Hej på er. Då var det dags att ta hand om bilen då Denna bil har ju svävat i mina drömmar ett tag nu och i januari så bestämde jag mig för att köpa en. Sagt å gjort så fann jag denna på nätet och slog till direkt. Sen vart de ju så att man vill ju inte ha något som någon annan vill ha utan man vill ju ha något som känns speciellt. Började då beställa lite delar från olika delar av världen, så nu återstår det ju att sätta ihop detta projekt. Alla idéer är välkomna samt förslag på div saker. Hoppas detta glädjer någon.
Får väll ta å skämmas lite då det inte har blivit så mycket uppdateringar på sista tiden. Men för dom som vet så har jag spenderat lite tid i Canada en vända.
Norden_Ice skrev: Ja dagens uppdrag då att göra så mycket som möjlig. Men då man inte kommer in i garaget så vart de några avbrott med regn. Samt när de va fint så var man ju tvungen att fiska lite
Norden_Ice skrev: Ja dagens uppdrag då att göra så mycket som möjlig. Men då man inte kommer in i garaget så vart de några avbrott med regn. Samt när de va fint så var man ju tvungen att fiska lite
Hur fick du bort det gula i lampan? snygg bil förövrigt! Blir snart ägare av evo 9 också
Jag tog en flyttkartong och la lampan i den. Sen tejpa jag igen den och satte fast en värmepistol som blåste in en massa värme. För att limmet runt lampglaset skall släppa. Sen drog jag isär lamporna och plocka bort glaset. (som enbart är en lös insats inne i lamphuset.) Sedan limma jag ihop dessa igen med epoxy. Efter det så täta jag runt med genomskinlig silikon. Efter det beställde jag Gula diodlampor för att få igenom den igenom besiktningen.
Tidåtgång ca en halv dag. Byggde även in xenon samtidigt.
Norden_Ice skrev: Ja dagens uppdrag då att göra så mycket som möjlig. Men då man inte kommer in i garaget så vart de några avbrott med regn. Samt när de va fint så var man ju tvungen att fiska lite
Hur fick du bort det gula i lampan? snygg bil förövrigt! Blir snart ägare av evo 9 också
Jag tog en flyttkartong och la lampan i den. Sen tejpa jag igen den och satte fast en värmepistol som blåste in en massa värme. För att limmet runt lampglaset skall släppa. Sen drog jag isär lamporna och plocka bort glaset. (som enbart är en lös insats inne i lamphuset.) Sedan limma jag ihop dessa igen med epoxy. Efter det så täta jag runt med genomskinlig silikon. Efter det beställde jag Gula diodlampor för att få igenom den igenom besiktningen.
Tidåtgång ca en halv dag. Byggde även in xenon samtidigt.
Aha okej! Limmet håller ihopa bra från fukt osv? Var det svårt att få av själva glaset runt strålkastaren? Vilken lim använde du?
servicen på denna är ju magisk. Eftersom jag har köpt HKS remmar så är dess lila. Vart uppringd av verkstaden som sa att jag var tvungen att byta multiremmen med. Jag sa att dom skulle göra detta då när den ändå så var nerskruvad.
Dagen efter så skicka jag ner damen för att hämta bilen då den var klar. Personen i disken sa att de var en super fin bil och att dom har tagit kort på motorn då det vart fint med dom lila detaljerna.
Utöver detta så hade personalen på verkstaden försökt att hitta en multirem i samma stuk som kamreren
De e fan service de så nu är det bara att tuta å köra igen då.
Var ute och körde för två veckor sedan, å när jag stanna så tyckte jag bilen gick mycket konstigt. Eftersom dom har bytt kamrem med multirem så tog jag kontakt med firman som hade gjort detta, som i sin tur meddela att dom hade tagit av plusspolen på batteriet och därmed hade tomgångsmotorn nollats.
Efter ca 5 min på enbart tomgång så gick den som en pärla igen
I går 28/7 när jag var ute så hände samma sak igen. Konstigt tänkte jag men lät den stå på enbart tomgång igen om det kunde vara något med nollningen som dom hade ställt till det med.
Dock så vart inte detta bättre så jag åkte in till verkstaden. I samma stund som jag skall stänga av bilen utanför så tänds motorlampan. FAN tänker jag men skönt att jag redan är vid verkstaden i alla fall.
Efter felsökning så finnes ett fel i tomgångsmotorn. Ok skit. Detta nollställs och så meddelar han om det kommer tillbaka så är det bara att komma in igen.
Kommer ca 400 meter sen tänds lampan igen. TRÖTT man blir. A ja de är väll bara att åka tillbaka då.
Efter lite letande på nätet så finnes en ny motor för ca 5700:- (utan jobb) dyrt som fan men de får man ju ta när man kör en sådan bil.
Dock skulle dom pröva att plocka isär den för att göra rent den. Se om det blir bättre då. Annars är det bara att beställa en ny tomgångsmotor yay de va dom extra passen på jobbet det
Men vadå, har dem pajat motorn eller tomgångs motorn ? Det är inget du ska betala utan verkstaden som har pajat den och får ersätta dig för skador dem har gjort
eatsleeprace skrev: Men vadå, har dem pajat motorn eller tomgångs motorn ? Det är inget du ska betala utan verkstaden som har pajat den och får ersätta dig för skador dem har gjort
Ne de är tomgångsmotorn som har gått. Dom bytte ju kamrem å mulitrem för över en månad sedan. Har googlat runt lite och den brukar tydligen krångla på IXan.
eatsleeprace skrev: Men vadå, har dem pajat motorn eller tomgångs motorn ? Det är inget du ska betala utan verkstaden som har pajat den och får ersätta dig för skador dem har gjort
Ne de är tomgångsmotorn som har gått. Dom bytte ju kamrem å mulitrem för över en månad sedan. Har googlat runt lite och den brukar tydligen krångla på IXan.
Martin_Hansson skrev: Den krånglar på min Evo VIII också exakt samma problem.
Ok. Tråkigt. Har ni gjort rent din eller?? Eller har du bytt till en ny? Kommer felet tillbaka då eller? Annars är de ju bara att höra av dig. Ska beställa en ny av en firma i Texas, där kostar dom bara 2800:- med frakt.
Har inte gjort rent den. När bilen mappades så ställde dem även in tomgången lite granna då gick den bättre. Men tändes lampan igen då höjde jag bara lite på tomgången så gick den bra mycket bättre. Så nu kör jag på den tomgångsmotorn som jag har Ah det var bra mycket billigare än här hemma
Martin_Hansson skrev: Har inte gjort rent den. När bilen mappades så ställde dem även in tomgången lite granna då gick den bättre. Men tändes lampan igen då höjde jag bara lite på tomgången så gick den bra mycket bättre. Så nu kör jag på den tomgångsmotorn som jag har Ah det var bra mycket billigare än här hemma
Ok jag har oxå hört att man kan ställa upp den 100-150 varv per min så löser det sig. Hur mycket ställde du upp den?
tjenna du med tanke på att du har jrm steg 1 i bilen så kan du åka in till dom och släcka lampan och felkoden på tomgångsmotorn fick precis samma fel på min efter kopplings byte och bänkning. så om tid finns titta på det. med tanke på att min inte gick något annorlunda alls. men är ju några mil dit.
Norden_Ice skrev: Efter en dags felsökning å genomgång så vart det att beställa en ny tomgångsmotor drygt.
Leverans beräknas till 14 Aug. Va i helvete. utan min kärlek så länge
Kraemer skrev: tjenna du med tanke på att du har jrm steg 1 i bilen så kan du åka in till dom och släcka lampan och felkoden på tomgångsmotorn fick precis samma fel på min efter kopplings byte och bänkning. så om tid finns titta på det. med tanke på att min inte gick något annorlunda alls. men är ju några mil dit.
Norden_Ice skrev: Efter en dags felsökning å genomgång så vart det att beställa en ny tomgångsmotor drygt.
Leverans beräknas till 14 Aug. Va i helvete. utan min kärlek så länge
AA vi får se hur de blir. Beställde en ny i alla fall. Va ju inte super dyr. (om man hittar rätt sida). Fast de verkar som de verkligen är krångel på min. fastnar på varvtal och kan inte ligga jämt när den står still. Ibland går den ner mot 200rpm nästan så den dör.
Så jag byter ut den i vilket fall.
Alla spjäll och slangar är hela i alla fall. Fick en redig genom gång av motorn i går. 2/8.