Min 745 var sån med, startade inte heller å vi kollade allt till slut kollade vi kamremmen Gå å se om den är hel eller på rätt plats. Lätt grej att missa för man tänker inte att den kan vara av. Motorn går ju runt men inte tänder
Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Min 745 var sån med, startade inte heller å vi kollade allt till slut kollade vi kamremmen Gå å se om den är hel eller på rätt plats. Lätt grej att missa för man tänker inte att den kan vara av. Motorn går ju runt men inte tänder
Han kan ju köra med bilen när den väl går igång, då går den felfritt, så kamremmen borde sitta på sin plats
Prova att koppla på ett batteri till, eller nån typ av starthjälp. Låter ju som att resten av bilen inte får ström när du kör på startmotorn. Mer ström, prova det. Snart har du ju bytat hela bilen
Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)
okej det var samma fel på min kompis 740. den startade inte på nycken men om man rulla igång den då funkade den prima, och då vare soppa pumpen .
Jag har ändå svårt att tro det är fel på den.
ironscull skrev:
Fast när den startar går den klockrent..
golfmk_3 skrev:
ironscull skrev:
Han kan ju köra med bilen när den väl går igång, då går den felfritt, så kamremmen borde sitta på sin plats
Prova att koppla på ett batteri till, eller nån typ av starthjälp. Låter ju som att resten av bilen inte får ström när du kör på startmotorn. Mer ström, prova det. Snart har du ju bytat hela bilen
Ja jag får nästan ta och göra det, men batteriet är bra så jag tvivlar att det hjälper..
jag hade en 945 som var sädår,starta ibland o ibland inte,starta aldrig efter att man hade vart ute o kört. jag bytte stora bränslepump och de vita relät inne i bilen,då funka den igen. Men kolla bensinledningarna vid tanken/bakaxeln dom rostar sönder och brukar läcka bensin,behöver inte vara ett stort hål för att de ska krångla,räcker med att det inte håller riktigt tätt.
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull
jag hade en 945 som var sädår,starta ibland o ibland inte,starta aldrig efter att man hade vart ute o kört. jag bytte stora bränslepump och de vita relät inne i bilen,då funka den igen. Men kolla bensinledningarna vid tanken/bakaxeln dom rostar sönder och brukar läcka bensin,behöver inte vara ett stort hål för att de ska krångla,räcker med att det inte håller riktigt tätt.
Provat annat bränslerelä utan någon skillnad, och pumpen går så den ska det inte vara något fel på tycker jag, går ju att dra ur bilen så gott de går utan att den säger ifrån också, och det borde inte gå om pumpen är kass?
Fick på dom andra däcken idag förresten.. Var tvungen att hjälpa till med Axe, lite läskigt men fan så effektivt!
Centrumvända 850-plåtisar, breddade (8") 240-plåtisar och en femhalva till PV/Amazon, fast den får sitta på traktorn tills jag skaffar nån bil som de passar på!
Gav mig på startmotorn idag i hopp om att den skulle vara felet.. Började bra med att plasten sprack och bulten lossnade till pluskabeln, satt helt stumt..
Blev lite lagom sur och la mig under för att lossa startmotorn, och det gick ganska bra förutom att det kom en regnskur, men efter det fortsatte jag och skruva.
Fick lös startmotorn, och så var den full med metallspån och skit..?
Den nya var lite finare.
Lyckades i alla fall få loss plusen till slut, och kunde skruva dit den på nya startmotorn.
Och nu går den! Riktigt skönt! Andra startmotorn måste ha skurit eller något för den gick mycket trögare, plus allt spån i den.
Avgassystemet ligger emot bakaxeln på filmen då bilen var upphissad vänster fram, och tomgången är knas eftersom batteriet vart urkopplat. Och sen tickar gaspedalen, vet inte varför, man hör det nog på filmen! Den brukar göra det tills man kommer upp i 50km/h, och den följer varvet?
Sparcostolen monterad och xenonet kom hem idag, skulle montera det men visade sig att lampan var lite för lång, så nu sitter det xenon i helljuset istället! Satte dit lite bättre innerskärmar bak också, stört mig på dom gamla länge..
Men har lite problem med belysningen i instrumenthuset, det går inte att dimma längre. Eller rättare sagt händer det inget alls när man försöker dimma, allt lyser på full styrka så det är ju inget större problem, men lite irriterande. Lampan till ljusomkopplaren fungerar inte heller, den är hel men fungerar inte. Felen kom samtidigt.. Kan det ha med reostaten att göra?
Ibland hänger sig nyckeln på startläget och tvingar startmotorn att gå, då brukar de slita ut tänderna rätt fint.
Sedan förstår jag inte poängen med Sparcostol i en GL? :p Och dem är ju helt stumma, så inte konstigt de är lite "stummare i svängar" haha ^^ Menmen, alla gör som de vill.
Ibland hänger sig nyckeln på startläget och tvingar startmotorn att gå, då brukar de slita ut tänderna rätt fint.
Sedan förstår jag inte poängen med Sparcostol i en GL? :p Och dem är ju helt stumma, så inte konstigt de är lite "stummare i svängar" haha ^^ Menmen, alla gör som de vill.
- Jimmy.
Gamla startmotorn var nog bara slut ändå, gick tungt och hängde kvar lite ibland när man startat bilen. Äsch, hade den hemma och hade stolsunderrede över, kunde lika bra snickra ihop det och prova. Väldigt stor skillnad när man håller i lite i kurvor, jag är så smal så med originalstolen flyger jag omkring som en vante i bilen!
Bytte i alla fall till några blåaktiga Osram-lampor i dimljuset nyss, gjorde dock ingen skillnad men det förväntade jag mig inte.. Skulle vilja ha i xenon där men vill inte ta bort "kåpan" för då bländar det väl lika mycket som helljuset..
Fick hem nya xenonlampor till dimljuset idag som skulle vara kortare, men det var dom inte.. Möjligtvis någon millimeter, men långt ifrån att de ska passa i dimljuset. Surt eftersom jag hade velat ha xenon i dimljusen!
en som heter emil ivarsson en bekant som äger den:)
Jaha, det var han jag köpte den av. Han har väl bara struntat i att ta bort annonsen, är väl inte så många som ringer på den kanske..
Jaja, har stört mig lite på att lampan i knappen till bakrutevärmaren inte fungerat, så den knappen byttes ut idag till en som lyser, kanske onödigt arbete men jag gillar när allt lyser! Men dimmern fungerar fortfarande inte, den slutade bara funka helt plötsligt, och lampan i strömställaren slutade fungera samtidigt (Lampan är hel). Går inte heller att ställa om klockan medans lyset är på, fast så kanske det ska vara?