10840
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 477 512 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Nu radio på G! big_smile en volvo original cool

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Henkix skrev:
Nu radio på G! big_smile en volvo original cool

eller kanske inte.... kostade 1300kr att låsa upp xD då får det va

Du är liv

15 Inlägg
21 september 2013
Vadå för radio? smile

326 Inlägg
21 september 2013
Vad är det för modell på radion? Jag kan kanske hjälpa dig med upplåsningen

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
(lånad bild hoppas det är ok smile )
en sånhär radio tongue
https://www1.garaget.org/archive/123/122449/263433/263433-2967909.jpg

Du är liv

2 517 Inlägg
21 september 2013
hmm Bandare?

Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid. ;)

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
HG_ skrev:
hmm Bandare?

ja de hade vart fint tongue använder typ bara radion ändå och har ett par gamla band här hemma med lite go musik på jag hade velat ha i bilen också wink

Du är liv

2 517 Inlägg
21 september 2013
lol Ok, det är faktiskt lite roligt att det finns folk som går mot strömmen big_smile
Ska du ha eq åxå?

CNC-Operatör
561 Inlägg
21 september 2013
har gått igenom alla sidor! grymt impad asså. prem lagd nu väntas fler uppdateringar! big_smile

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
jag har ändrat min plan om att montera en original stereo nu förresten. kom ju på att dom inte går att koppla in på slutsteget jag har tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
Coolingen skrev:
har gått igenom alla sidor! grymt impad asså. prem lagd nu väntas fler uppdateringar! big_smile

jaha tackar big_smile det var kul du orkade läsa igenom allt tongue
nästa update blir nog när ja kör igång med min lilla motorrenovering nån gång i oktober wink

Du är liv

570 Inlägg
21 september 2013
Har fått tag i en Pioneer component sterio, den med tjocka sladden som jag ska sätta in i min taunus har provat den  och det låter helt ok smile

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
MickeEng skrev:
Har fått tag i en Pioneer component sterio, den med tjocka sladden som jag ska sätta in i min taunus har provat den  och det låter helt ok smile

hehehe de e fränt tongue

Du är liv

570 Inlägg
21 september 2013
Henkix skrev:
jag har ändrat min plan om att montera en original stereo nu förresten. kom ju på att dom inte går att koppla in på slutsteget jag har tongue

Går alldeles utmärkt att koppla till ett slutsteg finns lågnivå adapter som man kopplar till högtalar sladdarna ihop med ett störningsfilter och sedan vidare till ett slutsteg smile

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
MickeEng skrev:
Henkix skrev:

Går alldeles utmärkt att koppla till ett slutsteg finns lågnivå adapter som man kopplar till högtalar sladdarna ihop med ett störningsfilter och sedan vidare till ett slutsteg smile

ofaan, det visste ja inte ens fans, få se va framtiden ha att bjuda på wink ska kolla efter min gamla bärbara kassettspelare hos farmor imon så kan ja koppla in den i auxen big_smile

Du är liv

570 Inlägg
21 september 2013
Henkix skrev:
MickeEng skrev:
Henkix skrev:

ofaan, det visste ja inte ens fans, få se va framtiden ha att bjuda på wink ska kolla efter min gamla bärbara kassettspelare hos farmor imon så kan ja koppla in den i auxen big_smile

Har grejorna liggandes i byrålådan, om du skulle koppla in en bandare så så hör av dig.

2 517 Inlägg
21 september 2013
big_smile Jag hade en bandare i min gammla sierra som hade lågnivå utgångar & var kopplad till en cd-växlare av märket canton. Var ett bra ljud i den maskinen. tongue

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
MickeEng skrev:
Henkix skrev:
MickeEng skrev:

Har grejorna liggandes i byrålådan, om du skulle koppla in en bandare så så hör av dig.

det ska jag göra tongue

Du är liv

326 Inlägg
21 september 2013
Måste ha modellnamnet ex vis "CR-906" så kan jag svara på om det går att fixa fram koden men det borde det. Och troligtvis så har stereon lågnivåutgång fast det är en rund DIN-kontakt

6 740 Inlägg
21 september 2013
Trådstartare
einar- skrev:
Måste ha modellnamnet ex vis "CR-906" så kan jag svara på om det går att fixa fram koden men det borde det. Och troligtvis så har stereon lågnivåutgång fast det är en rund DIN-kontakt

tack så mycket för du vill hjälpa mej men det blir nog inget, han ja skulle köpa den av säger att han sålt den nu xD

Du är liv

Sök