Hade planerat att jag skulle åka till min käre far o få lite saker blästrade som jag missat att blästra tidigare. Var ganska små saker så det gick bra med den lilla blästern som han hade på sitt jobb.
Tyvärr så började bruksbilen att strula o vandra i temp o massa kylvatten försvann kvällen innan så jag kände att det var nog dags att kolla upp vad det kunde vara för fel. Åkte till min polare mackan o kikade lite, till slut hittade vi att en slang+klämma var helt slut..tookläckte där. vara bara att riva o sätta dit nya slang o klammer så var saken biff. Tog typ 1,5h pga var tvungen att riva rn massa..o jag kommer ihåg varför jag hatar fwd Sååå jävla ytågnt över allt! Efter att bruksbilen var lagad så åkte jag ut till mitt garage för att hämta dem sista delarna som jag skulle blästra. Sen iväg fort som fan till farsan o blästra i pressa i lite bussninga o även några hjullager
Målade lite saker o som jag ville få torra snabbt, skickade in det i ugnen ca 40min sen var det klart!
Började montera ihop bakvagnen
Tyvärr så stötte jag på problem..vet inte om jag slog sönder drivaxel?? skulle slå in den splinsade delen i hjunavet men fan då hände detta..är det någon som vet om jag slagit sönder skiten eller går det att köra endå..hur monterar men annars uten våld o slägga??
När det strulade till sig med drivaxlarna så blev jag sur o sket i bakvagnen!. Började testa mina andra cupspeglar i stället. Tycker den vart asfet med dem i stället för originalspeglarna..vad tycker ni??
Sen så började jag med fästet för min hydraliska handbroms..Vart riktigt bra! Vill behålla inredningsdetaljer o inte riva ur massa för att spara vikt.
Ser mycket bra ut. Hade jag valt så hade jag satt handbromsen på andra sidan.
Sen undrar jag vad är det för spak snett nedanför handbromsen?
Tackar så mycket! Vart riktigt bra med blästringen o pulverlacken. Jag funderade på att montera på den sidan också men kan då får jag ju inte plats med benen.
Som Norling skrev då är det en hydroback ventil. Alltså en öppna o stäng ventil som jag kopplat till bakbromsarna för att slita mindre på bromsarna när man ska göra monsterburnouter;)
Någon som vet om min drivaxel e pajj eller varför det blev som det blev!!
Får flytta min sen mot våren så man kan använda den som man ska!! Angående drivaxeln så är det för att du är en hårdhänt idiot Nej men släng ut en bild på PPF, där vet dom säkert varför det blivit så.
Någon som vet om min drivaxel e pajj eller varför det blev som det blev!!
Får flytta min sen mot våren så man kan använda den som man ska!! Angående drivaxeln så är det för att du är en hårdhänt idiot
Amen to that!
Btw.. du ska igentligen montera sköldarna innan du pressar fast naven. Annars får du göra som jag, kapa sköldarna och trä på dom.
fuck!!! visste att det var nått som jag missade!..blir nog att plocka ur naven o lagrena o pressa i dem lite bättre med sköldarna på innan!..hahaha sånt jävla fail!
Får flytta min sen mot våren så man kan använda den som man ska!! Angående drivaxeln så är det för att du är en hårdhänt idiot
Amen to that!
Btw.. du ska igentligen montera sköldarna innan du pressar fast naven. Annars får du göra som jag, kapa sköldarna och trä på dom.
fuck!!! visste att det var nått som jag missade!..blir nog att plocka ur naven o lagrena o pressa i dem lite bättre med sköldarna på innan!..hahaha sånt jävla fail!
Skit i sköldarna annars.. Bättre bromskylning utan dom..
Sådär nu är det beställt lite grenrörsdelar från PPF.. vart ett par kortradie bitar på några raka bitar i svartstål. Blev även en liten reggskylthållare från PPF. Tänkte försöka börja med att bygga grenrör när jag kommer hem..Längtar!!
kommer hem till Sverige igen i slutet på nästa vecka o då ska jag mecka!
Igår var jag hos dione o hämtade ut mina skivor som dom fixat till. Vart nya hål borrade, nu åker man 4/100 på evoskivorna:D
Sen hämtade jag ut ett paket från PPF..
Ny snygg reghållare o lite grenrörsdelar vart det.
Har ganska mycket grenrörsdelar nu men mer ska beställas sen.
Fick även till det med dem nya bromsarna..återstår bara o se om jag får på mina 17" annars måste jag justera bulthålen på adapterplattan mellan bromsoket o hållaren. Ska försöka testa det på lördag..lite bilder på hur det blev med bromsarna i alla fall.