Putteliten skrev:
rickylicious skrev:
Ja det är ju det... Har en idé som jag ska testa idag. Sista utvägen blir väl att byta växellåda

Haha, va gör man inte för att kunna åka lågt?

Exakt!!
Idag har jag löst ett problem, men självklart skapat en massa nya...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-1b18fe96ecd2ee12d7f3dcb222b34f58.jpg]()
Såg att topplagringen var dålig igår så åkte och köpte en ny idag och bytte. Det är löjligt vad enkelt det är att ha loss fjäderbenet i fram nu när man gjort det några tusen miljarder gånger på Mk2...
Så här såg den gamla ut:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-ade35f61532b52eb00c2f320a949e5c5.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-6410dc9bef1052e6a1e049061efd4b14.jpg]()
Efter bytet:
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-e19fd2377c84f131ccaeebed17dc7a46.jpg]()
Liiiite skillnad bara...

Passade även på att kapa bort halva genomslaget på den sidan, ska kapa det på andra sidan och byta topplagringen i morgon tänkte jag.
Nu till problemen då...
Jag provade att ställa lite mindre camber-vinkel i fram så att drivaxlar och knutar får ett lite skönare läge. Så nu kan jag sänka utan att det vibrerar och slår i bilen... Det är det positiva...
Det negativa är att jag upptäckte att vänster hjul glappar nån millimeter i fram, så troligtvis dåligt hjullager där... Och med ändrad camber så ser mina toe-vinklar ut såhär i fram nu ungefär \----/ (sett uppifrån), så det pekar utåt lite som en omvänd plog. Lär slita rätt bra däck... Får göra något åt det i morgon, men orkar inte mer idag
Så nu är den lite närmare backen. Äntligen lägre i fram än i bak. Nu ska jag beställa spacers och nya bultar! Har mätt ut lite vad som kommer sitta fint och har hittat vilka mått jag ska ha

Hinner väl inte få dom innan helgen, men hoppas på måndag nästa vecka.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/33/32632/32632-15c6328c468ece873955d1dfe1d0a32b.jpg]()