Zachry R1500D eller SPL Dynamics ICE 800.1 ?

Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Tja, tänkte köpa ett slutsteg till att driva två stycken 12" eller möjligtvis 10or och undrar vilket av slutstegen ni skulle rekommendera. Hoppas på att få tips om vilka basar som fungerar bra till slutstegen också, thanks! smile

Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Tja, tänkte köpa ett slutsteg till att driva två stycken 12" eller möjligtvis 10or och undrar vilket av slutstegen ni skulle rekommendera. Hoppas på att få tips om vilka basar som fungerar bra till slutstegen också, thanks! smile

Vad har du för basar?

Skulle kvalitetsmässigt kört på Spl steget.

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Jo kunde nästan tro det, men Zachry steget har fått väldigt många plus vad jag läst också, tanken är att köpa ett par dubbel 10or eller 12or med låda för runt 2000kr ungefär men svårt att bestämma sig för vad.

Lillalilja
12 juli 2012 · 535 Inlägg

Cgee skrev:

Krillle3 skrev:
Tja, tänkte köpa ett slutsteg till att driva två stycken 12" eller möjligtvis 10or och undrar vilket av slutstegen ni skulle rekommendera. Hoppas på att få tips om vilka basar som fungerar bra till slutstegen också, thanks! smile

Vad har du för basar?

Skulle kvalitetsmässigt kört på Spl steget.

Har du haft båda och jämfört?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Jo kunde nästan tro det, men Zachry steget har fått väldigt många plus vad jag läst också, tanken är att köpa ett par dubbel 10or eller 12or med låda för runt 2000kr ungefär men svårt att bestämma sig för vad.

Kan säkert ge dig tips på basar, om du vet vad du är ute efter för ljud & vad du har för bil.

Ang. stegen så javisst, zachry steget ger säkert mycket för pengarna, var väl bara 3500d steget dom hade problem med har jag för mig, MEN, det är ju en orsak att zachrys 1500w steg kostar lika mycket som spls 800w steg, oftast så får du vad du betalar för! smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Lillalilja skrev:

Cgee skrev:

Krillle3 skrev:
Tja, tänkte köpa ett slutsteg till att driva två stycken 12" eller möjligtvis 10or och undrar vilket av slutstegen ni skulle rekommendera. Hoppas på att få tips om vilka basar som fungerar bra till slutstegen också, thanks! smile

Vad har du för basar?

Skulle kvalitetsmässigt kört på Spl steget.

Har du haft båda och jämfört?

Har ägt däremot både zachrys 3500 steg & spl 3500, dock har jag pillat/lyssnat på 1500/stegen, och ja, tycker helt allmännt spl håller en högre standard, men hey.. zachry ger mycket steg för pengarna.

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Lillalilja
12 juli 2012 · 535 Inlägg

Cgee skrev:

Krillle3 skrev:
Jo kunde nästan tro det, men Zachry steget har fått väldigt många plus vad jag läst också, tanken är att köpa ett par dubbel 10or eller 12or med låda för runt 2000kr ungefär men svårt att bestämma sig för vad.

Kan säkert ge dig tips på basar, om du vet vad du är ute efter för ljud & vad du har för bil.

Ang. stegen så javisst, zachry steget ger säkert mycket för pengarna, var väl bara 3500d steget dom hade problem med har jag för mig, MEN, det är ju en orsak att zachrys 1500w steg kostar lika mycket som spls 800w steg, oftast så får du vad du betalar för! smile

Jo men jag har läst i nån tråd att om man kollar under skalet så ser stegen likadan ut (alltså r1500/ice1500) + att manualerna är exakt likadan så jag själv är ganska övertygad om att det är samma steg med olika kåpor

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Saab 900 "Saabina" (1985)
Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Vill ha bas som passar bra till rock och country ungefär, snål som man är så funderar man på att köpa dubbel 10" Gas alpha 1026, låter dom okej? smile

Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Lillalilja skrev:

Cgee skrev:

Krillle3 skrev:
Jo kunde nästan tro det, men Zachry steget har fått väldigt många plus vad jag läst också, tanken är att köpa ett par dubbel 10or eller 12or med låda för runt 2000kr ungefär men svårt att bestämma sig för vad.

Kan säkert ge dig tips på basar, om du vet vad du är ute efter för ljud & vad du har för bil.

Ang. stegen så javisst, zachry steget ger säkert mycket för pengarna, var väl bara 3500d steget dom hade problem med har jag för mig, MEN, det är ju en orsak att zachrys 1500w steg kostar lika mycket som spls 800w steg, oftast så får du vad du betalar för! smile

Jo men jag har läst i nån tråd att om man kollar under skalet så ser stegen likadan ut (alltså r1500/ice1500) + att manualerna är exakt likadan så jag själv är ganska övertygad om att det är samma steg med olika kåpor

SPL kör med egna kretskort så det tror jag knappast, men på pappret så kan dom verka rätt lika ja smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Vill ha bas som passar bra till rock och country ungefär, snål som man är så funderar man på att köpa dubbel 10" Gas alpha 1026, låter dom okej? smile

Spelar helt okey för priset! smile

Annars http://blekingebilradio.se/product.html … gory_id=19 ?

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Låter bra smile har förresten en gammal impala som ljudet ska in i, därför borde det väl vara bättre med dubbla basar? Borde väl fylla ut bättre? Är ju en stor bil smile

Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Låter bra smile har förresten en gammal impala som ljudet ska in i, därför borde det väl vara bättre med dubbla basar? Borde väl fylla ut bättre? Är ju en stor bil smile

Njaa, nödvändigtvis inte, är ju en hel del faktorer som spelar in smile Men om du talar rent estetiskt så ser det nog bättre ut med två

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Jo det är klart, men tänkte köpa Gas dubbel 10orna och senare möjligtvis köpa ett zachry r1500d, lite mer i min prisklass för tillfället haha! smile Borde ju låta rätt så bra iallafall tycker jag, bättre än mina budget mds 12or från 90-talet, haha smile

Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Om inte Alpha 212 12"arna låter bättre förstås? Haha ursäkta för mycket frågor smile

Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Om inte Alpha 212 12"arna låter bättre förstås? Haha ursäkta för mycket frågor smile

Ingen fara! är personligen mäkta överraskad över gas nya pro-serien, men dom ligger kanske lite över din budget? Inte hört alldeles för mycket av alpha serien så ska inte tala för mycket om dom smile Men dom & zachry steget kommer nog låta bra till det du ska ha dom till! smile

Men är du ute efter ett steg som levererar riktigt med kraft & till ett mycket humant pris så måste jag nästan rekommendera denna: http://www.fyndborsen.se/bil-navigation … 18&w=3

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Good smile jo tyvärr, och måste ju tyvärr ha en baslåda ("tom") annars hade det blivit billigt att bara köpa bra basar haha! Men min budget på basarna ligger på runt 2k och slutsteget 2, ungefär smile Däremot finns det ju JBL GT5-2402BR också som kan vara något, basar på riktigt bra (en polare som har) men tycker att det blir överdrivet, kanske är hans inställningar dock. Men det där slutsteget var ju något att fundera över! Har du lyssnat på det eller bara hört att det är bra? smile

Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Kanske skulle sagt från början att jag vill ha djup bas, inte så snärtig, haha, my bad!

Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Good smile jo tyvärr, och måste ju tyvärr ha en baslåda ("tom") annars hade det blivit billigt att bara köpa bra basar haha! Men min budget på basarna ligger på runt 2k och slutsteget 2, ungefär smile Däremot finns det ju JBL GT5-2402BR också som kan vara något, basar på riktigt bra (en polare som har) men tycker att det blir överdrivet, kanske är hans inställningar dock. Men det där slutsteget var ju något att fundera över! Har du lyssnat på det eller bara hört att det är bra? smile

Nejdå har haft steget själv & väldans mycket kvalite & effekt för dom pengarna, riktigt prisvärt! smile

Hade nog kört på en sån här : http://www.blekingebilradio.se/product. … gory_id=20 & egenbyggd låda till det med antingen zachry eller hxa steget, då får du hög & tight bas, men ändå mycket djup smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Krillle3
12 juli 2012 · 47 Inlägg

Låter bra, det blir nog ett sånt senare då smile jo men det har ju fastnat i mitt huvud att ha en dubbellåda haha, men hursomhelst så är 12orna djupare bas än 10" rent logiskt sett? smile

Cgee ohshit
12 juli 2012 · 1 285 Inlägg

Krillle3 skrev:
Låter bra, det blir nog ett sånt senare då smile jo men det har ju fastnat i mitt huvud att ha en dubbellåda haha, men hursomhelst så är 12orna djupare bas än 10" rent logiskt sett? smile

Mja, tycker det känns som en myt det där, men oftast så är det så ja, beror helt på vilka basar & omgivningen det gäller smile

The löwer class.
Lexus LS430 "President" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang