Reg skylt s.k USA skylt från Transportstyrelsen !!!

Evildan
25 maj 2013 ·

it_mutt skrev:

Crxkoffe skrev:

it_mutt skrev:

Men det faller ju isf under;

Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet
inte medger att den ordinarie skylten får plats.

Att fordonet är ombyggt eller att extra utrustning eller utrustning som inte är
original är monterad på fordonet är inte skäl nog för att den mindre skylten ska få
användas. En fordonsägare som gör sådana ändringar på sitt fordon ska se till att
fordonets ordinarie skylt fortfarande kan användas.

Varför länkade du inte sidan med alla regler istället för att skriva dom här?? Eller jobbar du på transportstyrelsen?

Står på första sidan.

Hittar ingenstans i tråden svaret på den viktiga frågan var it_mutt arbetar, det är av fruktansvärt stor relevans i frågan huruvida man får tillstånd till registreringsskylt i litet format eller inte. roll

it_mutt Avstängd
25 maj 2013 · 10 388 Inlägg

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Crxkoffe skrev:

Varför länkade du inte sidan med alla regler istället för att skriva dom här?? Eller jobbar du på transportstyrelsen?

Står på första sidan.

Hittar ingenstans i tråden svaret på den viktiga frågan var it_mutt arbetar, det är av fruktansvärt stor relevans i frågan huruvida man får tillstånd till registreringsskylt i litet format eller inte. roll

Då jag är en elak jävel och inte avslöjar vad jag jobbar med, bjuder jag iaf på länken till transportstyrelsen. Och då jag inte avslöjat mitt arbete, får jag helt enkelt hoppas att världen inte stannar upp helt idag pga det. wink

http://www.transportstyrelsen.se/Kontak … ag-fa-det/

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
25 maj 2013 ·

it_mutt skrev:

Evildan skrev:

it_mutt skrev:

Står på första sidan.

Hittar ingenstans i tråden svaret på den viktiga frågan var it_mutt arbetar, det är av fruktansvärt stor relevans i frågan huruvida man får tillstånd till registreringsskylt i litet format eller inte. roll

Då jag är en elak jävel och inte avslöjar vad jag jobbar med, bjuder jag iaf på länken till transportstyrelsen. Och då jag inte avslöjat mitt arbete, får jag helt enkelt hoppas att världen inte stannar upp helt idag pga det. wink

http://www.transportstyrelsen.se/Kontak … ag-fa-det/

Jag önskar det fanns en -gillaknapp- till din gemena elakhet, jag delar den fullständigt.

Länkade du ngt, vadå, vanurå, är du It-guru på transportstyryrryelsen eller??

(för någon/några kanske världen borde just stanna så dom har en chans att hinna ikapp) cool

fantomen Putsar Cosworth
25 maj 2013 · 195 Inlägg

Måste ha EU symbol. Nu är det dags att flytta till Norge!

Audi hatare.
Spluff
26 maj 2013 · 136 Inlägg

du har ju en liten skylt bak. i värsta fall kan du ta och beställa en till skylt bak och sätt den fram. det är fusk och stämmer inte med papprerna, men svår att tro att dom kollar det så noga. dom kollar nog mest så att dom är "märkta" av transportstyrelsen.

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
Putteliten
26 maj 2013 · 9 079 Inlägg

Spluff skrev:
du har ju en liten skylt bak. i värsta fall kan du ta och beställa en till skylt bak och sätt den fram. det är fusk och stämmer inte med papprerna, men svår att tro att dom kollar det så noga. dom kollar nog mest så att dom är "märkta" av transportstyrelsen.

Har funderat på det också, men ja vill ha det i papprena. I och med att jag redan har liten bak, så är ju bilen en "USA" modell. Vet att jag sett en del importbilar med små plåtar där den sitter på en liten list, eller en ram som på min då. Men jag vill gärna se bilder och mail/brev som skickats till transportstyrelsen för att få små plåtar.

