Jag kan tillägga att dagen bjöd på lite annat än sticker bombning idag!
Började med att slita av dippen från railsen... Den som säger att dip sitter dåligt har ju antingen gjort ett fruktansvärt dåligt underarbete eller beställt jävligt utspädd och kass dipp...
För 1.5h senare hade jag knappt fått bort hälften av dippen på railsen.. Så jag har lite ångest för hur lång tid fälgarna kan tänkas ta med alla dess vrår och kanter... *pust*
Sen när jag höll på att mecka ihop luften och testfyllde tanken med luft för första gången efter att den flyttats upp och den nya kopplingen satts dit så upptäckte jag en läcka.....
Jag tömde tanken igen och skruvade loss kopplingen som sitter på tanken, jag kletade på gängtätning - fick en liten allergichock och satte dit allt igen.
Lät det härda 4h och fyllde tanken en gång till, vilket tar bara det 15min (typ....)
Meeeeen hörde att det fortfarande pös. OMGWTF tänkte jag då så klart. Lufte på skufflocket och då var det nya kopplingen som pyste. FUCK! Slita loss tanken - check. Lyfta locket - check. Ställa tanken till sidan - check.
Skruvade åt allt så att det slutade pysa... Okej, bra där!
Började mecka tillbaka allting, men råkade då slita lite för hårt vilket resulterade i att en slangkoppling på andra sidan tanken släppte. Vilket nästan var lika med kiss i trosan för min del. SATAN va jävla rädd jag blev!!!!
Meeeen lyckades sätta tillbaka allting, ingen läcka där heller - perfekt. Så imorn på agendan står att hitta, köpa, montera en längre slang så jag slipper oroa mig att den slits när jag kör. Här kommer lite bilder tagna med iPhone alltså inte bästa kvalitén.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49755/49755-cbcac1276b77a6232e26d56964275ca2.jpg]()
Slangen som släppte
![https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49755/49755-019471aa5121af8c855647bf1a7ac665.jpg]()
Traaasig, buhuuu
![https://www1.garaget.org/gallery/images/50/49755/49755-5d740f53212ca10e391ba3719cc262a5.jpg]()
Tada, lite på g