2321
Sök

Volvo 940 GL '92 - Drift in peace!

Tanken var att ha den som vinter/lekbil, men med lite fix så kan den nog bli en skön bruks-busbil!

Påstängd
198 574 Visningar
Projektet avslutat 3 juni 2014
Påstängd
1 197 Inlägg
15 november 2013
Trådstartare
Hoppades på att det kunde räcka med att byta brickorna till ena banjobulten in i styrväxeln eftersom det läckte där i från, men när jag satt dit allt igen med nya brickor så sprutade det ändå, verkar vara hål i själva "banjosaken"..
Har förmodligen inte sparat den slangen från bilarna jag skrotat heller..

386 Inlägg
15 november 2013
hade samma problem på min 740 då var det en spricka i styrväxeln vid gängerna, så fick byta hela styrväxeln tongue

17 Inlägg
15 november 2013
siiimooon skrev:
Hoppades på att det kunde räcka med att byta brickorna till ena banjobulten in i styrväxeln eftersom det läckte där i från, men när jag satt dit allt igen med nya brickor så sprutade det ändå, verkar vara hål i själva "banjosaken"..

Nya Kopparbrickor då va? Kolla skroten annars bra och billiga!

Påstängd
1 197 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
volvo_-racing skrev:
hade samma problem på min 740 då var det en spricka i styrväxeln vid gängerna, så fick byta hela styrväxeln tongue

Surt! Förhoppningsvis slipper jag byta hela styrväxeln, men jag har två stycken i reserv iaf.. smile

Lindbergarn skrev:
siiimooon skrev:

Nya Kopparbrickor då va? Kolla skroten annars bra och billiga!

Jajamen, for iväg till Swedol och köpte två nya kopparbrickor och två liter olja, men det hjälpte ju inte.

Men kilade ut och kollade om jag kunde ha sån tur så röret/slangen satt kvar på nån styrväxel, och visst gjorde den det! Så får se om jag får ordning på det imorgon, finns ett litet hopp i alla fall! smile
Senast redigerat av siiimooon (16 november 2013)

Påstängd
1 197 Inlägg
16 november 2013
Trådstartare
Slang/-röret var skitfint från 945an, men det passade inte på styrväxeln..
Men kom på i efterhand att jag våldade en hel del med de när styrväxeln skulle bort från framvagnsbalken, så jag kan nog ha böjt röret så det är därför det inte passar.. Hoppas det i alla fall, kanske räcker med att bocka om det då!

17 Inlägg
16 november 2013
siiimooon skrev:
Men kom på i efterhand att jag våldade en hel del med de när styrväxeln skulle bort från framvagnsbalken, så jag kan nog ha böjt röret så det är därför det inte passar.. Hoppas det i alla fall, kanske räcker med att bocka om det då!

Du löser det! lycka till

Påstängd
1 197 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Lindbergarn skrev:
siiimooon skrev:

Du löser det! lycka till

Förhoppningsvis så ska det gå! Tack. smile

17 Inlägg
17 november 2013

kan du visa bild på vart det läcker?:s

Bondmeckare
246 Inlägg
17 november 2013
Min styrservo hade spruckit i gängerna på 740in, det fixades med lite packningspasta och servotätning, kompletterade det med nya kopparbrickor och det har hållt tätt bra lång tid nu smile

Det är bättre att fråga och verka dum, än att inte fråga och förbli dum
Nuvarande fordon: Opel Rekord E -79, Volvo 940 GL -94
Ex: Volvo 740 SE -92 (såld)

Påstängd
1 197 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Lindbergarn skrev:

http://img23.imageshack.us/img23/2946/so0g.jpg

Bamzefan skrev:
Min styrservo hade spruckit i gängerna på 740in, det fixades med lite packningspasta och servotätning, kompletterade det med nya kopparbrickor och det har hållt tätt bra lång tid nu smile

Tveksamt om det räcker!

17 Inlägg
17 november 2013
siiimooon skrev:
Lindbergarn skrev:

Bamzefan skrev:

Tveksamt om det räcker!

den ser sliten ut, men när du köper ny så kolla i gängorna så det inte sitter skit där!

Påstängd
1 197 Inlägg
17 november 2013
Trådstartare
Lindbergarn skrev:
siiimooon skrev:
Lindbergarn skrev:

Bamzefan skrev:

Tveksamt om det räcker!

den ser sliten ut, men när du köper ny så kolla i gängorna så det inte sitter skit där!

Jo den är ganska rostig..
Får se om det går att bocka om det från 945an, skulle vara skönt att slippa köpa nytt. smile

Påstängd
1 197 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Idag tog farsan hem en rörbockare, som jag försökte mig på att använda.
Gick inge vidare för mig med det, så jag skruvade på nåt annat istället medans farsan tog över, och efter en stund var det bara att skruva dit!

Var ut och provkörde efter det och den känns ganska lättstyrd, tror det var bra med ett oljebyte i servon! tongue

Högskoleutbildad däcksparkare
1 481 Inlägg
18 november 2013
Trevlig tråd! smile Hur gjorde du med fästena till sparcostolen? smile Några bilder på det? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Påstängd
1 197 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
Trevlig tråd! smile Hur gjorde du med fästena till sparcostolen? smile Några bilder på det? smile

Följde den här guiden. smile

http://forum.7900klubben.se/viewtopic.p … mp;t=63202

Blev lite sugen på att plocka i den stolen nu igen, vågar ändå inte använda stolsvärmen då stolen började glöda.. cool

1 481 Inlägg
18 november 2013
siiimooon skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Blev lite sugen på att plocka i den stolen nu igen, vågar ändå inte använda stolsvärmen då stolen började glöda.. cool

Hahahah! Har känt att min är påväg att börja göra det med då det blir skållhett om röven! wink

Tack för länken smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Påstängd
1 197 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
siiimooon skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Hahahah! Har känt att min är påväg att börja göra det med då det blir skållhett om röven! wink

Tack för länken smile

Haha, du får vara med så det inte börja brinna då! big_smile
Hoppas du får användning av guiden, kan ta några bilder på mina fästen också om du vill. smile

1 481 Inlägg
18 november 2013
siiimooon skrev:
Turbo-Fransson skrev:
siiimooon skrev:

Tack för länken smile

Hoppas du får användning av guiden, kan ta några bilder på mina fästen också om du vill. smile

Ja man får va lite på sin vakt wink
Jadå, det hade jag! smile Men hade du fästena under eller på sidorna av din stol? smile

BMW 528i -99
Volvo 940 GL -92

Påstängd
1 197 Inlägg
18 november 2013
Trådstartare
Turbo-Fransson skrev:
siiimooon skrev:
Turbo-Fransson skrev:

Tack för länken smile

Ja man får va lite på sin vakt wink
Jadå, det hade jag! smile Men hade du fästena under eller på sidorna av din stol? smile

Tror det är under!

Sök