Då ska vi se här, ska försöka lär mej hur den här multicitat funktionen fungerar

eatorb skrev:
GÖTT!

Vart kan man lära sig hur man enkelt renoverarar en topp som du gör? Annars får du gärna förklara lite :p Keep up the good work!
Jag lärde mej detta i skolan, läraren visade hur man plockade ur ventilerna på en topp o så fick jag också prova o sen så kunde ja det

står även i haynesboken hur man gör. men visst kan ja förklara lite

Först plockar man ur kammen genom att lossa på muttrarna på överfallen några varv åt taget. sen lyfter du bort skiten.
sen tar man ur ventiltryckarna med en magnetpinne eller går även dra upp dom för hand men det är lite pilligt så jag rekommenderar magnetpinne, (dom runda sakerna kammen trycker mot) så att säga.
SEN tar du fram en ventilbåge (finns billiga o bra på biltema) och trycker ihop ventilfjädern o petar bort knastret som då kommer bli synlig (knastret håller ventil & fjäder o hela skiten på plats

sen är det bara plocka bort det o rengöra o sen stoppa tillbaka. ventiltätningarna ska man även byta tycker jag om man ändå är där o pillar.
kamöverfallen drar man sedan år med 20nm.
ironscull skrev:
Snart kan du göra "Gör det själv volvo 744" Bok för så mycket du fixar med skönheten

Finns ju inga ord på jobbet du lägger ner

hehe, jag kan skriva ut min projekttråd o sälja som gör det själv

haha.

kul o höra!

det är fint o vara arbetslös vettu

då hinner man med mycket jobb

einar- skrev:
Vore nog bättre om du körde ventilerna på en polertrissa
jag provade det o det ände ingenting xD pappa blästra de idag så nu är dom fina