zemet skrev: Min gamla 740 gl gick jättedåligt och feltände och hade sig när jag körde med biltemas tändstift. Blev bra så fort jag bytte till NGK så det kan vara något att tänka på.
Okej, vart dock bättre med dom nya stiften från biltema. Men ska ha de i baktanke
rascaL skrev: Gjorde likadan konvertering på min 230f förra helgen funka fint , Hade 30k mil koppling i den dog ju direkt så spika i en ny å de lirar grymt
Naajs, hade du nå problem med bränsle? Vad för boxar körde du med?
rascaL skrev: Köpte nästan alla grejjer av samma kille, Fick med 2 boxar från en tic ev 940 ftt eller om de nu är samma , samt lödde om till gröna volvo spridare vet inte riktigt flödet på dem men med motstånd osv så lirar de klockrent, turn key direkt
Aa, okej. Ska prova med tic boxar i helgen. Så då får vi se ifall de är det som strular till de
Blir att fixa ny främre packbox på lådan. Var en del olja på lamellen samt i sprängkåpan.. Någon som vet vad de är för packbox som sitter där? Vart lite brått när vi rev ner låda å de så glömde bort å ta med den hem..
Kass bild, olja?
Tryckplattan, såg inte allt så farligt ut Kände lite, å de verkade inte vara nå sprickor samt ojämnheter direkt, såg bättre ut på svänghjulet
Bilen håller ihop ännu, men har lite strul med laddet.
Är så att jag måste varva väldigt mycket för å få upp ladd.
Laddar ungefär 0.5-0.6 å de når jag inte fören typ 3-5tusen varv/min. Medens 0.3 når ja ganska snabbt. Varför är de så att de är så segt för å komma upp i fullt ladd?
Kam-axel? Bör dock inte vara en faktor till att jag inte får upp ladd? Går fett? Går fett gör den men menar, ju mer jag varvar, ju mer sås går åt? Å han går ju bra på höga varv(så fort ja får ladd). Läckage? Saknar en pinnbult till grenröret, så om de läcker ut avgaser där? Nya packingar till grenröret iallafall.
rascaL skrev: Åker ju org b230f kam i min , Laddar 0.9 och stångar på som fan, får ladd vid typ 3k varv fullt ladd. saknar även 1 pinbult längst fram på grenröret då de va riktigt kexigt när jag bytte... Säker på att de inte är läck på trycksidan? att den kämpar som fan för att få upp ladd men allt ba pyser ut
Okej, ja då kan vi ju stryka kam ur listan ialf .
Jo precis, fullt ladd borde ju vara vid 3tusen ungefär. Polaren har också fullt tryck vid 3000, har ungeför 0.3 i ladd då.
Några tips på hur jag kan kolla trycksidan på bästa sätt?
rascaL skrev: är väl bara börja i ena hörnet och kolla klämma för klämma , annars om inte de funkar så ere väl ba sätta ett rakt rör förbi intercoolern i ovankant och skita i den å komma om de laddar då, då äre ju den som läcker, Det är ju inte helt ovanligt
Jo var väl nå sånt jag tänkt isåfall. Tänkte ifall du la hade nå goare ide . Men ska prova de
Ska hämta en bränslebox idag för övrigt, även tändning