STULEN Saab 900 2.0T i Växjö 19/8

Gnussen
20 augusti 2012 · 15 Inlägg

Turbotoken skrev:

Ordningsmannen skrev:
Även om dom skulle vilja göra ägarbyte på bilen så kommer dom inte kunna göra det, bilen blir "låst" på transportstyrelsen när den stöldanmäls! Och angående ersättning osv så skulle det diskuteras om/när bilen hittas..

Helvete . Dom fick med sig papprena ? risken finns att dom försöker sälja bilen till någon som inte kollar upp den !

Kan ju då bara säga, Stackars sate som "köpt" bilen ifråga... Har får INGET tillbax när bilen återlämnas isåfall!..

juhaaan
20 augusti 2012 · 619 Inlägg

Nån som vet om telefonen dom använde e stulen? Annars lär dom va bra hjärndöda

Nissan Skyline R32 GTR "Zilla" (1994)
Nissan Skyline R34 "Skyan" (1998)
Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

Gnussen skrev:

Turbotoken skrev:

Ordningsmannen skrev:
Även om dom skulle vilja göra ägarbyte på bilen så kommer dom inte kunna göra det, bilen blir "låst" på transportstyrelsen när den stöldanmäls! Och angående ersättning osv så skulle det diskuteras om/när bilen hittas..

Helvete . Dom fick med sig papprena ? risken finns att dom försöker sälja bilen till någon som inte kollar upp den !

Kan ju då bara säga, Stackars sate som "köpt" bilen ifråga... Har får INGET tillbax när bilen återlämnas isåfall!..

Då är det bara hoppas att personen som köper den betalar med postväxel/för över till bankkonto och inte kontant !

Gnussen
20 augusti 2012 · 15 Inlägg

Turbotoken skrev:

Gnussen skrev:

Turbotoken skrev:

Helvete . Dom fick med sig papprena ? risken finns att dom försöker sälja bilen till någon som inte kollar upp den !

Kan ju då bara säga, Stackars sate som "köpt" bilen ifråga... Har får INGET tillbax när bilen återlämnas isåfall!..

Då är det bara hoppas att personen som köper den betalar med postväxel/för över till bankkonto och inte kontant !

Exakt!

Motch_swe
20 augusti 2012 · 166 Inlägg

Så jävla tråkig historia. Ska självklart hålla ögonen öppna, men chansen är väl minimal att bilen är kvar i stan...

Ett tips dock kan ju vara att man köper en GPS-tracker som man slänger in i bilen innan provkörning - på något dolt ställe. Lite sneaky sådär. big_smile

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now
Saab 9-3 "Black Betty" (2008)
Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

Motch_swe skrev:
Så jävla tråkig historia. Ska självklart hålla ögonen öppna, men chansen är väl minimal att bilen är kvar i stan...

Ett tips dock kan ju vara att man köper en GPS-tracker som man slänger in i bilen innan provkörning - på något dolt ställe. Lite sneaky sådär. big_smile

Ja de kanske man ska göra men det är inte ofta man tänker på de .. Lätt att va efterklok

Gnussen
20 augusti 2012 · 15 Inlägg

Motch_swe skrev:
Så jävla tråkig historia. Ska självklart hålla ögonen öppna, men chansen är väl minimal att bilen är kvar i stan...

Ett tips dock kan ju vara att man köper en GPS-tracker som man slänger in i bilen innan provkörning - på något dolt ställe. Lite sneaky sådär. big_smile

Om man nu kollar på hur det har gått, Så är det nästan bud på & installera en sådan permanent på något udda ställe i bilen,

Ingen dum idé alls!

Mvh

Motch_swe
20 augusti 2012 · 166 Inlägg

Turbotoken skrev:
Ja de kanske man ska göra men det är inte ofta man tänker på de .. Lätt att va efterklok

Jo tyvärr är det väl så. Men det får ses som ett rent allmänt tips, inte bara till TS. smile

Hard work has a future payoff. Laziness pays off now
Saab 9-3 "Black Betty" (2008)
Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

Gnussen skrev:

Motch_swe skrev:
Så jävla tråkig historia. Ska självklart hålla ögonen öppna, men chansen är väl minimal att bilen är kvar i stan...

Ett tips dock kan ju vara att man köper en GPS-tracker som man slänger in i bilen innan provkörning - på något dolt ställe. Lite sneaky sådär. big_smile

Om man nu kollar på hur det har gått, Så är det nästan bud på & installera en sådan permanent på något udda ställe i bilen,

Ingen dum idé alls!

Mvh

Sedan ta bild på körkortet personen i fråga som ska provköra bilen . Ev lämna ifrån sig de bara under provkörningen

Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

Motch_swe skrev:

Turbotoken skrev:
Ja de kanske man ska göra men det är inte ofta man tänker på de .. Lätt att va efterklok

Jo tyvärr är det väl så. Men det får ses som ett rent allmänt tips, inte bara till TS. smile

Jag har 2 st GPS trackrar i min Audi . + bilens egna GPS sändare

turbodeath
20 augusti 2012 · 2 452 Inlägg

kolla runt partille hållet kan nästan svära på att den kört där....eller nån som varit jävligt lik...

döden kommer tillbaka
Ordningsmannen
20 augusti 2012 · 91 Inlägg

Ja såna där GPS sändare blir det att investera i till de andra bilarna!

Ska ringa till utredaren på polisen imorgon o se vad dom har kommit fram till, när jag ringde idag så hade dom gått hem för dagen.

Fortsättning följer!
MVh

Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

Ordningsmannen skrev:
Ja såna där GPS sändare blir det att investera i till de andra bilarna!

Ska ringa till utredaren på polisen imorgon o se vad dom har kommit fram till, när jag ringde idag så hade dom gått hem för dagen.

Fortsättning följer!
MVh

Lämna all info som man fått fram på Flashback med . allt kan hjälpa till i polisutredningen!

fox_88
20 augusti 2012 · 145 Inlägg

turbodeath skrev:
kolla runt partille hållet kan nästan svära på att den kört där....eller nån som varit jävligt lik...

Tja när såg du den där?
Jag är en av ägarens bättre polare och bor i Göteborg, så ni får gärna tipsa mig med om ni ser något. Så kan jag åka och kolla

Nissan 200sx s13 "Luxury Design" (1995)
Lexus LS400 "Familjen" (1995)
Alex-s Bakhjulskrafs
20 augusti 2012 · 1 479 Inlägg

fanns en tråd tidigare här på garaget om en kille som blev av med sin evo tme på exakt samma sätt. FB vägrade betala ut ersättning till honom då han själv gett "köparna" nycklarna.

vet visserligen inte hur det gick sedan..

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
940_44
20 augusti 2012 · 850 Inlägg

Alex-s skrev:
fanns en tråd tidigare här på garaget om en kille som blev av med sin evo tme på exakt samma sätt. FB vägrade betala ut ersättning till honom då han själv gett "köparna" nycklarna.

vet visserligen inte hur det gick sedan..

men det vet jag läste någonstans att den hittades i en verkstad   så den kom tillbaka

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

940_44 skrev:

Alex-s skrev:
fanns en tråd tidigare här på garaget om en kille som blev av med sin evo tme på exakt samma sätt. FB vägrade betala ut ersättning till honom då han själv gett "köparna" nycklarna.

vet visserligen inte hur det gick sedan..

men det vet jag läste någonstans att den hittades i en verkstad   så den kom tillbaka

Tror Saaben kommer tillbaka med .

940_44
20 augusti 2012 · 850 Inlägg

Turbotoken skrev:

940_44 skrev:

Alex-s skrev:
fanns en tråd tidigare här på garaget om en kille som blev av med sin evo tme på exakt samma sätt. FB vägrade betala ut ersättning till honom då han själv gett "köparna" nycklarna.

vet visserligen inte hur det gick sedan..

men det vet jag läste någonstans att den hittades i en verkstad   så den kom tillbaka

Tror Saaben kommer tillbaka med .

tror jag med fast ifrågan i vilket skick?

Jag Älskar Volvo Med Mycket Hästar Under Huven! döden kommer tillbaka! uppväxt i förorten här är det som robin hood
Turbotoken
20 augusti 2012 · 80 Inlägg

940_44 skrev:

Turbotoken skrev:

940_44 skrev:

men det vet jag läste någonstans att den hittades i en verkstad   så den kom tillbaka

Tror Saaben kommer tillbaka med .

tror jag med fast ifrågan i vilket skick?

Med tanke på dom fick med sig papprena på bilen tror ja på följande

Dom har en annan saab 900 och sätter på gamla regskyltarna på den

Säljer bilen som den står med regskyltarna för 20-30k

Ja tror stenhårt bilen kommer säljas snart inom en vecka till någon ovetandes stackars sate

Ordningsmannen
20 augusti 2012 · 91 Inlägg

Som jag har skrivit innan så hoppas jag på att dom tar det "lättsålda" o sedan överger bil så någon/polisen kan hitta den, men det bästa hade ju varit att ta den om dom fortfarande kanske kör runt med den? Men då kan dom ju inte vara någon vidare smarta?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang