Det här projektet går ut på att fixa i ordning en 244 -87 Dl som just nu är i originalskick till att bli min första bil. Blir lite styling, rostlagning, lite elmod och annat roligt. Kommer bjuda på många bilder åt folket på... Visa mer
I helgen så fick man vara med på Drivers Opens finbilsparkering och även paraden igenom banan. Vart inge roligt väder men rätt så mycket folk ändå
Syrran tog 3st bilder då vi ställde upp oss framför publiken under paraden. Han som körde ner bilen åt mig sa åt mig att slänga på övningskörningsskylten så att jag fick köra under paraden. Som sagt, alltid lika roligt
Slänger upp bilderna som hon hann ta
Må ta och säga att det är extremt skönt att den är påställd och körklar nu! Till veckan så ska jag ta och fixa i ordning ticen och epan och sälja dom så jag får in lite pengar som jag kan ta och fixa det absolut sista på G-punkten innan man har det där körkortet i handen!
äre inte en caprice jag ser där med KTB på regplåten??
Det har du helt rätt i
de va de ja visste men gatt fråga. det som avslöjade det var den vita lappen på bakskärmen kan ju säga att man saknar den bilen som F@n. farsan min ägde den en gång i tiden
äre inte en caprice jag ser där med KTB på regplåten??
Det har du helt rätt i
de va de ja visste men gatt fråga. det som avslöjade det var den vita lappen på bakskärmen kan ju säga att man saknar den bilen som F@n. farsan min ägde den en gång i tiden
hur gjorde du de där "topparna" till högtalarna? och varför en port mitt i ?
I övrigt? dreglar över hur snygg den är :3
Den där satt i en annan 240 som jag köpte för ett tag sen, så jag bara flyttade över den så vare klart! Porten i mitten är till för att du ska få in trycket/luften från basarna i skuffen in i kupé så att du får ut mer utav basen Man tackar! Ligger man i så blire bra till slut Men inte klart på bra långa vägar! Kommer bli någon grej lite då och då som ska fixas på den nu framöver
Läst din tråd måste verkligen säga att din 240 e den snyggaste 240 jag sett på år å dag!! Roligt att du fixar upp en sådan klassiker! Finns inte så många längre el e d bara att man inte ser dem så ofta längre )
Läst din tråd måste verkligen säga att din 240 e den snyggaste 240 jag sett på år å dag!! Roligt att du fixar upp en sådan klassiker! Finns inte så många längre el e d bara att man inte ser dem så ofta längre )
Man tackar, man tackar! Alltid lika roligt med bra respons! Har alltid vare förtjust i 240modellen så det passade ganska bra att fixa till en sån till förstabilen Nog finns det. Men inte allt för många i fint skick Det blir bara en vinter till för den här, sen får den stå och vila sig över vintrarna hädan efter!
jopp å sen vet man att med bakhjuls drift e de jävligt kul å leka å om du nu blir eller e ny bliven förare tror man tyvärr att e duktigare än vad man e fick jag lära mig första vintern med snö o bakhjuls drift hade vart tråkigt om du kvaddar den fina 240in
jopp å sen vet man att med bakhjuls drift e de jävligt kul å leka å om du nu blir eller e ny bliven förare tror man tyvärr att e duktigare än vad man e fick jag lära mig första vintern med snö o bakhjuls drift hade vart tråkigt om du kvaddar den fina 240in
Haha, det är lugnt de. Har man haft en härkepa som inte direkt gått lagligt och som man allmänt tuktade sönder 2 vintrar i rad så har man lite känsla bakom ratten ^^
Slit och släng bil är kul på vintern, att försöka plocka snövallar med rumpan är bara kul, man studsar tillbaka så fint. Dessutom kan man ju fronta snövallar utan att mycket händer med Volvo. Men har man en fräsch så kör man ju lugnare... Måste säga att 240 är bra mycket skönare bil på vintern än 740, känns mycket mer balanserat.