1714
Sök

V70 2.4t 00a Lågt laddtryck

198 Inlägg
16 juni 2012
Trådstartare
#1
Hej har problem med min v70 2.4t som bara vill ladda typ  0.2 har ja mätt upp den till. Bilen känns som en 170 hk  att köra ungefär.  Hur lätt ska man kunna dra wg stången?  Den går väldigt lätt att dra iaf typ en cm. Tacksam för tips

volvo turbo

56 Inlägg
17 juni 2012
#2
Lale den ska vara rätt så trög, testa du med att beställa en ställbar, jag kan inte 5:orna så bra, har inte du också en magnetventil som styr laddtrycket? Kan vara den som kanke spökar, menjag tror mer på att membranet i din wastegate  är slut... sad

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 juni 2012
#3
Högst troligt att det är magnetventilen som är kass!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

198 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#4
F4S4N skrev:
Högst troligt att det är magnetventilen som är kass!

Men om ja drar ur kontakten till magnetventilen ska inte den gå på grundladdtrycket då som är inställt på wg stången.  min är som sagt lätt att dra ut.

volvo turbo

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 juni 2012
#5
Lale skrev:
F4S4N skrev:
Högst troligt att det är magnetventilen som är kass!

Men om ja drar ur kontakten till magnetventilen ska inte den gå på grundladdtrycket då som är inställt på wg stången.  min är som sagt lätt att dra ut.

Och vad är grundladdet på en 2.4t ? smile

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
17 juni 2012
#6
F4S4N skrev:
Lale skrev:
F4S4N skrev:
Högst troligt att det är magnetventilen som är kass!

Men om ja drar ur kontakten till magnetventilen ska inte den gå på grundladdtrycket då som är inställt på wg stången.  min är som sagt lätt att dra ut.

Och vad är grundladdet på en 2.4t ? smile

tror grundladdet är 0,5. 2,4t är ju fulltryckare smile

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 juni 2012
#7
Bjurstroem skrev:
F4S4N skrev:
Lale skrev:

Men om ja drar ur kontakten till magnetventilen ska inte den gå på grundladdtrycket då som är inställt på wg stången.  min är som sagt lätt att dra ut.

Och vad är grundladdet på en 2.4t ? smile

tror grundladdet är 0,5. 2,4t är ju fulltryckare smile

Fulltryckare?

Det är en lättrycksturbo i 2.4T om det är det du menar. Den ligger på 0.2 i grundladd.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

TurboDieselIntercooler ftw =)
90 Inlägg
17 juni 2012
#8
F4S4N skrev:
Bjurstroem skrev:
F4S4N skrev:

Och vad är grundladdet på en 2.4t ? smile

tror grundladdet är 0,5. 2,4t är ju fulltryckare smile

Fulltryckare?

Det är en lättrycksturbo i 2.4T om det är det du menar. Den ligger på 0.2 i grundladd.

2,4t ska vara fulltryckare? alla jag pratat med så är 2,4t fulltryckare och 2,5t lättryckare..

Volvo 855 T5 2,5 Italiano =)

Dahlgren
450 Inlägg
17 juni 2012
#9
Bjurstroem skrev:
F4S4N skrev:
Bjurstroem skrev:
tror grundladdet är 0,5. 2,4t är ju fulltryckare smile

Fulltryckare?

Det är en lättrycksturbo i 2.4T om det är det du menar. Den ligger på 0.2 i grundladd.

2,4t ska vara fulltryckare? alla jag pratat med så är 2,4t fulltryckare och 2,5t lättryckare..

2.4T är lättrycksturbo original.
2,5T är väll också lättrycksturbo.
T5 och R har större turbo.
Senast redigerat av A-Dahlgren (17 juni 2012)


CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 juni 2012
#10
Att den är större på T5 och R har inte med vilken typ av turbo det är att göra.

Men det är en 14T lättryckare i S60/V70 2.4T

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

198 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#11
F4S4N skrev:
Att den är större på T5 och R har inte med vilken typ av turbo det är att göra.

Men det är en 14T lättryckare i S60/V70 2.4T

Men hur lätt ska de gå att dra wg stången då?

volvo turbo

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
17 juni 2012
#12
Ganska lätt

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

4 824 Inlägg
17 juni 2012
#13
Bjurstroem skrev:
F4S4N skrev:
Bjurstroem skrev:
tror grundladdet är 0,5. 2,4t är ju fulltryckare smile

Fulltryckare?

Det är en lättrycksturbo i 2.4T om det är det du menar. Den ligger på 0.2 i grundladd.

2,4t ska vara fulltryckare? alla jag pratat med så är 2,4t fulltryckare och 2,5t lättryckare..

då har dom fel wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

198 Inlägg
17 juni 2012
Trådstartare
#14
Christian S skrev:
Bjurstroem skrev:
F4S4N skrev:

Fulltryckare?

Det är en lättrycksturbo i 2.4T om det är det du menar. Den ligger på 0.2 i grundladd.

2,4t ska vara fulltryckare? alla jag pratat med så är 2,4t fulltryckare och 2,5t lättryckare..

då har dom fel wink

Ja 2.4 är ju lättryckare

volvo turbo

56 Inlägg
19 juni 2012
#15
Lale skrev:
Christian S skrev:
Bjurstroem skrev:

2,4t ska vara fulltryckare? alla jag pratat med så är 2,4t fulltryckare och 2,5t lättryckare..

då har dom fel wink

Ja 2.4 är ju lättryckare

Stämmer Lale.. Någon skrev att att stången till klockan skulle gå lätt, tror jag, orkade inte läsa allt och läste snabbt. Men den ska gå ganska så trögt, nu har jag inte känt på någon klocka till din bil, utan till 940 med starkare klocka, kan du inte koppla ur magnetventilen och och sedan dra ett T-kors så borde du märka skillnad, såvida inte bilen går i linkmode bara för magnetventilen är ur funktion?

mvh Marthin

3 860 Inlägg
20 juni 2012
#16
Den kan gå i linkmed/limp home/safe mode.. allt vad det kallas, Åk till volvo etc och läs ut ev felkoder. Min wg stång är rätt trög iaf. Men jag tror nog Mv ändå. Kändis grej på våra bilar. Och ja, 2,0/2,4/2,5t är Lt.

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

56 Inlägg
20 juni 2012
#17
spokenratt skrev:
Den kan gå i linkmed/limp home/safe mode.. allt vad det kallas, Åk till volvo etc och läs ut ev felkoder. Min wg stång är rätt trög iaf. Men jag tror nog Mv ändå. Kändis grej på våra bilar. Och ja, 2,0/2,4/2,5t är Lt.

Precis vad jag skrev, att den skulle vara ganska så trög! Säkerligen ger den ingen felkod pga klockan är mekanisk.. Lale du kan du komma upp till björkåsen och få bilen läst om du bjuder på fika bröd, min styvfar har inskaffat ännu en läsare och ett program, pga att han nu kör Volvo XC90...Så det är nog inga som helst problem om du vill ringa honom, eller så kan vi mötas i Järpås och åka upp om du vill.

Mvh Marthin

3 860 Inlägg
20 juni 2012
#18
Breisladd skrev:
spokenratt skrev:
Den kan gå i linkmed/limp home/safe mode.. allt vad det kallas, Åk till volvo etc och läs ut ev felkoder. Min wg stång är rätt trög iaf. Men jag tror nog Mv ändå. Kändis grej på våra bilar. Och ja, 2,0/2,4/2,5t är Lt.

Precis vad jag skrev, att den skulle vara ganska så trög! Säkerligen ger den ingen felkod pga klockan är mekanisk.. Lale du kan du komma upp till björkåsen och få bilen läst om du bjuder på fika bröd, min styvfar har inskaffat ännu en läsare och ett program, pga att han nu kör Volvo XC90...Så det är nog inga som helst problem om du vill ringa honom, eller så kan vi mötas i Järpås och åka upp om du vill.

Mvh Marthin

Sorry! tongue
Nu var det jag som läste lite snabbt!
Klart får han ingen felkod på WG men om det är MV så får han, och antar att du också är inne ¨på att det är lättare/smidigare att läsa ur felkod innan man byter delar på måfå på dessa bilar!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech

56 Inlägg
20 juni 2012
#19
spokenratt skrev:
Breisladd skrev:
spokenratt skrev:
Den kan gå i linkmed/limp home/safe mode.. allt vad det kallas, Åk till volvo etc och läs ut ev felkoder. Min wg stång är rätt trög iaf. Men jag tror nog Mv ändå. Kändis grej på våra bilar. Och ja, 2,0/2,4/2,5t är Lt.

Precis vad jag skrev, att den skulle vara ganska så trög! Säkerligen ger den ingen felkod pga klockan är mekanisk.. Lale du kan du komma upp till björkåsen och få bilen läst om du bjuder på fika bröd, min styvfar har inskaffat ännu en läsare och ett program, pga att han nu kör Volvo XC90...Så det är nog inga som helst problem om du vill ringa honom, eller så kan vi mötas i Järpås och åka upp om du vill.

Mvh Marthin

Sorry! tongue
Nu var det jag som läste lite snabbt!
Klart får han ingen felkod på WG men om det är MV så får han, och antar att du också är inne ¨på att det är lättare/smidigare att läsa ur felkod innan man byter delar på måfå på dessa bilar!

Precis! wink

198 Inlägg
20 juni 2012
Trådstartare
#20
Breisladd skrev:
spokenratt skrev:
Breisladd skrev:

Precis vad jag skrev, att den skulle vara ganska så trög! Säkerligen ger den ingen felkod pga klockan är mekanisk.. Lale du kan du komma upp till björkåsen och få bilen läst om du bjuder på fika bröd, min styvfar har inskaffat ännu en läsare och ett program, pga att han nu kör Volvo XC90...Så det är nog inga som helst problem om du vill ringa honom, eller så kan vi mötas i Järpås och åka upp om du vill.

Mvh Marthin

Sorry! tongue
Nu var det jag som läste lite snabbt!
Klart får han ingen felkod på WG men om det är MV så får han, och antar att du också är inne ¨på att det är lättare/smidigare att läsa ur felkod innan man byter delar på måfå på dessa bilar!

Precis! wink

Absolut martin bjuder ja på fika. vill gärna ha den avläst och se om de ger nåt på mv.

volvo turbo


Sök