Volvo 244 1977 - senast bess 02, ska få igenom den och senare blir det en d24 i den
De va tänkt att den skulle fräschas upp och få i en sunkig diesel motor i den men det blev studentbil av den så nu ska jag få igenom den en gång till eftersom jag fick körförbud pga att fjädrarna var bortplockade. Något fränt som... Visa mer
Hej tänkte lägga upp bilderna på när jag fixade lamporna bak för det har jag inte kunnat göra före nu men iaf här tog ja bort lamporna här kan ni se att det smällt bort plast från där hållaren ska sitta så tog fram limmet, limmade dit lamphållaren, tog fram lödpennan och gjorde en ny jordledning sen hur det blev med lödningen får ja inte in nån bild på men kan lägga in de imorgon eller senare
Det har inte bleve så mycket uppdaterat här nu på slutet men det är för jag har inte funnit detta jävla elfelet... gjort om alla skarvar till blinkersen, positionsljus, alla jordar till lamporna, skarvat om kablarna till tändspole m.m. för de va lite kardeler här och där och sen går ju generatorn på säkringen så tog av kablarna från den men lik förbannat går säkringen Men imöra så ska ja ta en riktig koll på elschema och försöka hitta felet. Är säkert bara nått dröl som man inte tänker på i slutändan
Vilken säkring är det som går då? Tänkte på att du skrev om blinkers osv, det är inte lamphållaren som de e kortis i då? Händer lite då och då att de blir de i dom
Vilken säkring är det som går då? Tänkte på att du skrev om blinkers osv, det är inte lamphållaren som de e kortis i då? Händer lite då och då att de blir de i dom
Då har man hittat elfelet det va kortslutning i en kabel från säkringsdosan till varningsblinkers knappen Men nu vet ja hur ja ska göra nästa gång jag har elfel iaf kom på att det är bara att kolla vilken kabel som gör att säkringen går eftersom en säkring går till minst 2 saker, sen kollar man bara el schemat och kollar vart den kabeln går och sen kan du koppla bort den första komponenten den går till. om den fortsätter att gå så är det mellan där.
Då har man hittat elfelet det va kortslutning i en kabel från säkringsdosan till varningsblinkers knappen Men nu vet ja hur ja ska göra nästa gång jag har elfel iaf kom på att det är bara att kolla vilken kabel som gör att säkringen går eftersom en säkring går till minst 2 saker, sen kollar man bara el schemat och kollar vart den kabeln går och sen kan du koppla bort den första komponenten den går till. om den fortsätter att gå så är det mellan där.
Då har man hittat elfelet det va kortslutning i en kabel från säkringsdosan till varningsblinkers knappen Men nu vet ja hur ja ska göra nästa gång jag har elfel iaf kom på att det är bara att kolla vilken kabel som gör att säkringen går eftersom en säkring går till minst 2 saker, sen kollar man bara el schemat och kollar vart den kabeln går och sen kan du koppla bort den första komponenten den går till. om den fortsätter att gå så är det mellan där.
Som sagt så är elfelet fixat och idag drog ja ny tändnings ström till spolen så den startar och stängs av med nyckeln och imöra ska ja se om ja lyckas borra ut en nippel ur den ena oket eller om ja ska köpa ett nytt Sen är det lite rost kvar under såg att "kylarbalken" har ett hål och växellådsbalken borde fixas Igentligen så skulle man svetsa bärarmen höger bak med men det kommer nog bli mer tvåor så är inte så spänt
Kommer bilder på allt senare när jag har fixat min mobil som inte startar
ja nu har jag inte lagt upp nått på ett tag men lägger in endel bilder nu då
målade fälgarna vita
sen har jag kopplat in tuta och kollat igenom lite inför bess:P
men bessen gick inte så bra fast jag åkte ju bara in för att se vad jag får på :p om inte den andra besiktningsmannen skulle komma och dubbelkolla allt den första gjorde så hade jag inte fått på bromsrörsinfäsning, bälte m.m. aja bara att fixa allt å se glad ut