3258
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 456 162 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
5 september 2013
Lukaserikssonn skrev:
prem är lagd på denna tråd! smile

Tack tack big_smile

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

6 740 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Lukaserikssonn skrev:

nämen se där ja det var roligt med ny följare! big_smile

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Robban_89 skrev:
Lukaserikssonn skrev:

Tack tack big_smile

haha jajjemän wink

Du är liv

209 Inlägg
5 september 2013
Du som har eftermarknads vindavvisare fram och Volvo original bak, Har de samma röktonade lack?

Köpte ett par långa bak till min 940 på jobbet smile

6 740 Inlägg
5 september 2013
Trådstartare
Wunderbaum-adde skrev:
Du som har eftermarknads vindavvisare fram och Volvo original bak, Har de samma röktonade lack?

Köpte ett par långa bak till min 940 på jobbet smile

jajjamään det är typ samma smile dom fram är ju lite matta efter 16år så dom fram är typ lite ljusbruns genomskinliga medan de nya bak är mörkbruns-genomskinliga wink inget som syns så tydligt iaf tongue

dock är dom fram köpta på volvo 1997 men jag vete faan varför dom inte fick nån volvo logga? tongue
Vindavvisarna fram på den gröna bilen ja lagat här i tråden kommer också från volvo och även som saknar volvo loggan.

Du är liv

613 Inlägg
5 september 2013
okej här kommer fortsättningen på rörletandet till styrväxeln
tänkte att ni ville veta iallfall då rören INTE finns och nipplarna går tydligen inte hona som de ska vara så se till att ha era grejer i bra skick annars blir det dyrt

la en heldag på olika företag tog ungefär 6 timmar
började på skrotarna vi har 3 stycken alla rör i sämre eller lika dåligt skick som mina de hade ingen aning vart man kunde köpa liknande och kunde på så vis inte hjälpa till alls =/

efter besök på 3 skrotar 2 volvobutiker meca autoexperten mekonomen och 4 stycken olika rörfirmor så har jag facit i näven

det lilla röret finns fortfarande på volvo inte det långa
alltså får man köpa en ny styrväxel som gick på 5000 kronor där ingår båda rören både det långa och det korta

slutet på det hela blir att bilen får gå till himlen då den inte är värd bytet på styrväxeln
synd och skam dock ska jag plocka ner alla delar till mig själv men iallfall det är surt att rören inte finns att få tag i.

så tänk noga innan ni ska byta eller köpa en 740 kolla extra noga på att rören är hela och att det inte finns något oljespill i närheten för det kommer surt efter

snyggt pill med motorn har också hört dock att diesel ska göra rent hus om man säger så smile

326 Inlägg
5 september 2013
Varför plockar du inte bara en styrväxel komplett med alla slangar och rör + servopump?

613 Inlägg
6 september 2013
einar- skrev:
Varför plockar du inte bara en styrväxel komplett med alla slangar och rör + servopump?

alla de som jag la mig under såg värre ut rostmässigt än mina rör och vill inte stå igen om 3-6 månader och byta igen samt att på skroten tar de allt mellan 1500-3000 för det kalaset tyvärr är det så =/

326 Inlägg
6 september 2013
finns ju mängder med folk som säljer bilar i delar privat över hela landet och jag har då aldrig tagit mer än max 500hundra för en komplett styrväxel med pump. Och av alla 740 jag haft så har en läckt servoolja pga ett hemmabyggt servorör som var dåligt lött så så värst orolig behöver du nog inte vara smile

6 740 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
kör utan servo wink kanske lite tungstyrt men du slipper iaf o gå wink

Du är liv

6 740 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
idag har jag vart på volvo igen big_smile

han inhandlat ett par nya täck kåpor som sitter över skruvarna till mätarhuset men har svårt att bestämma mej vilka jag ska ha, va tycker ni?
den svenska eller usa?
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-f13248b65a6c120fff952c8671d6ee58.jpg

Du är liv

4 275 Inlägg
6 september 2013
Svensk bil tillverkad i sverige som rullar i sverige med en svensk ägare borde rimligtvis ha svensk text:)

514 Inlägg
6 september 2013
sätt dit den på engelska

77 Inlägg
6 september 2013
Ta den på Amerikanska. Montera amerikanska strålkastare också när du ändå håller på smile

Putsnörd!
277 Inlägg
6 september 2013
Den svenska såklart

Det man inte vet, har man inte en aning om
Kolla gärna in min Volvo 740 Turbo och lägg en röst! :)

Allansson
6 september 2013
Självklart den med svensk text!

12 Inlägg
6 september 2013
Svensk text'

10 164 Inlägg
6 september 2013
Gör en egen på svengelska

Ändast unleaded bensin

eller

Only blyfri fuel

Ja eller så tar du den du gillar mest hade kört på engelska eller svenska ja jag vet inte. tongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

685 Inlägg
6 september 2013
Självklart den svenska utan tvekan:)

No turbo shit - just real power!

6 740 Inlägg
6 september 2013
Trådstartare
har bestämt mej, den svenska åker dit imon big_smile dock tror jag ändå att usa kåpan hade passat bättre då jag har usa varningslampor i mätarhuset men skit samma smile usa kåpan läger vi undan tongue

Du är liv

Sök