Drunk skrev: Jag köpte en ipd ligger i garaget i skroten. Höll i 5 dagar sen började laddtrycket strula som med den gamla magnetventilen.Tydligen var det ganska vanligt om bilen var chippad
IPD har en ny ventil om du kollar på deras hemsida. Den du har där är den gamla versionen, vet dock ej skillnaden.
Du måste haft väldig otur med din
Den ska ju "köras in" vad jag förstått. Någon typ av kalibrering. Gjorde du det?
Edit:
Här har du den. Läs PDF-filen som finns på länken så nämns det en hel del om att det är viktigt att köra på ett sätt så att ECU'n anpassas efter den nya ventilen!
Drunk skrev: Jag köpte en ipd ligger i garaget i skroten. Höll i 5 dagar sen började laddtrycket strula som med den gamla magnetventilen.Tydligen var det ganska vanligt om bilen var chippad
IPD har en ny ventil om du kollar på deras hemsida. Den du har där är den gamla versionen, vet dock ej skillnaden.
Du måste haft väldig otur med din
Den ska ju "köras in" vad jag förstått. Någon typ av kalibrering. Gjorde du det?
Edit:
Här har du den. Läs PDF-filen som finns på länken så nämns det en hel del om att det är viktigt att köra på ett sätt så att ECU'n anpassas efter den nya ventilen!
Jo var jäkligt noga med å köra så som det stod för den var ju inte grattis men har ju hört av flera i efterhand nu som den inte höll för när dom laddar lite över original.Tråkigt den var snygg å har aldrig hört något dåligt om ipd grejer förut. Dom har självklart mycket bra grejer också för er som vill handla där
Står ju på ipd's hemsida att den ska klara av högre laddtryck så att den inte klarar det är nog för att du har fått ett dåligt exemplar. Borde väl gå att reklamera ganska enkelt.. Hade själv tänkt beställa en nu när de har 10 % på hela sortimentet, de verkar dessutom ha en andra generation av deras magnetventil nu så man kan ju hoppas att man inte stöter på de fel du har stött på.