En Volvo C30 T5 som ska få sig en "Make over", bygger om all inredning samt seriös ljudanläggning! Formar om inredningen i "Tema" Stealth/stridshelikopter med raka former och skarpa kanter som sedan flyter ut... Visa mer
Det går ganska segt fram just nu, mycket jobb och lite tid att lägga på bilen.. Kommer bli bättre efter helgen, mer tid åt bilen. Men det har iallafall hänt endel. Tagit lös massa plast från motorrummet som börjat slipas. Inte riktigt bestämt färg ännu men det lutar åt blått & mattsvart!
Kommer nog bli skitfint!! Har du tänkt trimma den nått?
Just nu fokuserar jag bara på att bygga om inredning och ljud, men visst är man sugen på att öka effekten Bilen har iaf motordelar och koppling som klarar runt 400hk & i dagsläget är bilen omprogrammerad & mappad till ca: 270hk. Hade väl tänkt öka iallafall till 350hk, men de får bli lite senare beroende på vad jag känner
Äntligen en ledig dag då man kan bygga lite på bilen! Byggde lite på centerpanelen, la på glasfiber för att ha en hård grund att bygga någon rolig form utav så att jag inte råkar paja passformen Slipade cornersplitters, blir mycket mer slipning innan dessa är klar. Sedan så slipade jag säkringslådan och la på grundfärg!
Ska bli bättre på uppdatera senare då ljudet kommit
Lyckad dag idag... Har slipat och passat in fästen till centerpanelen, slipat mig less på glasfiber.. Slipat batteriskyddet och säkringskåpan, grundfärgen räckte till säkringskåpan men inte längre.. :p de va ju typiskt + att jag inte kan hitta mer smältlim till limpistolen.. Så det blev inte att bygga någon ram. Får ta o leta reda på allt & införskaffa mer grejer. Imorgon blir det ännu mer slipjobb av glasfiber och förhoppningsvis hittar jag smältlimmet. En bra sak är att ljudet jag beställt har packats och skickats, så det kommer nog till veckan!
Jag langar upp lite bilder iallafall så de inte blir allt för tomt :p
Uppdaterar lite angående bygget.. I brist på tid, garage osv har jag ej kunnat bygga så mycket som jag önskat. Har ett kallgarage så ska se till att värma på så jag kan fortsätta bygget lite nu under veckan då jag har tid över!