Blir grymt bra detta, Ang shopping, Känner likadant här till mitt projekt här på Garaget. Så fort finns pengar kvar på kontot så har man ett "tvång" att beställa något fan.
Goptt nytt år o lycka till med bygget!
Haha..tack så mycket.
Har känt samma som dej nästan hela min tid när jag har haft massa olika projekt..typ hade man 500kr o det var den 21:a så fan heller att man spara på det tills man får lön.. Nej fan självklart köper man nått till bilen o lever på nudlar fram till den 25:e..hahah!
Lite så jag gör den 25te varje månad, Sen står man där resten a månaden utan pengar o vet fan nnte vart man ska ta vägen. Men värt det när bilfan är klar ju
Lite så jag gör den 25te varje månad, Sen står man där resten a månaden utan pengar o vet fan nnte vart man ska ta vägen. Men värt det när bilfan är klar ju
Har du någon tråd så man kan kika lite på vad det är för nått du bygger?
Vi får se till och montera allt du beställer också ditt lilla shoppingluder
Jadu, efter nyår nu så har jag bestämt att jag ska mecka en massa med bilen.
Så när kan du?
Räknar på att bakvagnen o framvagnen ska vara klara förutom att det kommer saknas coilisar. Vill ju börja med motorn nu så vi kan snida ihop några bra grenrör som håller o mecka lite mätare o skit..
Haha..fick ditt sms nyss!!
Ganska komiskt då jag tänkte på samma sak..hade det inte vart denna dagen idag så hade jag legat ute under bilen!
Gott nytt Havajji år på dej mannen vi kommer ha jävligt kul sommaren 2013!!
Var ut en sväng ikväll och hjälpte Niklas montera tillbaka bakvagnen och snacka lite skit innan jag var tvungen och åka igen.. Här kommer iaf lite bilder..
Underredet behandlat, reservhjulsbaljan är borttagen för venturitunnel..
Bakvagnen redo med nya bussningar, lager, packningar etc..
Så här ser ett garage ut där monster föds
Snart så, väldigt snart
Fram vs bakskiva
Liten paus..
Mätning av hur breda fälbanor som ska beställas, kom fram till att 3" blir nog fin fint!
Bakvagn monterad, bara krängningshämmaren kvar.
Nu väntar vi bara på att coilisarna ska komma hem så vi får ner motorn på backen och kan stoppa i vårat 3 liters block med topparna lösa och börja med grenrören, längtar nå grymt till den dagen!
nu lägger jag upp lite bilder på vad som jag har gjort idag på bilen..vart en del men inte så mycket som jag hade hoppats på men fan det vart kallt o motivationen försvann.
Monterade bromsrör hela vägen bak..ska bara köpa dom yttre bromslangarna som skall sitta fast i oket. sen så är hela bromsrörsbiten klar. skulle ientligen gjort klart allt igår men råkade sumpa bort en liten bit som man behövde för att pressa bromsrören, så det blev en tripp till Uppsala o Biltema i morse.
Började modda min nya m-tech II bakspoiler som vi fick med när vi köpte våran teambil. Fixade lite bondaktiga snabbfästen.
Tog en gängstav o fimpade 2 delar o sen mutter på in o utsidan..jävligt enkelt o fult men det e ju race nu!
Sen började jag med venturitunneln.Jävla Havajji lösning på det med bakspilern men det blev fan jävligt rååt med bakspoilern uppkapad så. THIS IS HOW WE ROLLING SUM 2K13!
PPF skylten monterad..gjorde sitt lilla men enda väldigt fräsht!
En snäll Robban kom ut med en efterlängtad present..ruggigt fett vart det!
jo det känns som om jag kommit en bit på vägen nu. sitter just nu spanar på nya fälgbanor till i bak. tanken var att beställa 3" breda men i shopparna finns det bara 2,75 eller 3,25. Får se vad det blir för nått skoj!