TS: Hur fick du rent alla dom oljiga/rejält smutsiga sakerna på smidigast sätt? Jag tycker att jag får spotta o gnugga utav bara h_lvete för att det ska försvinna! Okay lite avfettning använder jag, men det gör ju ingen större nytta
alla saker i motorn la ja ner i avfettning i ett par timmar, sen gnugga och sen tvätta av ett tips är att använda svinto, på kolvar mm, sen alla kåpor och allt annat är blästrat men block, topp och vev är tvättade i en industritvätt
TS: Hur fick du rent alla dom oljiga/rejält smutsiga sakerna på smidigast sätt? Jag tycker att jag får spotta o gnugga utav bara h_lvete för att det ska försvinna! Okay lite avfettning använder jag, men det gör ju ingen större nytta
alla saker i motorn la ja ner i avfettning i ett par timmar, sen gnugga och sen tvätta av ett tips är att använda svinto, på kolvar mm, sen alla kåpor och allt annat är blästrat men block, topp och vev är tvättade i en industritvätt
Svinto= CHECK! Ja, det blev smidigare att få rent sakerna efter att man låtit dom få bada några timmar i avfettning
Fått nåt mer gjort förresten? (Ja jag vet, jag är otålig)
"Never argue with an idiot because he will drag you down to his level and beat you with experience."
Svinto= CHECK! Ja, det blev smidigare att få rent sakerna efter att man låtit dom få bada några timmar i avfettning
Fått nåt mer gjort förresten? (Ja jag vet, jag är otålig)
ska nog åka och greja lite imorgon är det tänkt eller på söndag
tja, det är så att ja hade tänkt köra ett ms sprut till motorn sen och tänkte höra om det är någon som vet om man kan köra trigger på orginal svänghjul ? eller måste man köpa en sån däck lös trigger och svetsa på remhjulet ? någon som vet ?
idag har ja hämtat min projekt bil det är en opel kadett c som det för närvarande sitter en b230 förgasar turbo sitter även en volvo bakaxel det som ska göras med bilen kommer skrivas i presentationen på första sidan slänger upp lite 3 bilder