ljud osv. Lämna vovven hemma och åk hem och gå ut med han och kom tillbaka igen eller fixa hundvakt.

Team Radioactive
Nissan Skyline r33 gts-t "pro int v8" (1996)
Ragga90
7 maj 2012 · 197 Inlägg

kameramannen skrev:
Då diskuterar man det inte på garaget.org till att börja med.

kan du som vet vart man diskuterar de då skicka de i ett PM till mig..?

Köp skyline!
Tribbe SAAB♥SUBARU
7 maj 2012 · 1 636 Inlägg

Jag har aldrig varit till kolmården innan men någonting jag alltid undrat är om man säger att antalet 10 av 1-10 är hur många bilar som är på maxi hur många är det då vid kolmården 1-10?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
Thedriftking
7 maj 2012 ·

Dom 'riktiga' racen är mer hemliga, endast dom med dom 'feta' bilarna vet om dom, för att slippa allt vanligt folk, lixom dom kör för att tävla, inte ha massa åskådare, som drar till sig mer poliser osv

DaWern Snel Hest
7 maj 2012 · 75 Inlägg

Tribbe skrev:
Jag har aldrig varit till kolmården innan men någonting jag alltid undrat är om man säger att antalet 10 av 1-10 är hur många bilar som är på maxi hur många är det då vid kolmården 1-10?

nu var jag inte där i Lördags men skulle vilja säga 2-3 om man tittar på hur det sett ut förr

RaceGruppen Norrköping
Norrköpings förening för en laglig framtid!
Ford Mustang SVT Cobra "Snoken" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang