Eunos Roadster 1.8l -96, kompressormatad tjejbil med bankörning som fokus.

Projekttråd över vad som händer med sveriges tjejigaste tjejbil. Kompressormatad etanoldrickare som ständigt genomgår uppgraderingar och förbättringar, med målet att skapa min perfekta leksak.

razpataz

  • 367 Följare
  • 486 371 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 december
Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #21

15 dec 2011, 00:24

Sådärja, i måndags morse fick jag ett meddelande av lokala smidesfirman om att mitt avgas var färdigsvetsat, så hoppade glatt (...) in i bruks-civicen och dundrade iväg för att hämta det. Snyggt och snabbt fixat, helnöjd.

Ner i verkstan, på med lite avgasfärg och satte det hela på härdning:

http://img267.imageshack.us/img267/9813/bild228avgas.jpg

Lite ny olja i lådan:

http://img26.imageshack.us/img26/9523/bild233olja.jpg

Sen uppstart. Lät den gå varm på bockarna, och nya ljudet från avgaset är helt fenomenalt. Blir nog nära på perfekt (i mina öron dvs) när de-caten kommer på plats. Är ju faktiskt bara ett tillfälligt avgas. Haft ögonen på RS*R ExMag GT-II i Japan, men för dom pengarna får jag ett skräddarsytt avgas byggt på plats hos ferrita istället, så blir mer bang for the buck, samt bättre passform än vad de flesta eftermarknadssystem kan erbjuda. Men det blir först aktuellt då kompressor ska dit.

Iaf, responsen med nya svänghjulet är fenomenal, att kapa av halva vikten gör en hel del. Men självklart så ska inget gå smärtfritt. Upptäckte ett lite oroande ljud från lådan eller kopplingspaketet som jag inte hört förut. Hela tiden haft i huvudet att jag kan ha lyckats tjonga till pilotlagret, men ska undersökas närmare. Efter uppstarten var jag så hungrig och trött att jag åkte och köpte en julgran istället, och la mig och sov. Ledig i helgen, så ska ner och kika lite mer.
Kommer säkert upp en liten filmsnutt med hur den låter då också  smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #22

18 dec 2011, 23:29

Iaf, i helgen hann jag inte med mycket. Hade tänkt testköra lite för att se om nya kopplingen lirade, men tänkte ta itu med den sönderdragna hjulmuttern först när den fort.f stod på pallar. Testat det mesta, men då tid just nu är en rejäl bristvara blev stod valet emellan att arbeta fint med finess, och att använda våld och köpa nya delar.
Ny hub, ~800:- i England, lätt värt det för att spara på den otillräckliga tiden, och ändå något som jag velat byta då jag redan bytt på ena sidan.
Så, delade bromsoket och lyckades lirka ut det från insidan av fälgen, borra och dra loss kåpan till centrumbulten, skruva loss den och sen satt jag med fälg med hub i handen. Fram med stora borrmaskinen och borrade ut skiten från baksidan.
Måste passa på att tacka min bror för det här extraprojektet. Nästa gång jag vill ta loss en hjulmutter gör jag det själv  :roll:

Boven i dramat...

http://img209.imageshack.us/img209/4711/bild237bult.jpg

Lösningen:

http://img88.imageshack.us/img88/4215/bild238bultskalle.jpg

Håller fast vid att mina fräsiga D1 Spec hjulmuttrar i AL7075 aluminum/magnesium-legering är tokhäftiga, men om ni köper sådana, se till att ni sätter in insexen hela vägen, och inte på bakfyllan lutar er och böjer skiten i sidled. Helt klart drygt smile

Iaf, väntar nu på ny hub från England så man kan vifta ner den från bockarna och testköra lite innan den åker upp på pallarna igen. Ska bli så gött när man är klar med allt mekaniskt i första vevan, och kan köra en vända med det estetiska igen.
Ber om ursäkt om många av er kanske tycker mina updates är tråkiga, men ser den här tråden även som en påminnelse för mig själv om vad jag gjort med bilen, och delar gärna med mig av tabbarna också, inte bara framgångarna.
Kliver på nytt väldigt fördelaktigt schema efter nyår som öppnar helt nya förutsättningar för byggtempot på bilen, blir förhoppningsvis mycket mer gjort då än vad som hänt hittills smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #23

06 jan 2012, 11:46

Sådärja, paketet jag behövde har hämtats ut.

http://img337.imageshack.us/img337/5596/bild268paket.jpg

Hjulhub fram, upper & lower shifterboot, nylonkula och motorkuddar från I.L Motorsport.

In med domkraft under motorn och sliter bort en motorkudde. En viss skillnad mellan en ny och en gammal.
Det faktum att den nästa spruckit rätt av kan ev. vara mindre optimalt ur prestandasynpunkt  :roll:
Även andra motorfästet var sopslut.

http://img580.imageshack.us/img580/8042/bild270motorfaste.jpg

Sög även upp gamla sunkiga oljan ur växeltornet eller vad man kallar det, hällde i ny och skruvade dit nya nylonkulan längst ner på växelspaken och dit med dom nya gummidamaskerna.

Sen, ner från pallarna för första gången på två månader och uppstart.

http://img155.imageshack.us/img155/2838/bild275wash.jpg

Wehey, it's alive! Känslan av att få köra den efter att ha kört sunkig civic i två månader var underbar  smile
För att sammanfatta känslan av vad som gjorts:

1. Balksupporten fungerar utmärkt. Istället för att segt dra sig fram över farthinder med ljudet av lövtunna balkar som dör så glider man lätt över helt smärtfritt.

2. Avgassystemet låter förjävla gött nu med en dämpare mindre, och tar aldrig i backen!

3. Kopplingen och svänghjulet lirar än så länge fint. Bra bett i kopplingen, och skön respons av svänghjulet. Stor skillnad smile

4. Motorkuddarna förvandlade bilen helt. Responsen blev sjukt mycket bättre, den mekaniska känslan i bilen höjdes markant. Visst, allt skakar och skramlar nu, men det hör ju till  smile

5. Nya delarna och oljan till växellänkaget gjorde att lådan känns som ny igen.

Med det klart, nu jävlar ska det kapas i bilen för bågen!  big_smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #24

06 jan 2012, 17:16


En liten film på responsen med nya svänghjulet.
Knappast en ferrari, men jämfört med tidigare en jävla skillnad.
Ber om ursäkt för den dåliga kvalitén, orkade inte leta reda på riktiga kameran...

http://www.youtube.com/watch?v=FOW1LHp7 … ature=plcp

Ska ut och filma lite med polaren nästa vecka, smäller ganska gött om nya avgaset smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #25

11 jan 2012, 23:10

Idag skulle man börja montera buren, men var så jävla gött väder att man plockade av taket och åkte ut istället.
Kanske inte sommarvärme, men fort.f jävligt härligt att kunna åka nercabbat i januari smile

http://www.youtube.com/watch?v=64PG99Uz6Wo

Vill ta det försiktigt med kopplingen nu första 50 milen, och spara på mina obefintliga vinterdäck, men man är ju inte perfekt. Ibland måste man få smygleka lite också  :roll:

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #26

19 jan 2012, 12:35

Kapat upp hålen för bågen nu.
Lyxade till det lite med kantlist där jag kapat, mest för att inte repa sönder buren när den ska in och ut.
Kommer inte synas sen då mattan kommer sys om och hamna på plats igen, men att veta att det är gjort på riktigt där under känns bra..

http://img138.imageshack.us/img138/4352/bild283jdm1.jpg

Kan avslöja att jag sket fullständigt i mät två gånger, kapa en. Ögonmåttade lite, sen satte jag kapen i det.
Brukar i de flesta fall gå åt helvete för mig, men efter att jag lackade över rostskyddet och satte dit kantlisten testade jag att kasta dit bågen:

http://img99.imageshack.us/img99/9606/bild285jdm2.jpg

Pretty much bang on perfect om jag får säga det själv  smile

En extrabild på hur det blir sen:

http://img96.imageshack.us/img96/5517/bild286jdm3.jpg

Bågen kommer hamna några cm lägre, och köras utan vaddering så fort jag fått i stolar som hamnar lägre ner. Men tror det kan bli ganska fett, och chansen att man klarar en klotning ökar iaf lite..
Hälften färdigt, bara 80% kvar. Saknar fort.f förstärkningsplattor, men dom ska tillverkas imorgon och förhoppningsvis svetsas på plats under nästa vecka.

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #27

12 feb 2012, 20:33


Men men, idag kom det SNÖ! Vet att dom är så jävla kassa på att hålla efter vägarna här nere i skåne, så tänkte att det är nog lika bra att åka ut och hjälpa till och skrapa vägarna med hyveln wink

http://img840.imageshack.us/img840/7159/bildsnoejdm.jpg

Ett par timmar och många liter soppa senare tillbaka på parkeringen. Visserligen gjorde jag köttfärs av en skärmkant med mina lite för stora vinterdäck i en riktigt saftig kurva med fullt rattutslag, men vafan. Kör man sönder får man laga, inte mer med det, sakerna ska ju användas. Har haft så sjukt kul, och man kan iaf aldrig kalla bilen en trailerqueen smile

Ska jobba nu i två dagar, men på onsdag hoppas jag ha något mer intressant att uppdatera med. Fridens!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #28

25 feb 2012, 18:16

Åhhh yes, äntligen har man fått ett paket så man kan få igång motivationen igen!

http://img824.imageshack.us/img824/7317/dsc0171eh.jpg

Fick ringa och be bror om hjälp med att få paketet till garaget, hans gigantiska bruksbil
lämpade sig bättre för jobbet än den lilla Yarisen jag kommit över den här helgen.
En eloge till killen på DHL som konkade upp paketet till femte vången utan hiss också  (Y)

Så, kanske ska berätta vad det är i... Portad baslåda, trippla 20" element på 2900w. Like a boss.

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #29

26 feb 2012, 00:05

Okey då, kan väl berätta. Kittlar nog inte alls hos alla, men finns en bra förklaring som jag kommer till lite längre ner.

Så, vad var det i paketet? Finn ett fel:

http://img560.imageshack.us/img560/7169/dsc0175cjdm.jpg

Fortfarande inte en aning? wink En ledtråd till kanske:

http://img266.imageshack.us/img266/4929/dsc0173cdjm.jpg

Sådär. Två sproilans sparcos direkt från fabriken i Italien i härlig mensröd färg.

Så, varför sparco sprints när det finns sjuukt fräsiga stolar från t.ex Bride?
Varit inne på att köpa ett par Zeta III, men av många anledningar valde jag stolar som inte alls ger några "JDM-poäng".
1. Dom får plats. Eunos/mx5 är sjukt små, och jag visste sen innan att sprint fick plats utan att montera snett.
2. Jag får plats. Vill inte köpa en stol jag inte kunnat provsitta.
3. Jag litrar på dom. Dom är FIA-märkta och har för många bevisat sig hålla riktigt fint vid "misstag".
4. Jag gillar dom. Hur kan man sätta ord på en känsla?  smile

Kommer alltid tycka bride är barnsligt tufft, men jag är Sjukt nöjd med dom här, och som jag skrivit förut, jag bygger bilen åt mig, ingen annan smile

Sist en liten bild när jag lyfte ner en. Lånade ett par stolsfästen, men dom ville inte riktigt lira, så den står direkt på golvet:

http://img41.imageshack.us/img41/4500/dsc0176cjdm.jpg

Kommer sitta som en käftsmäll, och rent estetiskt är jag övertygad om att dom röda stolarna kommer göra sig sjuuukt bra mot den vita bågen. Ett litet problem som upptäcktes var dock i och ur-klivning. Problemet med en högerstyrd bil är att jag kliver ut mot trottoaren, och med nya stolarna sitter man i en skål med röven långt nedanför höjden på trottoaren.
Testade några olika sätt att grasiöst kliva ur, men samtliga slutade med att man rullade ut. Är det race så är det, vill man kliva av fint kan man börja köra häst.  big_smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #30

26 feb 2012, 18:40

En bonusbild på testkörningen också, gick sjuuukt snabbt!  :roll:

http://img20.imageshack.us/img20/4669/sparcotest.jpg

Idag skulle det skruvas, men det slutade med att jag, min bror och en polare tog ut bilarna och sladdade runt lite överallt här nere runt stan. Blev även några timmar nercabbat också, jävla solsken som stjäl viktig mekartid...
Imorgon ska det ringas runt lite efter stolsfästen, får se om jag köper eller bygger egna.
Ledig igen ons-fre, och då ska förhoppningsvis både båge, stolar och inredning tillbaka!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #31

02 mar 2012, 00:56

För långa fingertoppar? Använd detta verktyg. Tappa fokusen två sekunder och fingrarna ryker smile
Iaf, sjukt vad bekvämt det är med airtools när man ska kapa på lite trånga ytor. På bilden ser man även
upptagningen för en inre förstärkningsplåt med svetsmuttrar i. (hålet är gömt bakom en stor svetsad platta nu)

http://img51.imageshack.us/img51/7246/bild310cjdm.jpg

Fackmannamässiga värmeskydd av blöta tröjor  :roll: 

http://img600.imageshack.us/img600/5593/bild313cjdm.jpg

Får tacka brodern "toasted" för svetsning och hjälpen med inpassningen av bågen ikväll, för nu jävlar:

http://img191.imageshack.us/img191/7360/bild314cjdm.jpg

Tadaa, nu sitter skiten där den ska. Bökigt, pilligt och jävligt, men den är där!

http://img703.imageshack.us/img703/4058/bild315cjdm.jpg

Gick även att få på hardtop med alla fästen utan problem. Det var på det berömda håret på många ställen, men inget som skaver smile Skjutsade hem brodern när allt var på plats, och jävlar vad den styvat upp. Det mest tydliga sättet att märka det på är att hardtopen slutat gneka när man kör över fasthinder/trottoarkanter. Sjukt nöjd med dagens arbete!
Imorgon ska jag ner och modifiera dit plastkåpor, matta och lite övrigt, kommer kasta upp bilder på det om jag blir nöjd med resultatet  :roll:

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #32

02 mar 2012, 14:18

Så, imorse tog jag med tanten ner till verkstan och började skruva.

http://img27.imageshack.us/img27/6632/bild316cjdm.jpg

Lika bra att sätta henne i arbete, så hon lär sig vad som är fram och bak på en skruvmejsel wink

http://img198.imageshack.us/img198/3666/bild325cjdm.jpg

Plastbitarna kapade och mattan klippt och modifierad. Ligger inte helt hundra på den här bilden, men fick till det riktigt bra sen med lite finess.

http://img254.imageshack.us/img254/385/bild327cjdm.jpg

Sen insidan, tycker det blev jävligt mysigt. Race i all ära, men jävligt soft att ha inredningen tillbaka. Väger knappt mer än en rävsvans, och gör det jävligt trevligt inuti smile Nu blir det jobba helgen, men på tisdag hoppas jag mina stolsfästen kommer från holland. Köpte ett par i veckan, men dom var inte riktigt kompatibla med bilen.
Trevlig helg!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #33

07 mar 2012, 00:10

Idag kom iaf mina stolsfästen från QSP i Holland. Blev att beställa istället för att bygga egna, lika bra att allt inne i bilen är FIA-godkänt bara för att veta att det är gjort ordentligt utan genvägar. Man kan tumma på vissa saker, men säkerheten är enligt mig inte en av dom.

http://img211.imageshack.us/img211/5500/qspchair.jpg

Inte världens intressantaste bild, men ja. Där är dom smile
Nu ska jag bara finna tid till att börja borra och fixa med "undre" skenorna som ska skruvas i bilen.
Har jag tur hinner jag få i iaf en stol imorgon, för parkerade i verkstan gör dom ingen gladare...
Fridens!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #34

07 mar 2012, 23:28

http://img411.imageshack.us/img411/273/qspbultad.jpg

Två rejäla plattjärn bockade för att följa upphöjningarna i golvet.
Har lagt många timmar på att knåpa ihop skiten idag, men blev bra! Problemet är bara att lyfta ner stolen och dra fast bultarna i den, är inte många mm mellan stolen och kardantunneln... Fick dit den idag, men glömde såklart fota det  (duh)
Nästa ryck blir på söndag, då ska båda sidorna vara klara, lackade och monterade. Kan säga att det här utan tvekan är det värsta jag gjort på bilen hittills, jävla småpill. Garagegrannen skrattade sig harmynt när jag sitter med ryggen mot bilen och skruvar blint bara för att det var enda sättet att komma åt. smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #35

11 mar 2012, 22:08

Jaha, söndag då. Ägnade hela gårdagen åt att skjuta lerduvor följt av en eller två whiskeys, så inget mekande.
Men idag tog jag mig i kragen och åkte till verkstan och fick saker gjort!

http://img145.imageshack.us/img145/9639/sparcocjdm1.jpg

http://img543.imageshack.us/img543/9492/sparcocjdm2.jpg

Ignorera bältena, kommer hänga annat där snart. I bakgrunden håller en garagegranne på och kompressormata sin M3, bra inspiration  :roll:

http://img827.imageshack.us/img827/803/sparcocjdm3.jpg

http://img35.imageshack.us/img35/662/sparcocjdm4.jpg

Även jag fastnade på bild! Iaf, sjukt nöjd med resultatet, det smått besvikna ansiktet kommer av helvetet att montera skiten i härlig blandning med lätt baksmälla. Kan utan tvekan säga att det här med att montera stolarna är det mest pilliga och jävliga hittills på bilen, men sjukt skönt att ha det gjort! Blev att sätta kapen i nya stolsfästena också såklart, men det hör till. Passar inte handsken så får man övertala den tills den gör det ! smile

Nu är man iaf nästan "klar" med inredningen första vevan. Det som saknas är ny ratt, växelspaksknopp och bälten.
Får se vad som kommer först, ska överlägga lite med min ekonomi. Nu blir det inget förens på onsdag, men då ska det köpas lite orginalfärg för lite fix i bagaget, och förhoppningsvis ska även skärmana valsas.
Fridens!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #36

14 mar 2012, 23:03

Jaha, beslöt totalt köpstopp igår, vänta tills löning bla. bla. bla.
Så, idag åkte jag och köpte nya 6p bälten...

http://img818.imageshack.us/img818/4120/qspcjdm1.jpg

Följer resten av temat på insidan, FIA-godkänt ska det vara. Blev ett par QSP som används bl.a i WRC, riktigt riktigt nöjd med kvalitén på dom. Kommer köpa ett par TAKATA senare bara för att jag tycker dom är jävligt "tuffa", men i nuläget är det ren funktion före form smile

http://img269.imageshack.us/img269/7420/qspcjdm2.jpg

Så, ner i verkstan och provmontera. Helt sjukt skönt att sitta fast ordentligt nu, blir en helt annan körupplevelse med nya stolarna och bältena.
Iaf, nu ska jag försöka ta köpstoppet på mer allvar, och inrikta mig på småfix resten av månaden...  :roll:
Fridens!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #37

30 mar 2012, 18:31

Jahapp, liten update. Kommer mest bli småfix denna månad då ekonomin är stressad, och känner att jag måste proritera lite annat också, som typ kalsonger  :roll:

Var iaf ner i verkstan en sväng igår och började fundera ut en lösning på varmluftsproblemet till filtret.
Nuvarande placering var väl okey, jag menar, det lät ju tufft med öppet filter. Men sanningen är väl snarare, trots det sportiga ljudet, att bilen säkert gick sämre än orginal tack vare att filtret blev så varmt att man kunde grilla korv på det. Optimalt? Tveksamt.

http://img507.imageshack.us/img507/3262/insugcjdm1.jpg

Där hade vi planen jag hade igår. Böja och trixa, sen boxa in skiten. (kartongbitarna mer tänkta som mallar, inte slutgiltig lösning, jag lovar  big_smile )

Så, idag vaknade jag upp och åkte ner till Hydroscand. Fantastisk personal, åkte därifrån med ett stycke schysst böjbart siliconrör och en plånbok som knappt var lättare än när jag gick in där.
Ner till verkstan, måttade, pillade, kastade förra planen åt helvete. Rotade lite i gömmorna och hittade brors gamla AEM-shortram. Då jag redan stulit bitar från det tidigare kapade jag loss en ny bit. Resultatet:

http://img14.imageshack.us/img14/843/insugcjdm2.jpg

Filtret bort från direkta värmen från grenröret, och en blänkande bit rör på köpet. Synd bara att resten ser så jävligt ut bara.. Drog även ovan nämnda siliconslang för pickup av kalluft:

http://img18.imageshack.us/img18/1289/insugcjdm3.jpg

Provisoriskt faststripad, ska flyttas nu i dagarna till ett lite bättre ställe. Iaf, nu ska det bara byggas en rejäl värmesköld så ska insugssidan vara klar för sommaren. Kommer inte lägga några speciella pengar eller tid på någon annan lösning, då bilen börjar bli gammal och förtjänar respirator till vintern.   smile

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #38

06 apr 2012, 23:12

Fort.f lite sjuk, men åkte ner i verkstan för lite servicefix.
Bilen har varit väldigt törstig på olja, och även lite kissnödig på baksidan av motorn mot torpeden.

Misstänkt bov i dramat, lägligt placerad jättebra och nära torpeden.
http://img89.imageshack.us/img89/4171/cascjdm1.jpg

Misstänkt bov hittad, o-ring som numera var ungefär, men inte riktigt, lika hård som aluminium..
http://img844.imageshack.us/img844/3753/cascjdm2.jpg

Lyckades efter många om och men få tillbaka skiten. Om du har en mx5/roadster och ska byta denna, var noga med att kolla vart "propellrarna" på CAS:en pekar då du tar bort den, så slipper du likt mig femtioelva försök innan du lyckas ploppa tillbaka den  :roll:

Bjuder även på en extrabild på hur man fackmannamässigt mekar med såna här tjejbilar:
http://img546.imageshack.us/img546/7872/cascjdm3.jpg

Om du nyss kört bilen är det hur varmt och gött som helst om magen mot ventilkåpan, och då oljelocket sticker upp precis sådär lagom blir det lite som en hårdhänt massage mot revbenen. smile
Ska ut och härja nu imorgon och se om det läcker, vore skönt om den höll tätt så man slipper toppa upp den hela tiden..
Tills vidare, Glad Påsk!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #39

13 apr 2012, 10:22

Service/småfix-månaden fortsätter. Fy fan vad tråkigt det är, men needs must smile
Råkade skaffa ett par nya grytunderlägg:
http://img267.imageshack.us/img267/4753/bild387cjdm.jpg

Typiskt dumt när det inte ens går fritt utan, men ville bara testa liksom.. Fick låna en sån här mackapär av Martin med den tokfeta Eunosen på bäbisblå BBSare:
http://img836.imageshack.us/img836/949/bild390cjdm.jpg

Sjukt nöjd med resultatet av valsningen, lyckades på något vänster helt utan att ens få en liten spricka i lacken. Näst upp på ordningen står lite lackfix, så bara ner i verkstan igen!

Halvglad semi-amatör. · 596 Inlägg
Skrivet 20 augusti 2012 · Inlägg av trådskaparen #40

13 apr 2012, 22:19


Idag har pysslet fortsatt. Mina fula trösklar fick sig en rejäl makeup:
http://img534.imageshack.us/img534/9945/makeupcjdm1.jpg
http://img20.imageshack.us/img20/7776/makeupcjdm2.jpg

Glömde såklart ta bilder på före/efter, men sjuukt nöjd med resultatet. Dom är numera i samma mattsvarta som frontläppen, så linjerna flyter fint smile Även eldat runt lite på förmiddagen, satan vad skönt att kunna åka på full attack utan att ha problem med däck som bråkar med skärmar. Så, varit två produktiva pysseldagar! Nu ska det jobbas helgen, men fortsätter med "resten" av pysslet på måndag smile


Sponsrade tjänster

Powered by
boka bilservice till fast pris

Senast i forumet

Diskussionsforum


Projekt


Evenemang