2109
Sök

Bmw e30 m62b44turbo

Team Havajji Racing BYGGER E30 MED ÖVERLADDAD M62B44/ mappad o går som fan!!

202 205 Visningar
Projektet avslutat 24 december 2015
293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
J33NS skrev:
Härligt projekt ! Prenumeration lagd direkt ! big_smile

kul att det uppskattas!wink

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
3,25" då!!! smile

jaa..det får väl bli det..det enda är ju att jag vill beställa bultar men har fan ingen aning om vad det äör för strl på bultjävlarna!!!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
hockne skrev:
Christian_N skrev:
3,25" då!!! smile

+1

+2!!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:
Sjukt nice arbete, har totalt missat detta! Prem lagd, och lycka till!

jofan det är jävligt många timmar o mycket pengar nedlagt på den här bilen! skulle bli en billigt brukis/busbil men fan det höll inte som vanligt!big_smile

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

DEVIL
1 171 Inlägg
4 januari 2013
zelica skrev:
Legosoldaten skrev:

jofan det är jävligt många timmar o mycket pengar nedlagt på den här bilen! skulle bli en billigt brukis/busbil men fan det höll inte som vanligt!big_smile

Haha jag vet hur det är, när man väl sätter tänderna i nåt, så är det svårt att hålla dem i styr wink

bmw m power

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
idag så vart det lite gjort i alla fall..hade med mej mina bakbromsar som jag tänkte blästra så jag ringde en polare o frågade om han hade tid o japp det fanns. rejsade snabbt till rissne o fick båda bropmsoken blästrade.. Nu ska jag måla upp dom o köra in dom i ugnen så jag kan göra klart allt med bromsarna i bak.. Känns skönt att jag e klar med bakvagnen o bromsarna nu faktiskt!
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10112/10112-c7053cee40e7fb9aa7fe8aff9aed8bd9.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10112/10112-b6c6b4e20ad1a86f9621e37f3bd5b26f.jpg

Mallen för mätarna e klar..måste bara hitta nått lämpligt material..skulle vilja ha typ plastark eller nått..inge stål orkar jag med. Helst kolfiber för ett jävligt rååt utseende
https://www1.garaget.org/gallery/images/11/10112/10112-c8dcf7aadc46f0fe49232ce00cca6e15.jpg

Tänkte börja måla bromsoken nu så jag hinner lägga upp bilder på dem i kväll!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Legosoldaten skrev:
zelica skrev:
Legosoldaten skrev:

Haha jag vet hur det är, när man väl sätter tänderna i nåt, så är det svårt att hålla dem i styr wink

ja precis..säger en sak från början men sen ser man en sak o bara..den där måste jag ha för det skulle bli såå sjukt bra på min bil..bla bla o så har man späckt budgeten!

Lätt hänt om man tänker på vilken hobby man har..smile

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

231 Inlägg
4 januari 2013
Satan så fint det blir! Gillar hur du gjorde med plåten bak när den sticker upp, ser mycket mer "race" ut! big_smile

663 Inlägg
4 januari 2013
zelica skrev:
Christian_N skrev:
3,25" då!!! smile

jaa..det får väl bli det..det enda är ju att jag vill beställa bultar men har fan ingen aning om vad det äör för strl på bultjävlarna!!!

Till fälgarna eller? Måste ju gå och kunna ringa firman som säljer fälgbanorna, dom borde veta?

663 Inlägg
4 januari 2013
Ta plast då till mätarhuset, Biltema har ju "kolfiberväv? Kanske funkar till ett sånt ställe, syns inte så mycket ändå liksom..

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
KEKlr skrev:
Satan så fint det blir! Gillar hur du gjorde med plåten bak när den sticker upp, ser mycket mer "race" ut! big_smile

Joofan..det blev hur grymt som helst..fast fetare i verkligheten tycker jag beror lite från vilken vinkel man kollar också!

Jo nu e det bara racelook som gäller..kommer köra obes i sommar så får se hur många böter man kommer att få ihop..kommer ju att komma på ännu mera klibbor+ stora teamklibbor som kommer att gå längst hela sidan på bilen..hahah.  Ska nog fan köpa en trisslott om jag inte blir stoppad i sommar.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

663 Inlägg
4 januari 2013
Angående mätarhuset, ska du inte i med laddtryck där också?!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
zelica skrev:
Christian_N skrev:
3,25" då!!! smile

Till fälgarna eller? Måste ju gå och kunna ringa firman som säljer fälgbanorna, dom borde veta?

ahh.precis! till fälgbanorna. Vill ju helst köpa dom guldpläterade jävlarna..Pimpigt som fan ju! blir ju ett par stycken.

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
Ta plast då till mätarhuset, Biltema har ju "kolfiberväv? Kanske funkar till ett sånt ställe, syns inte så mycket ändå liksom..

ahh..fan plast kanske ja kan använda..menar du typ plastglas eller plexi då?

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
Angående mätarhuset, ska du inte i med laddtryck där också?!

Tanken var att laddtryck, oljetryck o oljetemp skulle sitta uppe vid flaktgallret eller hur jag ska förklara..du vet säkert vad jag menar;)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

663 Inlägg
4 januari 2013
Ja nåt sorts plexiglas borde ju fungera, sen bara drapera det med kolfiberväv?

Haha ja x antal bultar blir det a x kronor per bult wink hahaha

Okej där uppe, då är jag med vart du ska ha dom nånstans smile

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
Christian_N skrev:
Ja nåt sorts plexiglas borde ju fungera, sen bara drapera det med kolfiberväv?

Haha ja x antal bultar blir det a x kronor per bult wink hahaha

Okej där uppe, då är jag med vart du ska ha dom nånstans smile

Får åka förbi byggmax eler nått i morgon o köpa en skiva i morgon då!

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

Pedantisk Perfektionist
232 Inlägg
4 januari 2013
Fränt bygge med mycket bilduppdateringar, blir mycket roligare att följa då. Och det ska jag göra. Kör hårt smile

BMW/Alpina - Only the best is good enough

293 Inlägg
4 januari 2013
Trådstartare
JHarnborg skrev:
Fränt bygge med mycket bilduppdateringar, blir mycket roligare att följa då. Och det ska jag göra. Kör hårt smile

joo, precis mycket roligare med bilder än massa texter. Kul att det gillas.

Tror faktiskt att detta projekt kommer att uppskattas i verkligheten också sen när man får köra med den..är ju fan inte många e30 med turbo v8. kommer bli jävligt kul att se hur folk kommer reagera:)

TEAM NORTHSIDE RACING
BYGGER SNABB AUDI 80Q!

142 Inlägg
4 januari 2013
zelica skrev:
idag så vart det lite gjort i alla fall..hade med mej mina bakbromsar som jag tänkte blästra så jag ringde en polare o frågade om han hade tid o japp det fanns. rejsade snabbt till rissne o fick båda bropmsoken blästrade.. Nu ska jag måla upp dom o köra in dom i ugnen så jag kan göra klart allt med bromsarna i bak.. Känns skönt att jag e klar med bakvagnen o bromsarna nu faktiskt!
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10112/10112-c7053cee40e7fb9aa7fe8aff9aed8bd9.jpg
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10112/10112-b6c6b4e20ad1a86f9621e37f3bd5b26f.jpg

Mallen för mätarna e klar..måste bara hitta nått lämpligt material..skulle vilja ha typ plastark eller nått..inge stål orkar jag med. Helst kolfiber för ett jävligt rååt utseende
http://www1.garaget.org/gallery/images/11/10112/10112-c8dcf7aadc46f0fe49232ce00cca6e15.jpg

Tänkte börja måla bromsoken nu så jag hinner lägga upp bilder på dem i kväll!

Himla bra med massa uppdateringar....det gillas ...har du funderat ut vart du köpt mätarna `
mvh frank

Sök