Spluff
26 maj 2013 · 136 Inlägg

spelar ingen roll hur mkt bilder vi skickar på våra grejer. det du behöver är en bild på en likadan audi som du har, i usa-modell

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
Putteliten
26 maj 2013 · 9 079 Inlägg

Spluff skrev:
spelar ingen roll hur mkt bilder vi skickar på våra grejer. det du behöver är en bild på en likadan audi som du har, i usa-modell

Det är upp till transportstyrelsen att döma vad som är rätt eller fel, har du bilder så släng gärna upp.

Spluff
26 maj 2013 · 136 Inlägg

det enda sättet att få igenom detta på din bil så som den ser ut, är genom fusk. du får leta runt efter en bild på en röd audi 80 cab med usa-front (om det ens finns nåt sånt till dom), sen skicka in till gun-britt på transportstyrelsen o hoppas på att hon är snäll och på humör smile

Eller alternativt, om det nu finns en speciell usa-front till din bil, -skaffa den och skicka in bild. då har du inte ens fuskat. wink

~Boogie Woogie~
BMW 535i (1992)
Putteliten
26 maj 2013 · 9 079 Inlägg

Jaja, det enda jag vill ha är en liten regplåt fram också, fusk eller inte finns dom som fått igenom det med PS också har jag hört. Så ni som har fått igenom liten regplåt fram släng upp bilderna ni skickade till transportstyrelsen, och gärna en kopia på brevet/mailet.

Oceanmist Emelie Hallberg
5 november 2013 · 829 Inlägg

Jag skrev bara och fråga om jag fick liten skylt till min California importerade 745a, fick en utan några som helst problem smile de ger inte ut till ombyggda fordon, nån har ju slunkit emellan har jag sett dock..

granadadr
5 november 2013 · 7 290 Inlägg

finns även std bilar, taxi och släp, bussar,, osv med usa skyltar,, vilket faktiskt gör mig förbannad,, för det behövs ju faan inte,, men om min front är så dum så det inte får plats en skylt så MÅSTE jag ha en std endå,, suck

amoreex
7 juni 2014 · 2 712 Inlägg

Är så Glad att alla Galanter G8 ligger med i en undantags lista, bara att ringa och säga sitt regnummer och att man vill ha liten plåt för den är med i undantagslistan smile

Men det kan vara väldigt bökigt att få liten plåt annars.

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
xXSammy
7 juni 2014 · 6 577 Inlägg

Ska jag göra enligt papper så ska jag ha stora skylten fram och liten bak..var så på 156an också.

Eh, why.

De/Dem
Jungmar
7 juni 2014 · 847 Inlägg

Sedan årsskiftet är det lättare att få liten skylt. Ansökte till min S80 (med modifierad baklucka) och fick till svar att det som hindrade mig var mina personliga skyltar med 7 tecken

amoreex
7 juni 2014 · 2 712 Inlägg

Jungmar skrev:
Sedan årsskiftet är det lättare att få liten skylt. Ansökte till min S80 (med modifierad baklucka) och fick till svar att det som hindrade mig var mina personliga skyltar med 7 tecken

Dock så är de små skyltarna efter årsskiftet skit fula så är väl knappt någon som vill ha dem..
Insåg att dem var så fula när jag fått hem min..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
xXSammy
7 juni 2014 · 6 577 Inlägg

amoreex skrev:
Dock så är de små skyltarna efter årsskiftet skit fula så är väl knappt någon som vill ha dem..
Insåg att dem var så fula när jag fått hem min..

De klart, Transportstyrelsen gör allt för att hindra folk från att använda små skyltar.

wink

De/Dem
amoreex
7 juni 2014 · 2 712 Inlägg

Malheus skrev:

amoreex skrev:
Dock så är de små skyltarna efter årsskiftet skit fula så är väl knappt någon som vill ha dem..
Insåg att dem var så fula när jag fått hem min..

De klart, Transportstyrelsen gör allt för att hindra folk från att använda små skyltar.

wink

Dock så gäller det alla nya skyltar.. wink
Även de nya som är på nya bilar hade jag svårt att gilla.. men efter sett dem så mycket så har man lärt sig att acceptera dem.. och blir nog med en sån snart så man kan få ny skylt bak med..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang