räknar lite snabbt vad ja lagt ner på motorn, allt som allt hamna summan på 9962 kr
vafan hur lyckas du? själv räknar jag att komma upp i typ 50k... vad har du gjort då?
vet inte:P men ja har ju inga smidda saker och sen har ja massa kontakter så typ riktplaning och så fick ja röv billigt 531 toppen köpte ja komplett för 500 kr så har varigt lite tur på vägen också
Beundransvärt jobb du har lagt ner på motorn Du o flera med dig i tråden verkar ju ha koll, så ja tänkte fråga: Går det att bygga FT av en F motor utan några konstiga ombyggnationer o sen regga det i en 91a GL ? Har en 91a GL med F motor nämligen o en polare vill bli kvitt ett turbokitt från en FT, så lite sugen blir man ju, om det inte är allt för mycket konstigheter mer än den vanliga skruvningen ?
tack ja det går men du måste ju komp sänka motorn, sen fixa in en olje matning och olje retur mm, som strandberg sa lättare att köpa en komplett fk motor och hinka i, sen byta till styrboxarna från en turbo
Jävla kompsänkning, glömmer alltid bort den OKej, det är alltså inte samma kolvar o stakar.. Bra att veta, på vissa modeller är det ju samma, inte just på 240 då men det förekommer. Olje T o RT är ju en baggis, för antar att T fixas med filteradapter precis som på t.ex D24T ? o RT gängas i blocket .. ? Får se hur jag gör, polarn visste tydligen om en komplett 244 med "nyrenoverad" FT motor, dock stått ca 6 år sen renoveringen men inte mer än inkörd. Så om dess ägare släpper till kanske ja köper en komplett motor istället o hinkar i min kaross för den karossen va visst inge o ha. Annars är det ju lite kul o skruva o lära sig nått nytt också o eftersom 240in inte är bruksbil så gör de ju inge om den står över vintern t.ex .. Tål att tänkas på Hittat nån kaross åt din motor än då ?
Jävla kompsänkning, glömmer alltid bort den OKej, det är alltså inte samma kolvar o stakar.. Bra att veta, på vissa modeller är det ju samma, inte just på 240 då men det förekommer. Olje T o RT är ju en baggis, för antar att T fixas med filteradapter precis som på t.ex D24T ? o RT gängas i blocket .. ? Får se hur jag gör, polarn visste tydligen om en komplett 244 med "nyrenoverad" FT motor, dock stått ca 6 år sen renoveringen men inte mer än inkörd. Så om dess ägare släpper till kanske ja köper en komplett motor istället o hinkar i min kaross för den karossen va visst inge o ha. Annars är det ju lite kul o skruva o lära sig nått nytt också o eftersom 240in inte är bruksbil så gör de ju inge om den står över vintern t.ex .. Tål att tänkas på Hittat nån kaross åt din motor än då ?
när dom är inte samma turbo kolvarna har en urgröpning i kolven har turbo kolvar liggandes om du vill köpa ingen aning hur man gör med tillförsen men oljereturen den svetsar du in i tråget, annars köper du den där ft motorn annars är det är ju alltid kul att prova på någe nytt nää ja har inte hittat någon bil än
Är oljetilloppet olika på ft o fk alltså? Tänkte eftersom du har en fk o en sån där filteradapter, eller sitter den där original på fk ? Jo det lutar nog att köpa den där ft´n om dess ägare vill släppa till, ska tydligen va lite svår enl. folk som känner till honom ..
Är oljetilloppet olika på ft o fk alltså? Tänkte eftersom du har en fk o en sån där filteradapter, eller sitter den där original på fk ? Jo det lutar nog att köpa den där ft´n om dess ägare vill släppa till, ska tydligen va lite svår enl. folk som känner till honom ..
det tror ja inte den sitter i blocket på båda! du får tjata
im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D
vad tror ni om att sätta i motorn i denna? en 245a års modell 78 den är besiktad ett år till så kan ju köra med den på vägen och sen blir det att köra på isen också