3863
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 459 208 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
536 Inlägg
6 januari 2014
ser som vanligt skitbra ut o en annan önskar att man hade samma energi när de gäller o fixa med bilen, har inte ens jobbat ett år som bilmek än o e redan så trött på bilar att jag knappt orkar meka med min egen... dags o byta branch?

off topic, va fan hände med bojjan wink ? han gjorde hela din profil!! haha, lägg upp massa bilder i veckan nu! så kanske en annan blir motiverad o fixa duettjäveln i garaget...

Edit: grattis till 180 sidor!!!!
Senast redigerat av rockabilly-rebell (6 januari 2014)

6 740 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:
ser som vanligt skitbra ut o en annan önskar att man hade samma energi när de gäller o fixa med bilen, har inte ens jobbat ett år som bilmek än o e redan så trött på bilar att jag knappt orkar meka med min egen... dags o byta branch?

off topic, va fan hände med bojjan wink ? han gjorde hela din profil!! haha, lägg upp massa bilder i veckan nu! så kanske en annan blir motiverad o fixa duettjäveln i garaget...

Edit: grattis till 180 sidor!!!!

Tackar!! big_smile
Hehe lite sån är jag också fast bara om det gäller nya bilar, har absolut inte minsta lilla intresset att skruva på nya bilar står bara o gäspar typ när ja måste göra nått med nya bilar xD
Bättre med gamla heliga wink

Bojjan gick på semester, hitta nån annan bild från förra sommaren när ja står o solar mej lite på nått meet ja o en kompis var på tongue Jajjamän, blir nog lite målning svetsning o blästring nu i veckan wink

Nämen se på faan ja smile Största 740 tråden på garaget? cool
Senast redigerat av Henkix (6 januari 2014)

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 Inlägg
6 januari 2014
pim_pim skrev:
MangeVolvo96 skrev:
du får mig att länkta nå jävulst tills den dan jag får en 740 ( då farsan lova mig en ) så jag kan börja greja med den tongue

Köp en med turbo då. smile

Nja inte så mycket att köpa en med turbo just nu då farfar har en 940 turbo som jag kanske kan köpa längre fram, om  jag inte börjar bygga t5 i 740in tongue

1 830 Inlägg
6 januari 2014
pim_pim skrev:
MangeVolvo96 skrev:
du får mig att länkta nå jävulst tills den dan jag får en 740 ( då farsan lova mig en ) så jag kan börja greja med den tongue

räcker med en vanlig GL till och med wink fast får du välja så ta en turbo, rätt ovanliga tycker jag smile

273 Inlägg
6 januari 2014
Har köpt mig en Biltema bläster och 36kg sand, förhoppningsvis bättre än att använda vinkelslip! smile

6 Inlägg
6 januari 2014
Jiiimmie skrev:
pim_pim skrev:
MangeVolvo96 skrev:

räcker med en vanlig GL till och med wink fast får du välja så ta en turbo, rätt ovanliga tycker jag smile

jo men det finns en gle längre upp på min gata som stått i 5 år så den borde man få för lite och ingenting, så tar den 740 jag kan få big_smile ska ändå slipa ventilerna och porta toppen lite på skolan satt tongue plus den är extremt fräsch och hade bara 16 000 mil vid senaste godkända besiktning som var för 5 - 6 år sedan sen har den bara stått smile när jag ahr 800lr liggandes så tänker jag fan gå upp dit och lägga ett bud på den tongue den är ju inte värd mer än 1000kr iallafall tongue

6 740 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
alejoh2 skrev:
Har köpt mig en Biltema bläster och 36kg sand, förhoppningsvis bättre än att använda vinkelslip! smile

hehe javisst är det wink

Du är liv

6 740 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
liten textupdate.

Har tvättat dom dära plåtarna ja tog kort p igår så imon ska skiten blästras o sen målas smile
Hardyskivan o knutkorsen i kardanen ska också bytas har jag fått för mej:P

Sen har jag en fråga, kan man måla kardanaxeln? Eller kan det bli obalans o skit i den då?

mvh

Du är liv

pim_pim
6 januari 2014
Jiiimmie skrev:
pim_pim skrev:
MangeVolvo96 skrev:

Jovisst räcker det om man vill ta sig från a-b. smile

1 830 Inlägg
6 januari 2014
pim_pim skrev:
Jiiimmie skrev:
pim_pim skrev:

Jovisst räcker det om man vill ta sig från a-b. smile

eller glidarbil wink (behöver ingen turbo på vintern heller hehe) Nej men kör på turbo om du får tag på en ! smile

Forummoderator
26 544 Inlägg
6 januari 2014
Henkix skrev:
liten textupdate.

Har tvättat dom dära plåtarna ja tog kort p igår så imon ska skiten blästras o sen målas smile

Sen har jag en fråga, kan man måla kardanaxeln? Eller kan det bli obalans o skit i den då?

mvh

Klart man kan måla kardanaxeln.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

695 Inlägg
6 januari 2014
Henkix skrev:
liten textupdate.

mvh

När jag demonterade min kardanaxel i sommras så var där underredsmassa på ena halvan (den sida som varit ner mot marken när dem sprutade på underredsmassa, och på den andra sidan var där bara rost). Då märkte jag inga vibrationer eller annat. Och nu när jag renoverar den så tänkte jag köra två lager grundfärg och sedan lite hammarlack smile

6 740 Inlägg
6 januari 2014
Trådstartare
Mack skrev:
Henkix skrev:
liten textupdate.

mvh

Klart man kan måla kardanaxeln.

Perfekt då blir det att göra det när knutkors o allt sånt mög är borta big_smile

Surric skrev:
Henkix skrev:
liten textupdate.

mvh

När jag demonterade min kardanaxel i sommras så var där underredsmassa på ena halvan (den sida som varit ner mot marken när dem sprutade på underredsmassa, och på den andra sidan var där bara rost). Då märkte jag inga vibrationer eller annat. Och nu när jag renoverar den så tänkte jag köra två lager grundfärg och sedan lite hammarlack smile

Låter fint smile Ska göra samma sak jag också, ska bara ta bort knutkors o all sån skit som är ivägen först tongue

Du är liv

6 740 Inlägg
7 januari 2014
Trådstartare
lite bilder o så igen wink

Nytvättad balk smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-39ab47767aa9ad010d42505091750cc6.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-993321d622c0f5e8569a5e072208b681.jpg

och denna också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-ecefb5c0a04b9587e9c4ecfe64a7cfe3.jpg

nämen
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-e512bc1a3976891d4528a91f8bc51759.jpg

uch uch tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-6123b29ab7760d771cc62fc65fd9e1d7.jpg

Nyblästrat big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-1fe0514ef76dd82798061a5a7cf626bd.jpg

o så lite grund på det hela big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-75f46a31b440e90e0efe6719cb2d70ae.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-ff784522e17bfdbca34888ed713759b7.jpg

Fortsättning följer wink

Du är liv

Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
640 Inlägg
7 januari 2014
Blir bara trevligare å trevligare att läsa din tråd big_smile Keep up the god work big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)

Total motorfantast
5 Inlägg
7 januari 2014
Måste bara säga att jag beundrar ditt arbete på den här bilen! Hade själv tänkt göra samma på min 740:i -90, men då är ju frågan om man kommer ha motivering nog att göra den klar. Dock är ju min som ny under då den bara gått 14000mil, men iaf grymt jobbat! big_smile

YEAH!!!
559 Inlägg
7 januari 2014
grymt! smile

V o L v o

1 830 Inlägg
8 januari 2014
hela din bil lär ju vara gul undertill sen xD

2 030 Inlägg
9 januari 2014
Läst igenom alla 180 sidor nu på 4-5dagar!
RIKTIGT grymt arbete du lagt ner på en 740!
Ser fram emot lika bra läsning i fortsättningen smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

6 740 Inlägg
9 januari 2014
Trådstartare
ironscull skrev:
Blir bara trevligare å trevligare att läsa din tråd big_smile Keep up the god work big_smile

jamen det är ju fint att det är trevligt big_smile
tackar cool

JonssoN78 skrev:
Måste bara säga att jag beundrar ditt arbete på den här bilen! Hade själv tänkt göra samma på min 740:i -90, men då är ju frågan om man kommer ha motivering nog att göra den klar. Dock är ju min som ny under då den bara gått 14000mil, men iaf grymt jobbat! big_smile

tackar! big_smile
Är den som ny under så behöver du ju inte göra det tråkigaste av allt när det kommer till renoveringar wink
Alle86 skrev:
grymt! smile

big_smile big_smile

Jiiimmie skrev:
hela din bil lär ju vara gul undertill sen xD

nej då men svart o lite lite silvrigt tongue

BlueScreeen skrev:
Läst igenom alla 180 sidor nu på 4-5dagar!
RIKTIGT grymt arbete du lagt ner på en 740!
Ser fram emot lika bra läsning i fortsättningen smile

Hehehe big_smile roligt att du klara dej genom hela tråden smile
jajjamään cool
javisst det låter bra, det blir det också tongue

mvh

Du är liv

Sök