Bilen parkerad på gatan enligt posten får jag inte stå där

Blyfot_Racing
7 augusti 2012 · 904 Inlägg

Jag å min sambo har flyttat till privat hus å har bilarna på gatan en morgon när jag ä ute så kommer postbilen å säger tyket å är allmänt otrevlig att vi inte får ha bilarna ståendes där efter som jag blev förbannad så flyttade jag inte på bilarna å nu säger dom att dom inte tänker dela ut brev till oss om vi inte flyttar på bilarna kan dom göra så

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
te_wik Forummoderator
7 augusti 2012 · 12 813 Inlägg

Står bilarna i vägen för brevlådorna?



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
744GLT
7 augusti 2012 · 809 Inlägg

är det ett villa område ni flyttat till eller? men om det inte är någon form av parkeringsförbud så ska det inte vara några problem. Antagligen bara en jävligt lat postnisse smile

Muttley
7 augusti 2012 ·

Svar ja om du står ivägen för brevlådan. De har inte skyldighet faktiskt att gå ut ur bilen för att gå runt din bil för att lägga i lådan.
De hade till och med krav på folk här att lådorna skulle höjas för att de skaffa nya högre bilar. Så visst kan de komma med krav. De skiter fullständigt i villaägarna wink

Blyfot_Racing
7 augusti 2012 · 904 Inlägg

Ja bilarna står framför brevlådan men likt förbannat så måsta han ju kliva ur bilen tre steg i stället för två lata jäkel

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Muttley
8 augusti 2012 ·

Om de inte hade stått där så hade han kanske kunnat lägga i från bilen?   Tänk på att de är ganska många de lämnar till. Om man kan ställa bilarna lite bättre ur postis synpunkt så är de inte mycket och bråka om.

Thorssa
8 augusti 2012 ·

Vill du ha post? Flytta bilen!

Drönirettab
8 augusti 2012 · 21 761 Inlägg

Det är väl meningen att postbilen ska kunna köra så pass nära brevlådorna att brevbäraren inte behöver kliva ur bilen, jag bor själv i ett villakvarter och tycker att post/budbil ska kunna komma åt brevlådan utan bekymmer. Sedan har man ju detta med snöröjning på vintern också, funkar inte så bra när det står bilar ute på gatan. smile

Marticus Meldem
8 augusti 2012 · 917 Inlägg

Du har alltså ingen annan stans att ställa din bil i närheten? Om du har det, vad är problemet?

(╯°□°)╯​︵ ┻━┻
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
8 augusti 2012 · 1 163 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:
Ja bilarna står framför brevlådan men likt förbannat så måsta han ju kliva ur bilen tre steg i stället för två lata jäkel

Lata jäkel? tongue Fundera du på hur många steg dem skulle behöva gå ifall alla tänker likadant..

Varför skulle inte du kunna parkera ett par m iväg eller på en p plats i närheten? för att det är långt att gå? lata jävel..

~Andy~
Blyfot_Racing
8 augusti 2012 · 904 Inlägg

Andyy90 skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Ja bilarna står framför brevlådan men likt förbannat så måsta han ju kliva ur bilen tre steg i stället för två lata jäkel

Lata jäkel? tongue Fundera du på hur många steg dem skulle behöva gå ifall alla tänker likadant..

Varför skulle inte du kunna parkera ett par m iväg eller på en p plats i närheten? för att det är långt att gå? lata jävel..

Oavsett så måste han kliva ur bilen å lägga i posten och nu står dom så jag kan se den i från sovrummet är det nån som pillar på bilen så ä det bara å öppna fönstret å placka fram soft air Gun å skjuta

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
8 augusti 2012 · 1 163 Inlägg

Blyfot_Racing skrev:

Andyy90 skrev:

Blyfot_Racing skrev:
Ja bilarna står framför brevlådan men likt förbannat så måsta han ju kliva ur bilen tre steg i stället för två lata jäkel

Lata jäkel? tongue Fundera du på hur många steg dem skulle behöva gå ifall alla tänker likadant..

Varför skulle inte du kunna parkera ett par m iväg eller på en p plats i närheten? för att det är långt att gå? lata jävel..

Oavsett så måste han kliva ur bilen å lägga i posten och nu står dom så jag kan se den i från sovrummet är det nån som pillar på bilen så ä det bara å öppna fönstret å placka fram soft air Gun å skjuta

Kanske dags att du flyttar brevlådan då? Nu har jag ju ingen aning hur det ser ut hemma hos dig men hade jag varit i ditt läge hade jag nog underlättat för dem som sliter hårt för att du ska få din satans post..

~Andy~
patrick_sthlm
8 augusti 2012 · 48 Inlägg

Jag sitter och kör tidningar om nätterna som ett extra knäck och mycket riktigt, vill du ha din post så flytta på bilen, som tidning/post utdelare har du ett oerhört pressat schema och en viss tid på dig att få ut grejerna, så står det bilar ivägen så behöver dem inte dela ut..

dappe89
8 augusti 2012 · 172 Inlägg

Haha du verkar ju allmänt efterbliven. Tycker seriöst synd om dig och dina medmänniskor. Hur svårt ska det vara att göra det enda vettiga och rätta, ställa bilen på en parkeringsplats? Förstår inte varför folk som du alltid måste tjafsa emot och bråka. Hade jag varit brevbäraren skulle du fått posten ner körd någonstans.
Sedan verkar det vara väldigt moget beteende att hota med soft air gun.

Hej o hå, "privathus" smile

Muttley
8 augusti 2012 ·

Flytta på dem när posten kommer då.  Sen kan du ställa tillbaka dem och leka marinsoldat på natten. Så är ditt väldigt löjliga problem löst. Eller den kanske inte startar.

dan-kristian
8 augusti 2012 · 518 Inlägg

det är likadant med snöröjningen,orkar man inte skotta så brevbäraren kommer fram till din brevlåda så behöver han ej lägga i någon post..

Mattsson_91 Självlärd
10 augusti 2012 · 3 083 Inlägg

Ligger du o kollar på bilarna hela natten? Är det inte bättre o sova istället? Eller så tar du o bygger dig ett garage. Kan inte vara lätt att vara så orolig för sin bil. Risken att någon traskar upp på din infart och pillar på bilen är ju inte så stor.

Och att hotar du med soft air gun så åker du dit för olaga hot.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
killercow
18 augusti 2012 ·

Du får inta hindra framkomligheten till din brevlåda. tvingar du brevbäraren att ta 1 steg extra genom att parkera i vägen för brevlådan så kan dom neka att dela ut posten. Det är ditt ansvar och skyldighet som fastighetsägare att inte försvåra utdelningen av posten.

Posten har rätt att neka dela ut posten om du försvårar framkomligheten till din brevlåda. Du kommer då istället att få hämta ut din post hos posten.

Står du i vägen 1 dag så kanske brevbäraren är snäll å går de extra steget. 2 dagen kanske han skiter i å dela ut posten utan tar med den dag 3. står du även i vägen dag 3 så slutar dom säkert dela ut till dej utan du får hämta den på posten själv tills dom ser att du inte parkerar där.

Alltså det du har att välja på är att flytta på bilen 1-2m eller börja hämta din post på posten istället.

Dessutom är det så att enligt deras regler så skall brevlådan placeras så att dom inte ska behöva gå ur.
Funderat på att brevbäraren kanske varit snäll mot dej å gått dom 2 stegen för att du ska slippa flytta lådan?
Å så tackar du honom genom att låta honom gå längre!

Hool
21 augusti 2012 · 1 067 Inlägg

tkd_rille skrev:
Svar ja om du står ivägen för brevlådan. De har inte skyldighet faktiskt att gå ut ur bilen för att gå runt din bil för att lägga i lådan.
De hade till och med krav på folk här att lådorna skulle höjas för att de skaffa nya högre bilar. Så visst kan de komma med krav. De skiter fullständigt i villaägarna wink

De skiter fullständigt i alla kunder neutral

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
Truckeroffe Ovejävel!
21 augusti 2012 · 261 Inlägg

I landsproblem tycker jag det låter som..

Hjälp istället dom som vill göra våra liv bättre, annars kan vi ju lika gärna hämta våran egen post på deras kontor.

Kör du så dör du!
Audi S6 4.2 (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang