okej här kommer fortsättningen på rörletandet till styrväxeln
tänkte att ni ville veta iallfall då rören INTE finns och nipplarna går tydligen inte hona som de ska vara så se till att ha era grejer i bra skick annars blir det dyrt
la en heldag på olika företag tog ungefär 6 timmar
började på skrotarna vi har 3 stycken alla rör i sämre eller lika dåligt skick som mina de hade ingen aning vart man kunde köpa liknande och kunde på så vis inte hjälpa till alls =/
efter besök på 3 skrotar 2 volvobutiker meca autoexperten mekonomen och 4 stycken olika rörfirmor så har jag facit i näven
det lilla röret finns fortfarande på volvo inte det långa
alltså får man köpa en ny styrväxel som gick på 5000 kronor där ingår båda rören både det långa och det korta
slutet på det hela blir att bilen får gå till himlen då den inte är värd bytet på styrväxeln
synd och skam dock ska jag plocka ner alla delar till mig själv men iallfall det är surt att rören inte finns att få tag i.
så tänk noga innan ni ska byta eller köpa en 740 kolla extra noga på att rören är hela och att det inte finns något oljespill i närheten för det kommer surt efter
snyggt pill med motorn har också hört dock att diesel ska göra rent hus om man säger så