Bilspelet GTA4. Allt om detta.

LordLife
1 augusti 2012 · 998 Inlägg

aha_100 skrev:

LordLife skrev:
En annan kul lek är att alla startar i ena änden av stan och ska sen ta sig till andra sidan. Först dit vinner. Bara bil gäller men sedan är allt tillåtet.

Tråkigt om en hittar infernus eller sultan RS  och den andra typ nån sabre bara tongue


att rejsa efter kajjerna är sjukt kul å!

Det är därför man ska köra långt och snabbt, för hur många kan köra igenom staden utan att krocka bilen? wink
Sen kan man ju bestämma att man träffas på ett ställe, typ parkeringshus och där tar man en bil.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
-Bazz3r- Team Breehäng
1 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

LordLife skrev:

aha_100 skrev:

LordLife skrev:
En annan kul lek är att alla startar i ena änden av stan och ska sen ta sig till andra sidan. Först dit vinner. Bara bil gäller men sedan är allt tillåtet.

Tråkigt om en hittar infernus eller sultan RS  och den andra typ nån sabre bara tongue


att rejsa efter kajjerna är sjukt kul å!

Det är därför man ska köra långt och snabbt, för hur många kan köra igenom staden utan att krocka bilen? wink
Sen kan man ju bestämma att man träffas på ett ställe, typ parkeringshus och där tar man en bil.

Synd att man inte kan chatta på gta4 hmm

R1 3
└┼┤
2 4
Pidmeister
1 augusti 2012 · 163 Inlägg

-BASmannen- skrev:

LordLife skrev:

aha_100 skrev:

Tråkigt om en hittar infernus eller sultan RS  och den andra typ nån sabre bara tongue


att rejsa efter kajjerna är sjukt kul å!

Det är därför man ska köra långt och snabbt, för hur många kan köra igenom staden utan att krocka bilen? wink
Sen kan man ju bestämma att man träffas på ett ställe, typ parkeringshus och där tar man en bil.

Synd att man inte kan chatta på gta4 hmm

Skype fungerar utmärkt smile

-Bazz3r- Team Breehäng
1 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

Pidmeister skrev:

-BASmannen- skrev:

LordLife skrev:

Det är därför man ska köra långt och snabbt, för hur många kan köra igenom staden utan att krocka bilen? wink
Sen kan man ju bestämma att man träffas på ett ställe, typ parkeringshus och där tar man en bil.

Synd att man inte kan chatta på gta4 hmm

Skype fungerar utmärkt smile

Skype funkar inte för mig yikes + att jag inte kan va inloggad på Garaget och psn samtidigt tongue

R1 3
└┼┤
2 4
aha_100
1 augusti 2012 · 535 Inlägg

-BASmannen- skrev:

LordLife skrev:

aha_100 skrev:

Tråkigt om en hittar infernus eller sultan RS  och den andra typ nån sabre bara tongue


att rejsa efter kajjerna är sjukt kul å!

Det är därför man ska köra långt och snabbt, för hur många kan köra igenom staden utan att krocka bilen? wink
Sen kan man ju bestämma att man träffas på ett ställe, typ parkeringshus och där tar man en bil.

Synd att man inte kan chatta på gta4 hmm

Det är väl inga problem att chatta på gta4?

Main chatten funkar klockrent, resten på servern får anpassa sig smile

-Bazz3r- Team Breehäng
1 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

aha_100 skrev:

-BASmannen- skrev:

LordLife skrev:

Det är därför man ska köra långt och snabbt, för hur många kan köra igenom staden utan att krocka bilen? wink
Sen kan man ju bestämma att man träffas på ett ställe, typ parkeringshus och där tar man en bil.

Synd att man inte kan chatta på gta4 hmm

Det är väl inga problem att chatta på gta4?

Main chatten funkar klockrent, resten på servern får anpassa sig smile

Kan man? Jaha, de måste jag ha missat tongue

R1 3
└┼┤
2 4
FL3JM Inga konstigheter
2 augusti 2012 · 2 064 Inlägg

Om man har PC kan man njuta av nyare grafik i form av realism-moddar och nya bilar. Kolla in dessa klipp:





Palla konsoll. tongue

Senast redigerat av FL3JM (2 augusti 2012)

-Bazz3r- Team Breehäng
2 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

FL3JM skrev:
Om man har PC kan man njuta av nyare grafik i form av realism-moddar och nya bilar. Kolla in dessa klipp:





Palla konsoll. tongue

Men borde man inte kunna modda till konsollen också? tongue

R1 3
└┼┤
2 4
IX ____________________________________
2 augusti 2012 · 1 340 Inlägg

