3840
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 457 607 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
6 740 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Hackev8 skrev:
finna papper big_smile

blankt o fint ska de va tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Viktor- skrev:
Grattis! big_smile Fick du någon speciell kommentar på besiktningen?

tackar big_smile
jao typ "ojojoj titta här så snyggt! syns att du tycker om att skruva o hålla på"  tongue

Du är liv

10 164 Inlägg
8 augusti 2013
Ja inte så förvånad men grattis ändå big_smile

Första gången jag besiktigade frågade besiktningsmannen om min varningstriangel ja den ligger i skuffen varpå jag fick som svar det är bra det han öppnade inte ens och kolade. cool

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

Forummoderator
26 540 Inlägg
8 augusti 2013
Haha. Så det ska se ut! Gratulerar!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

1 677 Inlägg
8 augusti 2013
Grattis! smile

6 740 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Djo skrev:

Första gången jag besiktigade frågade besiktningsmannen om min varningstriangel ja den ligger i skuffen varpå jag fick som svar det är bra det han öppnade inte ens och kolade. cool

tack smile
hahaha kanske var fredag eftermedda? tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Haha. Så det ska se ut! Gratulerar!

jajjemään, tackar big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
8 augusti 2013
Trådstartare
gromitSWE skrev:
Grattis! smile

tackar tackar du big_smile

Du är liv

10 164 Inlägg
9 augusti 2013
Henkix skrev:
Djo skrev:

tack smile
hahaha kanske var fredag eftermedda? tongue

Tror det var en tisdag eller onsdag och det var morgon det minns jag haha.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 740 Inlägg
10 augusti 2013
Trådstartare
Andthenshebleed skrev:
Grattis!! smile)

tackar big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Stagern skrev:
Grattis i efterskott smile

big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
idag har jag ju vart på bäste skroten o handlat lite tongue

köpte mej en låsmotor till bak luckan smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-04567e9f76270cdd7c34af69504d3fa1.jpg

och ett mätarhus för att se om bensin mätaren ville vara så vänlig o fungera, men den funkade ju inte heller.... fungerade mer som en tut mätare. så fort man tryckte på tutan så gick den mot fullt xD så de la ja in på hyllan i mitt lilla reservdels lager tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-a2b9a61fc520a23460cab027cfdeab5b.jpg

kopplade in låsmotorn i bakluckan o de e ju faan att man ska behöva ta bort hela baksätet för att dra 2 små kablar till bagaget big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-348b9f2fa584f21eec8705b5f5feaba7.jpg

sen var den på plats och fungerar klockrent big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-3f4ac2fada573c7ad0b3271c98c6df6a.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-bb057be6c06ba67539c3f73576341d0b.jpg

o på onsdag ska ja hämta änu ett litet paket på vovlo smile

Du är liv

2 121 Inlägg
12 augusti 2013
kolla igenom allt jord du har på bilen sen har du en kondis som styr mätaren också kolla även den sen elen från tanken har samma problem på min

6 740 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Hackev8 skrev:
kolla igenom allt jord du har på bilen sen har du en kondis som styr mätaren också kolla även den sen elen från tanken har samma problem på min

har ett yazaki mätarhus med fungerande mätare, dock stämde km/h mätaren inte. så därför tror jag alla vdo mätare jag prövat är kassa tongue

Du är liv

2 121 Inlägg
12 augusti 2013
Henkix skrev:
Hackev8 skrev:

har ett yazaki mätarhus med fungerande mätare, dock stämde km/h mätaren inte. så därför tror jag alla vdo mätare jag prövat är kassa tongue

om inte mätern funkar så har du köpt fel mätarhus från fel årsmodel för 88 är inte som 89an för du måste ha samma som på bakaxeln men brukar räcka med att ta man bort den från bakaxeln å byter till alu kåpan så stämmer hastigsmätaren men då måste du även byta den som sitter i tanken den kan också bli fel bara för årsmodelen

6 740 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Hackev8 skrev:
Henkix skrev:
Hackev8 skrev:

om inte mätern funkar så har du köpt fel mätarhus från fel årsmodel för 88 är inte som 89an för du måste ha samma som på bakaxeln men brukar räcka med att ta man bort den från bakaxeln å byter till alu kåpan så stämmer hastigsmätaren men då måste du även byta den som sitter i tanken den kan också bli fel bara för årsmodelen

nej, yazaki mätarhusen finns bara fram till 88A. km/h mätaren visade ca 12 km/h för mycket o det kunde inte ja leva med fast soppa mätaren i det mätarhuset funkade big_smile

Du är liv

6 740 Inlägg
12 augusti 2013
Trådstartare
Hackev8 skrev:
Henkix skrev:
Hackev8 skrev:

nej, yazaki mätarhusen finns bara fram till 88A. km/h mätaren visade ca 12 km/h för mycket o det kunde inte ja leva med fast soppa mätaren i det mätarhuset funkade big_smile

Du är liv

2 121 Inlägg
12 augusti 2013
men ta ut soppa mätaren från det huset och montera ner det i den du har i bilen istället annars är det kondisen eller vad det heter som sitter bakom mätarhuset som kan strula men bara testa dig fram

Sök