3085
Sök

Eskilstunabor och andra som kör fordon på väg, se hit!

FreddeK
27 september 2006
laazy skrev:
Freddeponken skrev:
UseDubbelTurbo skrev:

ääääh? det var ju fan bara en vanlig omkörning vad skulle han ha gjort i ställe menar du på? legat o dumpat bakom bilen? eller flygit över?

Kan meddela att det går i över tvåhundra där! är det verkligen så jävla smart?

Hur vet du att det gick i 200?

Tyckte den omkörningen såg hur fin ut som helst.

Hur jag vet det? ja ska tänka lite..hmmm kan det vara så att jag är från stan kanske...har själv kört i tvåhundratrettio där så jag kan nog se att det går i tvåhundra....det går iallafall inte i 110...
Tänk om hästen skulle bli rädd i släppet...700kilo som börjar röra på sig...förararen har inte en chans att parera. lär ju bli fet roadkill med många inblandade! fast farten är ju bryr sig nog inte hästen om utan det är nog ljudet...finns lite effekt i den maskinen. men sen vad föraren uppfattar är ju mer farten.

jag själv är definitivt inte emot att gasa...har kört som en idiot själv ibland och inte alls tänkt mig för...men man mognar med åren och jag har definitivt mognat i trafiken...
Man måste visa respekt och det gäller även för lastbilar, bussar, pensionärer, mopeder osv...visst kan det vara jobbigt ibland men vi är alla en del av samhället och det måste accepteras. En vacker dag sitter man själv i sin mopedbil och är helt senil...hoppas dock aldrig den dagen kommer men det gör den säkert!
Och sen har jag inte sagt att det var en helvetesomkörningen utan att den kanske inte var så genomtänkt och att man måste visa hänsyn!
Men det känns som merparten i dessa forum precis är fyllda 18 och fått körkort! dock inte alla!

Mvh Fredde

FreddeK
27 september 2006
en grej till som bevisar att man ska hålla avstånd osv i trafiken! http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s … 67,00.html

Rallykalle och kabeltattare
422 Inlägg
27 september 2006
Eliza skrev:
Så länge jag inte bestämmer över hästskit på vägar kan jag inget göra, men ja kan ju säga att hästarna var på era vägar före bilarna. och så länge det inte finns ngn lag som säger att vi inte får det får ni vackert respektera det.
Och är det verkligen så svårt att  sakta ner och visa lite respekt?
Men nu handlade inte denna tråd om hästskit utan om att visa respekt.
Förstår inte varför de ska bli sånt liv? De är väl bara att lätta på gasen ngn minut och beté er som folk?

Då kan jag börja bajsa på vägen så ska vi se hur jävla kul du tycker det är?För vi människor var ju de som använde vägarna först, alltså får vi skita och bete oss hur som hellst? Sen respekt, ja jag kan visa respekt till alla hästar i sverige om ni inte skiter ner vägen jag GÅR PÅ (ja jag går faktiskt ibland)

Sen handlar den här tråden mycket om hästskit då jag i mitt senario kände en viss respektlöshet gällande hästar vilket du också gjorde, det var ju därför du skapade denna tråd. Tänk om det är så att de som tutar och svinar sig mot hästar kanske är tragiska offer för hästbajs invasionen. Ni har som hobby att att rida, det är en kul grej (måste prova) säkert. Men vi använder faktisk (oftast) vägen som ett transportmedel vilket vi för våra bilar över, så alla häst ägere måste faktisk respektera att vi är i behov av vägen för att göra våra dagliga sysslor (handla, köra barnen till skolan etc) medans ni bara har en trevlig stund.

Så ni borde igenteligen visa oss bilister mera respekt, för vi visar (oftast) er en enorm respekt, vilket i sig är rätt, men ge oss lite tillbacka TACK!

//Mike, en som inte tutar på hästar, eller älgar.

FreddeK
27 september 2006
Owzer skrev:
Eliza skrev:
Så länge jag inte bestämmer över hästskit på vägar kan jag inget göra, men ja kan ju säga att hästarna var på era vägar före bilarna. och så länge det inte finns ngn lag som säger att vi inte får det får ni vackert respektera det.
Och är det verkligen så svårt att  sakta ner och visa lite respekt?
Men nu handlade inte denna tråd om hästskit utan om att visa respekt.
Förstår inte varför de ska bli sånt liv? De är väl bara att lätta på gasen ngn minut och beté er som folk?

Då kan jag börja bajsa på vägen så ska vi se hur jävla kul du tycker det är?För vi människor var ju de som använde vägarna först, alltså får vi skita och bete oss hur som hellst? Sen respekt, ja jag kan visa respekt till alla hästar i sverige om ni inte skiter ner vägen jag GÅR PÅ (ja jag går faktiskt ibland)

Sen handlar den här tråden mycket om hästskit då jag i mitt senario kände en viss respektlöshet gällande hästar vilket du också gjorde, det var ju därför du skapade denna tråd. Tänk om det är så att de som tutar och svinar sig mot hästar kanske är tragiska offer för hästbajs invasionen. Ni har som hobby att att rida, det är en kul grej (måste prova) säkert. Men vi använder faktisk (oftast) vägen som ett transportmedel vilket vi för våra bilar över, så alla häst ägere måste faktisk respektera att vi är i behov av vägen för att göra våra dagliga sysslor (handla, köra barnen till skolan etc) medans ni bara har en trevlig stund.

Så ni borde igenteligen visa oss bilister mera respekt, för vi visar (oftast) er en enorm respekt, vilket i sig är rätt, men ge oss lite tillbacka TACK!

//Mike, en som inte tutar på hästar, eller älgar.

a men jösses...såg fan inge bajs på vägen när jag körde till jobbet...och definitivt inte när jag åkte och handla....
Kan ju vara så att du bor på landet men då är det självvalt...bo i stan så lovar jag dig att du inte träffar på hästbajs! lägg ner nu....patetiskt samtalsämne...tycker ni ska läsa vad Elizza skrev som första kommentar!

9 108 Inlägg
27 september 2006
Freddeponken skrev:
Hur jag vet det? ja ska tänka lite..hmmm kan det vara så att jag är från stan kanske...har själv kört i tvåhundratrettio där så jag kan nog se att det går i tvåhundra....det går iallafall inte i 110...
Tänk om hästen skulle bli rädd i släppet...700kilo som börjar röra på sig...förararen har inte en chans att parera. lär ju bli fet roadkill med många inblandade! fast farten är ju bryr sig nog inte hästen om utan det är nog ljudet...finns lite effekt i den maskinen. men sen vad föraren uppfattar är ju mer farten.

jag själv är definitivt inte emot att gasa...har kört som en idiot själv ibland och inte alls tänkt mig för...men man mognar med åren och jag har definitivt mognat i trafiken...
Man måste visa respekt och det gäller även för lastbilar, bussar, pensionärer, mopeder osv...visst kan det vara jobbigt ibland men vi är alla en del av samhället och det måste accepteras. En vacker dag sitter man själv i sin mopedbil och är helt senil...hoppas dock aldrig den dagen kommer men det gör den säkert!
Och sen har jag inte sagt att det var en helvetesomkörningen utan att den kanske inte var så genomtänkt och att man måste visa hänsyn!
Men det känns som merparten i dessa forum precis är fyllda 18 och fått körkort! dock inte alla!

Mvh Fredde

Men vilken hjälte du är då, det är ju fan en mjuk omkörning?!? Hästen blir lika skrämd av den omkörningen som om någon kört om vid sidan av hela tiden. Skärp dig nu, visst ska man hålla avstånd men att gnälla på sånt här är ju bara löjligt.

FreddeK
28 september 2006
MilleN skrev:
Freddeponken skrev:

Mvh Fredde

Men vilken hjälte du är då, det är ju fan en mjuk omkörning?!? Hästen blir lika skrämd av den
omkörningen som om någon kört om vid sidan av hela tiden. Skärp dig nu, visst ska man hålla
avstånd men att gnälla på sånt här är ju bara löjligt.

skiter väl i omkörningen...det är hur man kör om som stör mig...ta och läs igenom hela tråden innan du yttrar dig!

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 september 2006
vad va det farliga med den omkörningen?? varför ska folk behöva sakta in för en häst transport?? fan så mycke bättre att göra en snabb omkörning ju.. om nu folk som kör häst transport har vetskapen om att hästen är orolig av sej.. välj mindre vägar då för fan!!

FreddeK
28 september 2006
GurraG skrev:
vad va det farliga med den omkörningen?? varför ska folk behöva sakta in för en häst transport?? fan så mycke bättre att göra en snabb omkörning ju.. om nu folk som kör häst transport har vetskapen om att hästen är orolig av sej.. välj mindre vägar då för fan!!

Därför samhället ser ut som det gör idag...alldeles för många idioter! folk som bara ser till sin rätt har inget i trafiken att göra! alla som har behörighet får framföra sina fordon  på vägarna och alla ska visa respekt och hänsyn...skitsamma i den omkörningen han gjorde....det var bara ett exempel!

9 108 Inlägg
28 september 2006
Freddeponken skrev:
skiter väl i omkörningen...det är hur man kör om som stör mig...ta och läs igenom hela tråden innan du yttrar dig!

Du skiter i omkörningen men stör dig på hur man kör om? Herregud. Och ja jag har läst igenom tråden och jag fattar inte vad det är du gnäller över.

Tycker att det som hände i artikeln Eliza lade ut var hemskt men jag fattar inte vad filmen du visade har med saken att göra?!?

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 september 2006
fattar du inte det?? det va ju omkörning av hästtransport.. haha. sen att exemplet va åt helvete dåligt det är ju en sak som är säker... eller va det någon som såg att han körde in i den eller låg väldigt nära bakom??

FreddeK
28 september 2006
MilleN skrev:
Freddeponken skrev:

Du skiter i omkörningen men stör dig på hur man kör om? Herregud. Och ja jag har läst igenom tråden och jag fattar inte vad det är du gnäller över.

Tycker att det som hände i artikeln Eliza lade ut var hemskt men jag fattar inte vad filmen du visade har med saken att göra?!?

Filmen är nu borttagen men visst för mig är inte det ett så stort problem...men jag kan inte säga hur hästen och föraren uppfattar det...det är så jag menar! alla är olika och en del är mer kännsliga....själva omkörningen i sig menar jag att det kanske är dumt att smyga upp i en skaplig hastighet bakom släpet och sen blåsa om...tänk på att dom ligger i 80 och bli omkörd av en bil 180-210km/h två meter från sig är ingen trevlig upplevelse...

fast jag själv blir gärna omkörd av en bil i den hastigheten...det stör mig inte i ryggen men man vet som sagt inte hur andra uppfattar det!

9 108 Inlägg
28 september 2006
Det är väl tur att dom körde så fort då så inte hästen hinner uppfatta vad som hände? wink

Grejen med tråden var att någon kört in i släpet. Inte att någon kört om så att hästen blev rädd. Dom är nog vana vid motorljud vid det laget.

FreddeK
28 september 2006
MilleN skrev:
Det är väl tur att dom körde så fort då så inte hästen hinner uppfatta vad som hände? wink

Grejen med tråden var att någon kört in i släpet. Inte att någon kört om så att hästen blev rädd. Dom är nog vana vid motorljud vid det laget.

Jo förvisso! men det var ett exempel bara....och olyckan var inte framme så det är väl inte så mycket orda om egentligen...
Vad jag mena bara är att vi måste visa hänsyn mera...olyckor kan hända och ingen är perfekt!

Mvh Fredde

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 september 2006
är jag kaxig??

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
28 september 2006
Trådstartare
vilket bråk de blev .....

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Med Jetplan i generna
413 Inlägg
1 oktober 2006
Har skummat igenom lite lätt och konstaterat att det finns en hel del omogna personer. Vad är det som är så svårt att bara sakta in och krypköra förbi en häst? Finns ju liksom ingen anledning till att tokköra där det är en skylt uppsatt om att det förekommer hästar på vägen?

För att återknyta till vad det egentligen handlade om (personen körde in i transporten för er som sett förbi detta...) så verkar det för jävla korkat. Vilken vettig människa som helst borde förstå att man håller ett lagom avstånd till framförvarande bil och framförallt bil med släp eller en lastbil.

//Victor
Senast redigerat av VictorD (1 oktober 2006)

"There is no such thing as global warming. Chuck Norris was cold, so he turned the sun up."

12 086 Inlägg
1 oktober 2006
Diggar hennes utalande om behörigt avstånd, ligger man 10 meter bakom en bil i 80kmh så slickar man röv.. hur menar hon att de som ligger nära kör? så bilarna snuddar varann?

Synd på hästen iaf

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
1 oktober 2006
Trådstartare
VictorD skrev:
Har skummat igenom lite lätt och konstaterat att det finns en hel del omogna personer. Vad är det som är så svårt att bara sakta in och krypköra förbi en häst? Finns ju liksom ingen anledning till att tokköra där det är en skylt uppsatt om att det förekommer hästar på vägen?

För att återknyta till vad det egentligen handlade om (personen körde in i transporten för er som sett förbi detta...) så verkar det för jävla korkat. Vilken vettig människa som helst borde förstå att man håller ett lagom avstånd till framförvarande bil och framförallt bil med släp eller en lastbil.

//Victor

Tack, äntligen ngn som ser helheten av diskutionen...

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
1 oktober 2006
Det finns tyvärr allt för många som har körkort, men som borde få ta det om sisådär 5-10 år, när de egentligen är mogna för det.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

bira bira bira,bärs bärs bärs!
313 Inlägg
8 oktober 2006
haha läst allt och funderade på det nån tidigare sa tongue att hästägarna ska plocka upp skiten som hundägare typ ... föreställde med det ... blir ju ingen liten svart påse iaf ,, blir fan en hel sop påse hahaha big_smile (egen humor kanske ) men,men respektera hästar osv ,,, jag gillar inte hästar men är inte vårdslös i trafiken ändå smile

///Widell

Sök