Bakljusfärg på rutor

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Tjenare. Jag undrar om någon här på garaget har lagt biltemas bakljusfärg på sina sidorutor ? Jag undrar detta för att det är sjukt jobbigt att lägga toningen på s60n. Tacksam för svar!

dyem BMW-Fantast!
24 juli 2012 · 249 Inlägg

Blir troligtvis flammigt på så stora ytor, kostar ju inte många kronor att köpa en burk toning & en med "borttagnings medlet" och testa smile

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Ska storhandla imorgon så det blir att köpa och testa tror jag wink

dyem BMW-Fantast!
24 juli 2012 · 249 Inlägg

skriv gärna i tråden sen & kanske lägga upp en bild så vi får se resultat, alltid bra att veta big_smile

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Det kan jag göra om jag köper och testar! smile

dyem BMW-Fantast!
24 juli 2012 · 249 Inlägg

superb smile om inte annat kan jag kanske köpa och testa på rutorna jag har står lösa big_smile

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Gör som du vill!smile , ska köpa toningsspray och färgborttagning och lite annat smått och gott imorgon endå så tongue

dyem BMW-Fantast!
24 juli 2012 · 249 Inlägg

dåså smile bara testa om du känner för det smile annars testar jag någon gång bara för att se hur det fungerar smile

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Ska testa imorgon smile , kan komma med bild + svar hur det blev , kan ju vara en fördel för andra som också har svårt med toningen cool

Thedriftking
24 juli 2012 ·

Det blir flammigt och man ser inte mkt igenom smile
Har testat.

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Okej , vad använde du för teknik ?

Thedriftking
24 juli 2012 ·

heiska skrev:
Okej , vad använde du för teknik ?

Många, men 'små' lager
Blev flammigt, MEN på kvällen ser de fan helt OK ut, dock ser man inte mycket ut :p

heiska
24 juli 2012 · 48 Inlägg

Okej , vill verkligen att det ska funka med den för det går fan inte att få toningen bra sad

heiska
27 juli 2012 · 48 Inlägg

Idag testade jag att tona med bakljusfärgen , och det blev faktist rätt bra , testade på dom små rutorna och ska göra alla andra rutor imorgon. Ni får bild imorgon då jag inte hann ta kort idag!  peace

Demmpa
28 juli 2012 · 329 Inlägg

ah äntligen någon som skriver om detta:) om det blir bra så åker jag och köper några burkar jag med:)

Saab 9-5 2,0t Biopower "Rusty Cracker" (2006)
Bompeman
28 juli 2012 · 679 Inlägg

Varför inte tona med solfilm istället som det ska vara? skyddar mot solen och man ser bra ut

JFfoto
28 juli 2012 ·

Jag skulle kört på "plastidip" finns toningspray där med, bara att dra av om det inte blir bra smile

http://www.dipit.se/Plasti-dip-Spray/pl … ningsspray

Senast redigerat av Kalltkaffe (28 juli 2012)

JFfoto
28 juli 2012 ·

Bompeman skrev:
Varför inte tona med solfilm istället som det ska vara? skyddar mot solen och man ser bra ut

Finns ju inget som säger hur det ska vara :p om det blir bra med spray så är de ju bra smile

heiska
28 juli 2012 · 48 Inlägg

Det blev faktist riktigt bra. Ni får en bild strax , ska ut och ta bild snart ! wink

Low
28 juli 2012 · 3 313 Inlägg

Vill också se ! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang