Ha reg plåt i fönstret?

A-Dahlgren Dahlgren
5 februari 2013 · 450 Inlägg

stojf skrev:
mycket som är olagligt som man kan slippa undan med smile vet av många som har kört med tonat runtom å klarat sig från böter

Polisen har inspekterat hela min bil massvis med gånger för att de tycker det är ett kul bygge jag har. Har alltid haft tonat runt om.
Men en gång i fel komun så blev det flygande bes av en mc polis.

Regbesikta s60'n var inte kul

mb_pucken
5 februari 2013 · 5 089 Inlägg

en gång för något år sedan körde en polare i diket med sin bil som vi höll på att boxera upp när polisen rullade förbi och kolla läget med bla blåskoll på chafören till den bil som låg i diket. efter lite pratande om allt möjligt så ser ena polisen att min reggskylt har böjt in sig under extraljusföstet. säger som det är att ja har nog böjt till den vid isåkandet tidigare på kvällen så han tycker vi ska räta ut den. jag tycker det är en dålig ide då fästet endast var punktat. polisen gör ett försök å böja tillbaka den och får plåten i tassarna å ser lite skamsen ut och frågar hur vi gör nu, säger som det är att ja inte kan svetsa fästet förns på måndag. polisen vill dock inte att ja ska åka Utan men piper iväg till deras bil och skriver en lapp att jag har tillstånd att ha plåter synlig i framrutan tills måndag middag. med datum, tid och underskrift:-P bra med trevliga poliser ibland.

hurvida det är snyggt vettefan men ja skulle gärna se klistrade skyltar som man sett på bla engelska bilar. känns som det skulle kunna se bra ut och ändå vara en bra lösning som kompremiss mellan diskret och funktionellt.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
nixon89 klabbarpan
5 februari 2013 · 3 041 Inlägg

Att ha plåten i rutan är inte lagligt nej. Ger böter på 1500. Undantagsfall är väl om man kör med grön skylt osv.

Hade min regplåt i rutan på gammla opeln då jag kört sönder stöten fram. Jävlar i havet vilken utskällning jag fick av en ung aspirant :p

Volvo 940 T5 "Tss racing" (1991)
Volvo V70 "Blöjexpressen" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang