Skyhöga böter! Vem blir först?

emde
2 oktober 2006 · 16 Inlägg

Eliza skrev:
Ska bli kul å se hur många som kommer få böter på motorväägar under vintern, hur många gånger ser man ngt annat än snömodd på regskyltarna?

Det där är till för om du medvetet ser till att den inte är synlig. De kommer knappast ta dig när det är snömodd på vägarna, men om det är torrare och du fortfarande kör med snömoddig skylt så åker du nog dit. Du ska ju vid inspektionen av bilen innan du åker kolla så skylten syns!

Saab 900i (1992)
PeppeVectra Peppe Vectra
2 oktober 2006 · 1 076 Inlägg

emde skrev:

Lucifer84 skrev:
är de jag som är lite vilse här eller?

Fört fordon mot rött ljus

Motordrivet fordon, ej moped klass II, 3.000 kronor.

Ej iakttagit stopplikt

Motordrivet fordon, utom moped klass II, 2.500 kronor.

Detta må jag vilja ha till att de har blivit lindrigare att kör mot rött och ge fan i å stanna vid stopplikt.
Va väll vingar på lappen innan??

Det är fortfarande indraget körkort, men böterna som du får har blivit mycket dyrare!

aha... dåligt av polisen att inte framhäva detta då. man får ju skillda tankar. tongue

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
sveddan
2 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Eliza skrev:
Ska bli kul å se hur många som kommer få böter på motorväägar under vintern, hur många gånger ser man ngt annat än snömodd på regskyltarna?

Och just därför måste man installera vipp-funktion till regplåtarna, vilket kommer vara mycket praktiskt här i Sthlm.

Krucial VW-driver
2 oktober 2006 · 291 Inlägg

Rekommenderar att ni kör lugnt och lagligt under tider då det är logiskt att polisen håller till där ute.

Dvs vid fint väder, under arbetstider m.m.

Givetvis finns det undantag.

Man kan få gasa på rejält på grusvägar, men där är det ju egen risk hehe.

Gislekillen RushRacing.tk
2 oktober 2006 · 278 Inlägg

emde skrev:

Eliza skrev:
Ska bli kul å se hur många som kommer få böter på motorväägar under vintern, hur många gånger ser man ngt annat än snömodd på regskyltarna?

Det där är till för om du medvetet ser till att den inte är synlig. De kommer knappast ta dig när det är snömodd på vägarna, men om det är torrare och du fortfarande kör med snömoddig skylt så åker du nog dit. Du ska ju vid inspektionen av bilen innan du åker kolla så skylten syns!

just denna punkten kommer bli ett väldigt stort problem då skylten kan vara ren när du lämnar hemmet men bli skitig under färd.. Ska bli intressant å se om man blir stoppad i vinter.. för egen del tänker jag inte rengöra skylten mitt i vintern me all snö å slask med mera.. Roligt å se vart dom drar gränsen..

MilleN
7 oktober 2006 · 9 108 Inlägg

Razvan skrev:
Men fordon som har för små regskyltar då? smile Faller det under rubriken "Ej väl synlig registreringsskylt"?

Har du otur åker du dit för urkundsförfalskning tongue

Hur är det om man kör med körförbud? Förut var det 600:- nu hittar jag ingen info om det.. Är det samma då eller?

Phaetoon
7 oktober 2006 · 8 156 Inlägg

tobi skrev:
tagen funkar väl typ på samam sätt som planka.nu ?

Dom fungerar nog på ungefär samma sätt.
Fast frågan är om det är lagligt.
Att betala för någon annans brott är väl i gråzonen för vad som är lagligt?

När det gälla planka.nu så betalar dom ju faktiskt inte för en bot, utan för en straffavgift...
För kontrollanterna kan inte dela ut böter, utan bara straffavgifter...
Samma sak gäller för lapplisor. Det är egentligen en avgift som dom ger felparkeraren, inte en p-bot.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
tattool byraggare
7 oktober 2006 · 10 Inlägg

Jag har lugnat ner mig lite efter att snuten stått vid skolan flera dagar i rad. Har ju fortfarande prövotid på skiten, inte så kul att bli av med det. Dessutom är jag fattig. Ute på landet brukar det vara lugnt att gasa på lite men det har jag också dragit ner på... hmm

Pluggar lastbil och extraknäcker som grafisk designer. Sämst på bilar (är dock största intresset) men högsta önskan är att lära sig. 0;
Goli
7 oktober 2006 · 793 Inlägg

tattool skrev:
Jag har lugnat ner mig lite efter att snuten stått vid skolan flera dagar i rad. Har ju fortfarande prövotid på skiten, inte så kul att bli av med det. Dessutom är jag fattig. Ute på landet brukar det vara lugnt att gasa på lite men det har jag också dragit ner på... hmm

Det är tur att du inte har så mycket att gasa med tongue

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36
precision
7 oktober 2006 · 2 652 Inlägg

Goli skrev:

tattool skrev:
Jag har lugnat ner mig lite efter att snuten stått vid skolan flera dagar i rad. Har ju fortfarande prövotid på skiten, inte så kul att bli av med det. Dessutom är jag fattig. Ute på landet brukar det vara lugnt att gasa på lite men det har jag också dragit ner på... hmm

Det är tur att du inte har så mycket att gasa med tongue

`

smile

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
7 oktober 2006 · 271 Inlägg

MilleN skrev:

Razvan skrev:
Men fordon som har för små regskyltar då? smile Faller det under rubriken "Ej väl synlig registreringsskylt"?

Har du otur åker du dit för urkundsförfalskning tongue

Hur är det om man kör med körförbud? Förut var det 600:- nu hittar jag ingen info om det.. Är det samma då eller?

1500.- fick min bror en liten lapp om igår...
men men så gåre när inte bilförsäljaren upplyser om att bilen inte är besiktad samt att polisen står utanför ens hem o väntar

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang