Hej!
Skulle köra till jobbet innan idag och när jag startade bilen så startade den men gick ojämt och 1 sek senare så dog bilen och batterilampan lös. Startade sedan igen och den var riktigt svårstartad och när den väl gick igång så började det blinka "SERVICE insp". Vilket betyder att det är dags för service. Hade igång bilen på tomgång och den var nära på att dö efter att jag testat att starta andra gången. Men den höll sig vid liv men gick väldigt ojämt på tomgång. Precis som när lambdan va kass.
Hade inte tid att kolla bilen mer just då eftersom jag blev sen till jobbet. Så fick ringa morsan så hon kom och hämtade mig och körde mig till jobb.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-74869789c1d8968f3e8d8365aa497727.jpg]()
Nu när jag kom hem så gick jag ut till bilen igen. Startade den och den startade direkt, men är fortfarande lite mystisk i början då den går ojämt och känns som att den vill dö. Går upp i vartal direkt och sen ner snabbt och vill dö. Hade igång den ett tag och den luktar mycket bensin. Som om man stod och tankade och sniffade bensinen. Där är bensin, men inte mycket. Den är nere på rött. Vet inte om de kan spela nån roll. Då den inte är helt tom på bensin.
Detta kom iallafall efter att jag tvättat bilen i helgen. (Har inte haft igång den sen dess) Kan det ha kommit in vatten någonstans så att den inte får tillräckligt med bensin och dör pga det eller kommit in vatten någon annanstans?
Ska gå ut å kolla lmm så den sitter i då den hoppat ur nån gång

Gör den inte de så förklarar de ju hela saken men sitter den i så vettefan vad de kan vara. Någon som vet?
Exakt såhär var den ju när lambdasonden va kass, men sen bytade vi ju, dock till en beg så den kanske också har pajjat. Aja de lär ju visa sig när vi felsöker den. Men ville bara ha lite snabba svar om vad det kan vara om någon har koll

Snackade lite snabbt med brorsan som jobbar på VAG, men han kunde inte säga på rak hand varför den gjorde så.
Tacksam för svar!
// Lothigiius