Vilka bilar tjänar man mest på att köpa, laga och sälja?

evilaudio
29 juli 2012 · 16 195 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Det beror helt på skicket. Men rostfri, fin lack, fin i motorn, fin inredning. Ja typ topp skick så kan man väl få 6-8 tusen för en MK1

är den i TOPP SKICK så kan man få bra mycke mer än så om man hittar rätt köpare.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Mattsson_91 Självlärd
29 juli 2012 · 3 083 Inlägg

evilaudio skrev:

Volvo142_73a skrev:
Det beror helt på skicket. Men rostfri, fin lack, fin i motorn, fin inredning. Ja typ topp skick så kan man väl få 6-8 tusen för en MK1

är den i TOPP SKICK så kan man få bra mycke mer än så om man hittar rätt köpare.

Okej. Var bara en gissning.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
29 juli 2012 · 7 232 Inlägg

Volvo142_73a skrev:
Det beror helt på skicket. Men rostfri, fin lack, fin i motorn, fin inredning. Ja typ topp skick så kan man väl få 6-8 tusen för en MK1

håller med evil ... en mk 1 i bra skick går på mycket mer än 6-8 tusen bra mycket mer

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
29 juli 2012 ·

volvostridsvagn skrev:
Jo nog har jag det men undrar bara vad ni tycker man ska sälja å köpa de för!

Utmärkt, då är det bara att sätta sig ned läsa på och lära sig den ungefärliga prisbilden för de olika bilarna och leta efter de som är med marginal billigare.
Ex1:  V70 -01 finns det i drivor för strax över 30k, hittar du en i vettigt skick för 23k är den ett klockrent köp om den inte har rullat förbannat långt, kasta ut den sedan för exempelvis 30k och du får med stor säkerhet 28k efter en kvart ute.
Att hitta en billig bil däremot det är det som är konsten, speciellt nuförtiden när alla har tillgång till internet och lätt kan jämföra priserbilden.
Ex2: Corolla -88/-92 ca finns det många bes o skatt för strax under en tia i vettiga skick, då måste du hitta en som du får in lägre för att kunna sälja den med vinst, var dock beredd på att bli nedringd på en corolla av en mängd suspekta typer som vill byta mot både det ena och det andra.

Senast redigerat av Evildan (29 juli 2012)

Vw-Andreas
29 juli 2012 · 633 Inlägg

Vet inte om någon har skrivit det men Golf 3 är en rätt bra sälja / fix bil då de finns billiga grejer till dem samt många köper dem faktiskt   

tittar man på blocket är de oftast utlänningar som renovera en hel del av dem sen säljer

Volvo s60 (2003)
Volvo 740 "militery" (1988)
volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Jo har hört talas om dessa suspekta typer bilhandlare som inte finns egentligen osv.
Jag ringde faktiskt till några såna handlare för nån vecka sen och dom verkade seriösa men ja vem vet?
Om dom skriver på ett köpavtal då kan dom ju inte dra sig ur affären hursomhelst!
Men det vill dom väl inte?
Vilken kundkrets har japanska bilar? toyota corolla och mazda 626 verkar va populära bland invandrare!
Nå fler populära japanska bilar?

MrInsane
29 juli 2012 · 70 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Jo har hört talas om dessa suspekta typer bilhandlare som inte finns egentligen osv.
Jag ringde faktiskt till några såna handlare för nån vecka sen och dom verkade seriösa men ja vem vet?
Om dom skriver på ett köpavtal då kan dom ju inte dra sig ur affären hursomhelst!
Men det vill dom väl inte?
Vilken kundkrets har japanska bilar? toyota corolla och mazda 626 verkar va populära bland invandrare!
Nå fler populära japanska bilar?

Honda Civic , Mazda 323, Suzuki hur mkt har du som max budget?

volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Min budget är 1-5000 kr.

MrInsane
29 juli 2012 · 70 Inlägg

http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo … =9&w=1

http://www.blocket.se/vastmanland/JEEP_ … =9&w=1

http://www.blocket.se/vastmanland/Styla … =9&w=1

v40 kan du få ner till 4000 utan större ansträngning och fixa till lite o sälja för 7-8000

Jeepen kan du säkert få ner till 3500 och besiktiga så kan du få 5-9000 kr om den inte går igenom kan du ju alltid sälja till nån som behöver en skogsbil

Saaben kanske inte de blir många kr på men säkert 5000 kr

volvostridsvagn
29 juli 2012 · 62 Inlägg

Ja tack för exemplen.
Saab 900 har jag funderat på som i exemplet men jag vet inte om det är så stor efterfrågan på dem?

MrInsane
30 juli 2012 · 70 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Ja tack för exemplen.
Saab 900 har jag funderat på som i exemplet men jag vet inte om det är så stor efterfrågan på dem?

Småstylade bilar säljs de mer av under sommaren

volvostridsvagn
30 juli 2012 · 62 Inlägg

Ja men fattar inte att man kan tjäna pengar på gamla bilar som vw golf mk2 å volvo 740.
Te.x jag köper en volvo 740 för 1000 kr fixar upp den för 1000 kr besiktigar för 300 kr och skattar den för 1600
Då har jag ju en totalkostnad på 3900 kr.
Ska jag då sälja den för 5000 kr eller?
Det är skatten som gör så att det blir så dyrt!
Varför kan man inte skatta per kvartal eller nått?
Jag har sett flera skattade å besiktigade 740:s för 3000 kr men då är dom ju inte i bästa skick det klart.
Och sen så är dom ju inte skattad å besiktigad året ut heller.
Men att man kan få 5000 för en Volvo 740 gl tycker jag låter ganska mycket.
Folk värderar väl kanske bilen mycket mer om den är skattad å besiktigad året ut?

Mattsson_91 Självlärd
30 juli 2012 · 3 083 Inlägg

volvostridsvagn skrev:
Ja men fattar inte att man kan tjäna pengar på gamla bilar som vw golf mk2 å volvo 740.
Te.x jag köper en volvo 740 för 1000 kr fixar upp den för 1000 kr besiktigar för 300 kr och skattar den för 1600
Då har jag ju en totalkostnad på 3900 kr.
Ska jag då sälja den för 5000 kr eller?
Det är skatten som gör så att det blir så dyrt!
Varför kan man inte skatta per kvartal eller nått?
Jag har sett flera skattade å besiktigade 740:s för 3000 kr men då är dom ju inte i bästa skick det klart.
Och sen så är dom ju inte skattad å besiktigad året ut heller.
Men att man kan få 5000 för en Volvo 740 gl tycker jag låter ganska mycket.
Folk värderar väl kanske bilen mycket mer om den är skattad å besiktigad året ut?

Man har aldrig kunnat skattat varje kvartal.

Och 740 ligger runt 5000. En TIC kan man få mer för. Men normalpris på en 740 i dagsläget är väl runt 3-5 tusen skattad o besiktigad.

Senast redigerat av Volvo142_73a (30 juli 2012)

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
MrInsane
30 juli 2012 · 70 Inlägg

Volvo142_73a skrev:

volvostridsvagn skrev:
Ja men fattar inte att man kan tjäna pengar på gamla bilar som vw golf mk2 å volvo 740.
Te.x jag köper en volvo 740 för 1000 kr fixar upp den för 1000 kr besiktigar för 300 kr och skattar den för 1600
Då har jag ju en totalkostnad på 3900 kr.
Ska jag då sälja den för 5000 kr eller?
Det är skatten som gör så att det blir så dyrt!
Varför kan man inte skatta per kvartal eller nått?
Jag har sett flera skattade å besiktigade 740:s för 3000 kr men då är dom ju inte i bästa skick det klart.
Och sen så är dom ju inte skattad å besiktigad året ut heller.
Men att man kan få 5000 för en Volvo 740 gl tycker jag låter ganska mycket.
Folk värderar väl kanske bilen mycket mer om den är skattad å besiktigad året ut?

Man har aldrig kunnat skattat varje kvartal.

Och 740 ligger runt 5000. En TIC kan man få mer för. Men normalpris på en 740 i dagsläget är väl runt 3-5 tusen skattad o besiktigad.

Finns dom som betalar mer för en 740 men ja hade aldrig skaffat en 740 igen men som blir mer attraktiva när första snön faller

Mattsson_91 Självlärd
30 juli 2012 · 3 083 Inlägg

MrInsane skrev:

Volvo142_73a skrev:

volvostridsvagn skrev:
Ja men fattar inte att man kan tjäna pengar på gamla bilar som vw golf mk2 å volvo 740.
Te.x jag köper en volvo 740 för 1000 kr fixar upp den för 1000 kr besiktigar för 300 kr och skattar den för 1600
Då har jag ju en totalkostnad på 3900 kr.
Ska jag då sälja den för 5000 kr eller?
Det är skatten som gör så att det blir så dyrt!
Varför kan man inte skatta per kvartal eller nått?
Jag har sett flera skattade å besiktigade 740:s för 3000 kr men då är dom ju inte i bästa skick det klart.
Och sen så är dom ju inte skattad å besiktigad året ut heller.
Men att man kan få 5000 för en Volvo 740 gl tycker jag låter ganska mycket.
Folk värderar väl kanske bilen mycket mer om den är skattad å besiktigad året ut?

Man har aldrig kunnat skattat varje kvartal.

Och 740 ligger runt 5000. En TIC kan man få mer för. Men normalpris på en 740 i dagsläget är väl runt 3-5 tusen skattad o besiktigad.

Finns dom som betalar mer för en 740 men ja hade aldrig skaffat en 740 igen men som blir mer attraktiva när första snön faller

Visst gör det det. Men nu sa jag vad dom oftast går för.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
wiiden
30 juli 2012 · 27 Inlägg

jag prövade att köpa en audi a6 2,6 quattro för 13 laxar och tänkte pula lite och försöka kränga den för ca 20....
Mitt bästa bud hittills är vitvaror till ett värde av 10000 kr av nån abdullah...

volvostridsvagn
30 juli 2012 · 62 Inlägg

Okej ja men tror man kan tjäna mest på lite nyare bilar 90-talare som golf mk3 och volvo 850, v70 osv
Jag tror jag kommer satsa på 90-talsbilar.
För samtidigt som man kan tjäna hyffsat på dem så kostar det inte så mycket att köpa in dem.
Finns det någon här som har erfarenhet av att sälja 850, v70 golf mk3 osv?

Vita_Vargen
30 juli 2012 · 1 281 Inlägg

Jag tror på småbilar med enklare fel som gett körförbud. Köpa en Golf 2:a för 3-4 000 kr, fixa nån enkel tvåa, snabb rekond och så ut för 7-8 000

Evildan
30 juli 2012 ·

volvostridsvagn skrev:
Okej ja men tror man kan tjäna mest på lite nyare bilar 90-talare som golf mk3 och volvo 850, v70 osv
Jag tror jag kommer satsa på 90-talsbilar.
För samtidigt som man kan tjäna hyffsat på dem så kostar det inte så mycket att köpa in dem.
Finns det någon här som har erfarenhet av att sälja 850, v70 golf mk3 osv?

Kolla runt på annonssidor vad som finns i din prisklass i ditt närområde, tänk på att hämtningskostnaden kan vara en stor del av totalkostnaden på en sådan billig bil.
850 är inte så eftertraktade längre, V70 lättare att sälja men oftast större pengar i inköp oxå pga det.
MkIII finns det uppsjöar av, finns en -96 Variant på blocket här i södermanland som det kan gå att göra en peng på om man är hyfsad på att bättra lack. bvsa wink

http://www.blocket.se/sodermanland/VW_G … 12&w=1

Evildan
30 juli 2012 ·

http://www.blocket.se/sodermanland/Mits … 12&w=1
galant med småfel, får man den för 3 kan det bli en bra affär.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang