Ford Focus under ombyggnad!

Håller på att bygga om min Focus nu så tänkte dela med mig lite av det jag gör och nu när utsidan är så gott som klar så nu blire insidan som får en liten förändring just nu är det dörrsidor som ska byggas om som står på listan! Temafärg är svart och rött. Långtidsprojekt eftersom man aldrig blir nöjd!
  • 27 Följare
  • 55 382 Visningar
  • Projektet avslutat 22 september 2013
Qorran
8 januari 2013 · 726 Inlägg

Edd0z skrev:
Blev tyvärr inge bilder som jag skrev kartongen är fylld med små frigolit så skulle ej fått i dem igen haha så har bara öppnat å kolla å de såg jäkligt bra ut de man såg sen har jag ingen plats så de kan inte ligga inne någonstans så därför måste de vara kvar i kartongen!smile

Åh vilken besvikelse ;-)

Edd0z Junior.
8 januari 2013 · 292 Inlägg

Qorran skrev:

Edd0z skrev:
Blev tyvärr inge bilder som jag skrev kartongen är fylld med små frigolit så skulle ej fått i dem igen haha så har bara öppnat å kolla å de såg jäkligt bra ut de man såg sen har jag ingen plats så de kan inte ligga inne någonstans så därför måste de vara kvar i kartongen!smile

Åh vilken besvikelse ;-)

Ja tyvärr den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge wink men blir lackat vid slutet av mars början på april iallafall kanske tidigare men får la se! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Qorran
8 januari 2013 · 726 Inlägg

Edd0z skrev:

Qorran skrev:

Edd0z skrev:
Blev tyvärr inge bilder som jag skrev kartongen är fylld med små frigolit så skulle ej fått i dem igen haha så har bara öppnat å kolla å de såg jäkligt bra ut de man såg sen har jag ingen plats så de kan inte ligga inne någonstans så därför måste de vara kvar i kartongen!smile

Åh vilken besvikelse ;-)

Ja tyvärr den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge wink men blir lackat vid slutet av mars början på april iallafall kanske tidigare men får la se! smile

Meh! ååå. Ja ja då får man vänta till mars då :-P

Edd0z Junior.
8 januari 2013 · 292 Inlägg

Qorran skrev:

Edd0z skrev:

Qorran skrev:

Åh vilken besvikelse ;-)

Ja tyvärr den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge wink men blir lackat vid slutet av mars början på april iallafall kanske tidigare men får la se! smile

Meh! ååå. Ja ja då får man vänta till mars då :-P

Yes big_smile Farsan är gammal lackerare så han får göra det så det blir när det passar han å det blir runt den tiden! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Edd0z Junior.
16 januari 2013 · 292 Inlägg

Tjenare Tjenare!

Har icke hänt någe med bilen än men jag har tagit nivå 1 och nivå 2 på arbete på väg och kommit ett steg på vägen mot slutet i utbildningen haha, tillbaka till bilen nästa vecka blir det nog att beställa den där strömbrytaren som jag skrivit så mycket sen får jag se om det åker i den helgen eller senare ska hjälpa en polare att flytta den helgen men vi får la se hur det blir! smile

Stay Tuned!

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Denniz_ Turbo?
16 januari 2013 · 440 Inlägg

Har inte hängt med i tråden, men några tips!
Byt fronten till -04 tror ja de va då dom fick blinkers i lyktorna mycket snyggare! Sen finns de schyssta lysen att hitta på ebay till fordarna smile Finns nog väldigt mycket i england.

För övrigt en kul tråd och kul att väljer en focus! Dom kan bli sjukt jäkla feta med rätt hjul säger ja bara smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
Edd0z Junior.
16 januari 2013 · 292 Inlägg

Denniz_ skrev:
Har inte hängt med i tråden, men några tips!
Byt fronten till -04 tror ja de va då dom fick blinkers i lyktorna mycket snyggare! Sen finns de schyssta lysen att hitta på ebay till fordarna smile Finns nog väldigt mycket i england.

För övrigt en kul tråd och kul att väljer en focus! Dom kan bli sjukt jäkla feta med rätt hjul säger ja bara smile

Tackar ja har kollat runt på nya lampor och de är mycket snyggare men det är lite tjärvt med ekonomin nu efter kjolpaketet haha men måste nästan skaffa nya eller kapa i fronten för det finns inget ställe att sätta blinkersna på smile
Ah följer temat så letar efter ett par svarta fälgar men får se kan ju måla de också! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Edd0z Junior.
10 februari 2013 · 292 Inlägg

Har nu äntligen hittat och bestämt mig för vilka fälgar det blir Fox FX4 jävligt snygga å jävligt billiga men inte bestämt om de blir 16" eller 17"! big_smile Dock så är det en 5 bult på bilden haha! smilehttps://www1.garaget.org/gallery/images/175/174690/174690-eef4a6b64201e4862fb6713db4785f1b.jpg

Senast redigerat av Edd0z (10 februari 2013)

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Denniz_ Turbo?
10 februari 2013 · 440 Inlägg

17" blir perfekt wink Beställ gärna med något längre et. Då kommer den bli grym big_smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
Edd0z Junior.
10 februari 2013 · 292 Inlägg

Denniz_ skrev:
17" blir perfekt wink Beställ gärna med något längre et. Då kommer den bli grym big_smile

Ja får se hur det blir man vill ju kunna åka med bilen också! wink fast så jävla guppigt som de är på vägarna och speciellt till Borlänge som jag kommer åka över var och varannan dag så kjolpaketet kommer väl att flyga iväg hur som helst.. 40 i et på 16" och 42 på 17" men tror det blir 16" inte allt för dyra däck till dem heller! smile

Senast redigerat av Edd0z (10 februari 2013)

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Fiesta_Racing Ford fantast
10 februari 2013 · 1 607 Inlägg

Edd0z skrev:

Denniz_ skrev:
17" blir perfekt wink Beställ gärna med något längre et. Då kommer den bli grym big_smile

Ja får se hur det blir man vill ju kunna åka med bilen också! wink fast så jävla guppigt som de är på vägarna och speciellt till Borlänge som jag kommer åka över var och varannan dag så kjolpaketet kommer väl att flyga iväg hur som helst.. 40 i et på 16" och 42 på 17" men tror det blir 16" inte allt för dyra däck till dem heller! smile

ut och skruva på dom då. smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
Edd0z Junior.
10 februari 2013 · 292 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:

Edd0z skrev:

Denniz_ skrev:
17" blir perfekt wink Beställ gärna med något längre et. Då kommer den bli grym big_smile

Ja får se hur det blir man vill ju kunna åka med bilen också! wink fast så jävla guppigt som de är på vägarna och speciellt till Borlänge som jag kommer åka över var och varannan dag så kjolpaketet kommer väl att flyga iväg hur som helst.. 40 i et på 16" och 42 på 17" men tror det blir 16" inte allt för dyra däck till dem heller! smile

ut och skruva på dom då. smile

Kjolpaketet? Isåfall så ska det lackas osv innan de åker på kommer ej ha blinkers så sitter och kollar för fullt efter några snygga haha sen är jag inte så pigg på att stå ute i över 10- heller! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Denniz_ Turbo?
11 februari 2013 · 440 Inlägg

Nu vet ju inte jag vilken väg till blge du åker, men dom vägarna jag åker så har de då gott fin fint med toksänkt sierra och 740 iaf, Fast de är ju klart med kjolpaket blir den ju "lägre".

Med 17" blir den ju något högre och snyggare wink Vad kan däck kosta mer 100-150kr mer st?

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
Fiesta_Racing Ford fantast
11 februari 2013 · 1 607 Inlägg

Edd0z skrev:

Fiesta_Racing skrev:

Edd0z skrev:

Ja får se hur det blir man vill ju kunna åka med bilen också! wink fast så jävla guppigt som de är på vägarna och speciellt till Borlänge som jag kommer åka över var och varannan dag så kjolpaketet kommer väl att flyga iväg hur som helst.. 40 i et på 16" och 42 på 17" men tror det blir 16" inte allt för dyra däck till dem heller! smile

ut och skruva på dom då. smile

Kjolpaketet? Isåfall så ska det lackas osv innan de åker på kommer ej ha blinkers så sitter och kollar för fullt efter några snygga haha sen är jag inte så pigg på att stå ute i över 10- heller! smile

nej fälgar smile

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den
opela VD Hammar
11 februari 2013 · 613 Inlägg

hur ofta kommer du byta däck då? slitts ju knappast med 1,6l motorn smile

MVH Johan
Opel Omega B "What Productions" (1997)
Edd0z Junior.
12 februari 2013 · 292 Inlägg

opela skrev:
hur ofta kommer du byta däck då? slitts ju knappast med 1,6l motorn smile

Nä inte ofta men vill ju får ner kostnaderna så mycket som möjligt! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Edd0z Junior.
12 februari 2013 · 292 Inlägg

Fiesta_Racing skrev:

Edd0z skrev:

Fiesta_Racing skrev:

ut och skruva på dom då. smile

Kjolpaketet? Isåfall så ska det lackas osv innan de åker på kommer ej ha blinkers så sitter och kollar för fullt efter några snygga haha sen är jag inte så pigg på att stå ute i över 10- heller! smile

nej fälgar smile

De är ej beställda än! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Edd0z Junior.
12 februari 2013 · 292 Inlägg

Denniz_ skrev:
Nu vet ju inte jag vilken väg till blge du åker, men dom vägarna jag åker så har de då gott fin fint med toksänkt sierra och 740 iaf, Fast de är ju klart med kjolpaket blir den ju "lägre".

Med 17" blir den ju något högre och snyggare wink Vad kan däck kosta mer 100-150kr mer st?

Riksväg 70 å de är ju där vid bron som de är gupp som satan annars är det ju inte så mycket men jag får testa sen! smile Ja 17 är ju mycket snyggare men har inte bestämt mig än haha! inte är det mer än 100-150 per däck men vill hålla ner kostnaderna så mycket som möjligt på allt det går! smile

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Denniz_ Turbo?
13 februari 2013 · 440 Inlägg

Om du nu menar mellan gustafs och blge så har de gått bra för mig wink Min sierra hade 15" med 50 profil på. Och de är inte mycke till däck. Sänkt 3 varv så den slickade backen. Slog aldrig i där, mer än att de hoppa lite men de kan man stå ut med smile

Hoppas på ett rökfyllt 2014!
Buntband Racing
Edd0z Junior.
14 februari 2013 · 292 Inlägg

Denniz_ skrev:
Om du nu menar mellan gustafs och blge så har de gått bra för mig wink Min sierra hade 15" med 50 profil på. Och de är inte mycke till däck. Sänkt 3 varv så den slickade backen. Slog aldrig i där, mer än att de hoppa lite men de kan man stå ut med smile

Yes, men då borde de gå bra bara att vänta och se lär ju märkas om de går sönder!

Never underestimate another car, You don't know what's under the hood.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang