BMW E30 2,7 Turbo "TWSR"

Bmw e30 -90, turbo, drift
  • 99 Följare
  • 63 831 Visningar
  • Projektet avslutat 10 augusti 2014
-Elfving
24 september 2012 · 294 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

-Elfving skrev:

Fadde_e30 skrev:
Väntar fortfarande på broms delarna, det går jääävligt segt tycker jag.. Hoppas jag får dom imorgon så man har
något att göra i helgen iaf.

Fälgarna har fått sig lite färg, vart grymt mycket snyggare, håller nu på att lägga en beställning på
nya däck.

Bild på fälgarna  smile




Vart gööör fint med svart ju! roll

visst fan blev de?rollcool

Nej..




Jo då, blev fint roll

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
Fadde_e30
24 september 2012 · 462 Inlägg

-Elfving skrev:

Fadde_e30 skrev:

-Elfving skrev:

Vart gööör fint med svart ju! roll

visst fan blev de?rollcool

Nej..




Jo då, blev fint roll

kaxig? rollcool

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
-Elfving
24 september 2012 · 294 Inlägg

Fadde_e30 skrev:

-Elfving skrev:

Fadde_e30 skrev:

visst fan blev de?rollcool

Nej..




Jo då, blev fint roll

kaxig? rollcool

cool

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
Filip-h
25 september 2012 · 26 Inlägg

vad lacka du med? smile

Fadde_e30
25 september 2012 · 462 Inlägg

Fick hem bromsarna idag, inte helt nöjd med affären kan ja säga.. Lång leverans tid fast det inte skulle vara så.
Men nu är dom hemma iaf och blev att montera dom idag, vart nöjd men skulle nästan vilja ha större, men dom får
duga tills vidare.

Till bilderna smile :


http://forumbilder.se/images/b45201285756P5c9f.jpg
http://forumbilder.se/images/4f5201285820P488d.jpg
Fälgarna är skitiga som ni kanske ser
http://forumbilder.se/images/745201285850P1edf.jpg



Kommentera gärna vad ni tycker!! Alltid kul att höra! smile

Senast redigerat av Fadde_e30 (25 september 2012)

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Fadde_e30
25 september 2012 · 462 Inlägg

gaskfille skrev:
vad lacka du med? smile

Fälg färg lackerade jag med smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Fonkyfrog
25 september 2012 · 12 Inlägg

Snyggt! smile

-Elfving
25 september 2012 · 294 Inlägg

Ge mig bromsarna doe? big_smile

Cadillac Deville "Chefen" (1970)
Fadde_e30
25 september 2012 · 462 Inlägg

Fonkyfrog skrev:
Snyggt! smile

Tack tack smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Fadde_e30
25 september 2012 · 462 Inlägg

-Elfving skrev:
Ge mig bromsarna doe? big_smile

Hehe smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Morelll
26 september 2012 · 239 Inlägg

Fan va fint big_smile fina skivor wink jobba på nu big_smile och kom och hälsa på i garaget någon dag?smile

Fadde_e30
26 september 2012 · 462 Inlägg

Morelll skrev:
Fan va fint big_smile fina skivor wink jobba på nu big_smile och kom och hälsa på i garaget någon dag?smile

Tack morell!smile jo jag vill det men finns ju ett Jon som aldrig orkar wink (du vet vem jag menar;D)

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Morelll
26 september 2012 · 239 Inlägg

Haha jo ja vet vem wink men han ska komma på fre sa han, häng på han då?big_smile

Fadde_e30
26 september 2012 · 462 Inlägg

Morelll skrev:
Haha jo ja vet vem wink men han ska komma på fre sa han, häng på han då?big_smile

Aa ska göra det!smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
volvof
27 september 2012 · 26 Inlägg

blev ju kanon mä bromsarna!
när får man komma å glo då?! roll

Fadde_e30
27 september 2012 · 462 Inlägg

Fick hem handbromsen idag, va tyvärr fel på den men löste det rätt så snabbt.
Var att lås ringen som ska se till att kolven ej åker ur cylindern inte blev monterad under tillverkningen eller något
liknade, så kolven flög ur så fort man släppte spaken, men som sagt, monterade dit lås ringen igen och då funkade den
som ska! smile


En bild på den ska ni få:

http://forumbilder.se/images/217201260031Pc0fb.jpg

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Fadde_e30
27 september 2012 · 462 Inlägg

volvof skrev:
blev ju kanon mä bromsarna!
när får man komma å glo då?! roll

Jo då, blev nöjd.

Har inte hållit på i garaget nå längre tider på ett tag, men ska försöka
få nån helg över att hålla på med den så då ska det nog gå att ordna.

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
Helknas
28 september 2012 · 534 Inlägg

Ser bra ut smile alltid kul att kolla in andras e30 byggen när man själv håller på. Skulle dock rekomendera att köpa en annan handbroms. Jag har haft sönder 3 st sådana i mina vinterbilar. Spaken blir böjd, pinen som går in i cylindern är klen som fan så den kan böja sig också. Har också haft problem med låsringen du prata om, min handbroms låste sig i stängt läge. Enligt mig är det tyvär värdelöst skit hmm har du dessutom inte ett separat ok till handbromsen så kommer du få rycka hårt som fan för att hjulen överhuvud taget ska låsa sig.. Om man kollar i alla drift bilar som kör på en seriös nivå så är spakarna långa, just för att få mer hävkraft då man faktist måste rycka hårt som fan.. Ett tips bara smile

I do whatever the voices in my head tell me to do!
BMW e30 v8 Supercharger "Next level" (1990)
Fadde_e30
28 september 2012 · 462 Inlägg

Helknas skrev:
Ser bra ut smile alltid kul att kolla in andras e30 byggen när man själv håller på. Skulle dock rekomendera att köpa en annan handbroms. Jag har haft sönder 3 st sådana i mina vinterbilar. Spaken blir böjd, pinen som går in i cylindern är klen som fan så den kan böja sig också. Har också haft problem med låsringen du prata om, min handbroms låste sig i stängt läge. Enligt mig är det tyvär värdelöst skit hmm har du dessutom inte ett separat ok till handbromsen så kommer du få rycka hårt som fan för att hjulen överhuvud taget ska låsa sig.. Om man kollar i alla drift bilar som kör på en seriös nivå så är spakarna långa, just för att få mer hävkraft då man faktist måste rycka hårt som fan.. Ett tips bara smile

Oj, 3 stycken, de va skapligt big_smile Ska jag vara helt ärlig så fick jag känslan av skit kvalitet direkt när jag fick hem den,
spaken glappade sidleds och låsringen satt inte fast och den kändes bara helt värdelös, så blir faktiskt att beställa ny.

Sen liten fundering också, vet du om det går att koppa dom direkt på bromssystemet bak eller lär man ha nån ventil? smile

Volvo v70 II "Simply Clean" (2010)
KHRacing
28 september 2012 ·

Helknas skrev:
Ser bra ut smile alltid kul att kolla in andras e30 byggen när man själv håller på. Skulle dock rekomendera att köpa en annan handbroms. Jag har haft sönder 3 st sådana i mina vinterbilar. Spaken blir böjd, pinen som går in i cylindern är klen som fan så den kan böja sig också. Har också haft problem med låsringen du prata om, min handbroms låste sig i stängt läge. Enligt mig är det tyvär värdelöst skit hmm har du dessutom inte ett separat ok till handbromsen så kommer du få rycka hårt som fan för att hjulen överhuvud taget ska låsa sig.. Om man kollar i alla drift bilar som kör på en seriös nivå så är spakarna långa, just för att få mer hävkraft då man faktist måste rycka hårt som fan.. Ett tips bara smile

Har du haft en backventil monterad till handbromsen som man skall ha ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang