2350
Sök

Projekt Golf IV !!

Allmän uppfräschning och annat stuk

98 521 Visningar
Uppdaterades senast 2 april 2016
591 Inlägg
22 april 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:
höhö har monterat coils på min ochså.  hade samma problem med min i fram fick inte på fälgen för benet tog i smile. vad hade du för spacers?

Höhöö har du slängt upp bilder med sänkningen? Jadu, jag vet inte vad de är för spacers haha, brorsan som fixade några som fanns på jobbet smile

ja men blev inge bra. den e högre i fram än i bak  gick inte å sänka mer för fälgen tar i smile. kan du mäta eller fråga va de e för något?  smile

Jag såg de nu när jag va inne och tittade på din. Och jag har högre bak än fram haha smile Ja det kan jag göra men köp 3 eller 5mm spacers så borde du få på fälgen sen. Min fälg gick inte ens på fast att vi höjde coilsen fram lol

131 Inlägg
23 april 2013
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:

Höhöö har du slängt upp bilder med sänkningen? Jadu, jag vet inte vad de är för spacers haha, brorsan som fixade några som fanns på jobbet smile

ja men blev inge bra. den e högre i fram än i bak  gick inte å sänka mer för fälgen tar i smile. kan du mäta eller fråga va de e för något?  smile

Jag såg de nu när jag va inne och tittade på din. Och jag har högre bak än fram haha smile Ja det kan jag göra men köp 3 eller 5mm spacers så borde du få på fälgen sen. Min fälg gick inte ens på fast att vi höjde coilsen fram lol

ah får göra de.. känns som fälgen kommer komma utanför skärm kanten då men får se smile

finns inte för låga bilar. bara för dåliga vägar!

1 107 Inlägg
23 april 2013
Fan va bradet blev med dom fälgarna smile Du vill inte byta bilen mot min blåa MK2? wink

755 Inlägg
23 april 2013
Jag hade byt till längre bultar så fort som möjligt.. Satte 3mm spacerplattor på min golf, skit fint blev det. 10 mil senare så försvann höger framdäck i 100blås..

591 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:

ah får göra de.. känns som fälgen kommer komma utanför skärm kanten då men får se smile

Kan hända men det är inte många mm i så fall. Min ligger ju kant i kant med skärmen med spacers smile

anafylaxi skrev:
Fan va bradet blev med dom fälgarna smile Du vill inte byta bilen mot min blåa MK2? wink

Ja visst blev det smile Njaaa jag tror jag behåller min 4a haha. Men du kan köpa den för rätt pris big_smile

good_year skrev:
Jag hade byt till längre bultar så fort som möjligt.. Satte 3mm spacerplattor på min golf, skit fint blev det. 10 mil senare så försvann höger framdäck i 100blås..

Ja jo jag vet, det är inte bra att köra så som jag gör. På torsdag ska jag köpa nya big_smile

591 Inlägg
23 april 2013
Trådstartare
anafylaxi skrev:
Fan wink

Hahahahaha lol

Bilplåtslagare ,PDR riktare
16 Inlägg
27 april 2013
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:
höhö har monterat coils på min ochså.  hade samma problem med min i fram fick inte på fälgen för benet tog i smile. vad hade du för spacers?

Tja !  det är 5mm spacers med massa olika bultmönster i. sånna man kan köpa hos närmsta däck krängare.

German Engineering
9 083 Inlägg
27 april 2013
Hur går det med projektet? smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

131 Inlägg
27 april 2013
Lothigius skrev:
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:

Tja !  det är 5mm spacers med massa olika bultmönster i. sånna man kan köpa hos närmsta däck krängare.

5mm spacers runt om?

591 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Väntar på den justeringssaken till ena coilsen bak smile Den kom aldrig i veckan så hoppas på att den kommer nu i början på veckan

z0uL- skrev:
Lothigius skrev:
z0uL- skrev:

5mm spacers runt om?

Nej bara fram smile

131 Inlägg
27 april 2013
Lothigiius skrev:
CarpeDiem skrev:

Väntar på den justeringssaken till ena coilsen bak smile Den kom aldrig i veckan så hoppas på att den kommer nu i början på veckan

z0uL- skrev:
Lothigius skrev:

5mm spacers runt om?

Nej bara fram smile

känns som mina är bredare än dina. då det ser ut som mina e lika långt ut som dina fast du har spacers..

591 Inlägg
27 april 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
CarpeDiem skrev:

z0uL- skrev:

5mm spacers runt om?

Nej bara fram smile

känns som mina är bredare än dina. då det ser ut som mina e lika långt ut som dina fast du har spacers..

Hur breda fälgar har du och vilken storlek på däcken?

131 Inlägg
29 april 2013
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
CarpeDiem skrev:

Nej bara fram smile

vet onte hur breda mina e.. har iaf 235-40

591 Inlägg
29 april 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:

Kolla på insidan av fälgen, brukar stå där

591 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/169/168776/168776-66e92947c6679236c9111ee3c3bc92d9.jpg

Igår kom justeringssaken till ena coilsen bak. Så nu är det bara till att sänka den bak smile

// Lothigiius

591 Inlägg
7 maj 2013
Trådstartare
longcat skrev:
Yay! big_smile

Haha ja yaaaay smile

131 Inlägg
8 maj 2013
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:

mätte mina fälgar nu till 9.5 tum breda så tror jag har boven där

591 Inlägg
8 maj 2013
Trådstartare
z0uL- skrev:
Lothigiius skrev:
z0uL- skrev:

mätte mina fälgar nu till 9.5 tum breda så tror jag har boven där

Ah där har du de

Sök