-BASmannen- skrev:
Men borde man inte kunna modda till konsollen också? tongue

Den största anledningen jag ser är att de främsta och flesta moddarna är PC-folk

Sen har konsolerna begränsat med effekt för att driva tunga modds (många datorer klara heller inte av det)


Fast GTA är ett konsol-spel enligt mig, dock så föll fyran inte mig i smaken och hade inte alls samma atmosfär som t.ex. Vice City eller San Andreas, väntar på femman smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
FL3JM Inga konstigheter
2 augusti 2012 · 2 064 Inlägg

RightFront skrev:
Fast GTA är ett konsol-spel enligt mig, dock så föll fyran inte mig i smaken och hade inte alls samma atmosfär som t.ex. Vice City eller San Andreas, väntar på femman smile

GTA har alltid varit ett PC spel sedan GTA 1, men sedan de började porta spelen till konsoll har det det bara blivit jobbigt för oss PC-folk. Navigering i menyer blir alltid lidande då dom är anpassade för folk med 7 knappar och två rattar (eller nått sånt) istället för muspekare och tangentbord. Dock så har man gjort det någorlunda bra ändå, men det är tur att man inte behöver pillra i menyer så mycket. smile

Alla spel där man behöver kunna sikta spelas ju bäst med mus, går inte att komma ifrån. smile Däremot så suger det lite att köra fordon på PC om man nu inte har ratt, men det skulle vara lite meckigt att köra GTA med ratt och byta till tangentbord+mus så fort man hoppar ut. smile


Men det är som du säger, det krävs rätt mycket kraft att köra GTA med allt på högsta, det är inga konsoller som klarar det (drawdistance är lägre på konsoll än på pc t.ex).
Fler grejer är:
Custom resolution
Reflection quality
Texture quality
Traffic density
Shadow density
[ Källa: http://gta.wikia.com/Console_and_PC_Differences ]

Modden gör ju det knappast lättare att driva, hade man kört modden på en konsoll så skulle den nog gå på knäna, vet dock inte om grafikkorten i konsollen ens klarar dom grejerna man lagt på.

Senast redigerat av FL3JM (2 augusti 2012)

IX ____________________________________
2 augusti 2012 · 1 340 Inlägg

FL3JM skrev:

RightFront skrev:
Fast GTA är ett konsol-spel enligt mig, dock så föll fyran inte mig i smaken och hade inte alls samma atmosfär som t.ex. Vice City eller San Andreas, väntar på femman smile

GTA har alltid varit ett PC spel sedan GTA 1, men sedan de började porta spelen till konsoll har det det bara blivit jobbigt för oss PC-folk. Navigering i menyer blir alltid lidande då dom är anpassade för folk med 7 knappar och två rattar (eller nått sånt) istället för muspekare och tangentbord. Dock så har man gjort det någorlunda bra ändå, men det är tur att man inte behöver pillra i menyer så mycket. smile

Alla spel där man behöver kunna sikta spelas ju bäst med mus, går inte att komma ifrån. smile Däremot så suger det lite att köra fordon på PC om man nu inte har ratt, men det skulle vara lite meckigt att köra GTA med ratt och byta till tangentbord+mus så fort man hoppar ut. smile


Men det är som du säger, det krävs rätt mycket kraft att köra GTA med allt på högsta, det är inga konsoller som klarar det (drawdistance är lägre på konsoll än på pc t.ex).
Fler grejer är:
Custom resolution
Reflection quality
Texture quality
Traffic density
Shadow density
[ Källa: http://gta.wikia.com/Console_and_PC_Differences ]

Modden gör ju det knappast lättare att driva, hade man kört modden på en konsoll så skulle den nog gå på knäna, vet dock inte om grafikkorten i konsollen ens klarar dom grejerna man lagt på.

Blev lite luddig från min sida, för mig är GTA ett konsol-spel, men det är bara för att jag tycker bättre om att spela det på konsol, de är ju inget renodlat PC eller konsol-spel längre så det är ju smaksak bara smile

Precis, PC med mus är ju överlägst bäst att skjuta med smile

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
JFfoto
2 augusti 2012 ·

Jag vill ha dom andra städerna också, utan att göra massa uppdrag, finns det inget sätt? wink ps3..

-Bazz3r- Team Breehäng
2 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

RightFront skrev:

FL3JM skrev:

RightFront skrev:
Fast GTA är ett konsol-spel enligt mig, dock så föll fyran inte mig i smaken och hade inte alls samma atmosfär som t.ex. Vice City eller San Andreas, väntar på femman smile

GTA har alltid varit ett PC spel sedan GTA 1, men sedan de började porta spelen till konsoll har det det bara blivit jobbigt för oss PC-folk. Navigering i menyer blir alltid lidande då dom är anpassade för folk med 7 knappar och två rattar (eller nått sånt) istället för muspekare och tangentbord. Dock så har man gjort det någorlunda bra ändå, men det är tur att man inte behöver pillra i menyer så mycket. smile

Alla spel där man behöver kunna sikta spelas ju bäst med mus, går inte att komma ifrån. smile Däremot så suger det lite att köra fordon på PC om man nu inte har ratt, men det skulle vara lite meckigt att köra GTA med ratt och byta till tangentbord+mus så fort man hoppar ut. smile


Men det är som du säger, det krävs rätt mycket kraft att köra GTA med allt på högsta, det är inga konsoller som klarar det (drawdistance är lägre på konsoll än på pc t.ex).
Fler grejer är:
Custom resolution
Reflection quality
Texture quality
Traffic density
Shadow density
[ Källa: http://gta.wikia.com/Console_and_PC_Differences ]

Modden gör ju det knappast lättare att driva, hade man kört modden på en konsoll så skulle den nog gå på knäna, vet dock inte om grafikkorten i konsollen ens klarar dom grejerna man lagt på.

Blev lite luddig från min sida, för mig är GTA ett konsol-spel, men det är bara för att jag tycker bättre om att spela det på konsol, de är ju inget renodlat PC eller konsol-spel längre så det är ju smaksak bara smile

Precis, PC med mus är ju överlägst bäst att skjuta med smile

Jag har alltid spelat gta på konsoll, ända sen jag köpte gta2 för mååånga år sen, så jag tycker de är mycket roligare på konsoll iaf smile

R1 3
└┼┤
2 4
-Bazz3r- Team Breehäng
2 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

Kalltkaffe skrev:
Jag vill ha dom andra städerna också, utan att göra massa uppdrag, finns det inget sätt? wink ps3..

Tror inte de går tyvärr hmm Till SanAndreas fanns de ju en "aldrig efterlyst" kod som man kunde slå in och flyga till de olika landen, men har inte hittat nån sån till gta4 hmm



Btw nån som är sugen på att spela ikväll? smile

R1 3
└┼┤
2 4
Pidmeister
2 augusti 2012 · 163 Inlägg

Jag kan nog tänka mig att lira lite ikväll! smile

JFfoto
2 augusti 2012 ·

-BASmannen- skrev:

Kalltkaffe skrev:
Jag vill ha dom andra städerna också, utan att göra massa uppdrag, finns det inget sätt? wink ps3..

Tror inte de går tyvärr hmm Till SanAndreas fanns de ju en "aldrig efterlyst" kod som man kunde slå in och flyga till de olika landen, men har inte hittat nån sån till gta4 hmm



Btw nån som är sugen på att spela ikväll? smile

Ja kom dock på en, de finns väl savegames på 100% att ladda ner? sen ba skicka över de på ett usbminne och föra över? :p borde ju gå..

-Bazz3r- Team Breehäng
2 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

Kalltkaffe skrev:

-BASmannen- skrev:

Kalltkaffe skrev:
Jag vill ha dom andra städerna också, utan att göra massa uppdrag, finns det inget sätt? wink ps3..

Tror inte de går tyvärr hmm Till SanAndreas fanns de ju en "aldrig efterlyst" kod som man kunde slå in och flyga till de olika landen, men har inte hittat nån sån till gta4 hmm



Btw nån som är sugen på att spela ikväll? smile

Ja kom dock på en, de finns väl savegames på 100% att ladda ner? sen ba skicka över de på ett usbminne och föra över? :p borde ju gå..

Skulle de funka så får du dela med dig om hur man göra!! big_smile

R1 3
└┼┤
2 4
-Bazz3r- Team Breehäng
2 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

Pidmeister skrev:
Jag kan nog tänka mig att lira lite ikväll! smile

Heter du på psn? BazemaN_ heter jag smile

R1 3
└┼┤
2 4
Pidmeister
2 augusti 2012 · 163 Inlägg

-BASmannen- skrev:

Pidmeister skrev:
Jag kan nog tänka mig att lira lite ikväll! smile

Heter du på psn? BazemaN_ heter jag smile

Piddeee heter jag på PSN!

-Bazz3r- Team Breehäng
2 augusti 2012 · 1 623 Inlägg

Pidmeister skrev:

-BASmannen- skrev:

Pidmeister skrev:
Jag kan nog tänka mig att lira lite ikväll! smile

Heter du på psn? BazemaN_ heter jag smile

Piddeee heter jag på PSN!

Aha, är du inne vid kl 19 så kan jag skicka invite? smile

R1 3
└┼┤
2 4
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang