2520
Sök

VW vento -95, Update 2014-01-20

Ser sällan en Vento som stancebyggd, finns kanske några få, men kände att jag också ville ha en! Köpte den billigt men jag ser lite potential i den trots allt! Inget monster, men fan så sköna säten! Detta blir mer som ett... Visa mer

105 169 Visningar
Projektet avslutat 23 februari 2014
503 Inlägg
8 januari 2013
diskanten agerar som delningsfilter
en ingång och en utgång
och det var rätt som du sa
rycker du ut den ena så dör dörrhögtalaren för dom är sammankopplade med diskanten
så lättast är att behålla eller löda ihop dom big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

630 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Jippen skrev:
Angående nyckeln, så kryllar det med såna set på eBay.de, vissa ser helt original ut och vissa inte.
Men då är det komplett med "larm" eller centrallåssystem med för en 1000kr, btw du går på mtg eller?

Ja, ska kolla eba, tack för tipset! smile

Ja, går sista året på MTG! Din audi var det man dregglade över i ettan typ, haha :p

630 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Exez skrev:
diskanten agerar som delningsfilter
en ingång och en utgång
och det var rätt som du sa
rycker du ut den ena så dör dörrhögtalaren för dom är sammankopplade med diskanten
så lättast är att behålla eller löda ihop dom big_smile

Haha fan...får helt enkelt behålla sad
Men tack så jätte mycket för svaret!

503 Inlägg
8 januari 2013
ja eller låter det helt kasst?
har 2 st delningsfilter du kan köpa annars big_smile så kopplar du in dom så har du både och big_smile

att köra polisbil är som att ha analsex med sin bästa kompis det är säkert skönt men man gör det bara inte

630 Inlägg
8 januari 2013
Trådstartare
Exez skrev:
ja eller låter det helt kasst?
har 2 st delningsfilter du kan köpa annars big_smile så kopplar du in dom så har du både och big_smile

Njae, det funkar för tillfället, tills begäret efter bättre ljud ökar big_smile

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
Fick hjälp av opyx här på Garaget med mitt problem med backljuset, det är inte löst än men fick tips iaf, så ska ge mig på att byta backljuskontakt! Gick ut å tog kort, https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-e046e437c936065200fc4878f7ccd9bb.jpg

Den kopparaktiga muttern är väl backljuskontakten? Och den bakom är hastighetsmätaren?
Ser inte alltför svår ut att byta så ska väl beställa hem en å byta, är det inte det som är felet så har jag antagligen nått roligt EL-fel..
Just nu står det rätt så stilla, ska väl bara måla VW emblemet om nån timma sen händer det inte så mycket mer vad gäller bilen.

Tog däremot kontakt med Transportstyrelsen vad gäller trängselskatt, vill ha utdrag från dom vad gäller tider å datum där jag passerat, det gick självklart att få ut, dock när jag frågade om man kan få ut bild så undvek han den frågan, vill mest ha ut bild för att se hur fan kameran tar bilder å hur reg-skylten ser ut osv osv. (NEJ, inte för att lura trängselskatten i framtiden.) Så får nöja mig med datum å tid för mina passager!

48 Inlägg
10 januari 2013
Det ser du enklast när du kopplar loss själva sladdkontakten. Har den två stift har du hittat rätt.
Du kan testa ifall det är ett elfel eller om det faktiskt är själva backljuskontakten (den kopparaktiga muttern) det är fel på genom att ta ett vanligt gem i metall, veckla ut det och sätt ändarna mot respektive stift på sladdkontakten. Slå på tändningen och se ifall backljusen lyser. Om de lyser så är det troligtvis backljuskontakten som måste bytas.

Lycka till! :-)

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-2441abc26481b9c3a195e8f6d8f0411e.jpg

Haters gonna hate! Klarlack fattas!

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
opyx skrev:
Det ser du enklast när du kopplar loss själva sladdkontakten. Har den två stift har du hittat rätt.
Du kan testa ifall det är ett elfel eller om det faktiskt är själva backljuskontakten (den kopparaktiga muttern) det är fel på genom att ta ett vanligt gem i metall, veckla ut det och sätt ändarna mot respektive stift på sladdkontakten. Slå på tändningen och se ifall backljusen lyser. Om de lyser så är det troligtvis backljuskontakten som måste bytas.

Lycka till! :-)

Will Do! Blir kul detta! big_smile

536 Inlägg
10 januari 2013
emblemet blev exakt lagom gay för dig wink en fråga, vart lackar du nånstans?
säkert backljuskontakten som e kass smile brygga kontakten o kolla om de lyser!

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:

Haha fu!
Lackerar där plats finns, t.ex. blev i källaren idag, la ut massa tidningar å målade!

Japp, ska kolla det imon eller nått!
E du klar med hel-lysande bakljus? tongue

536 Inlägg
10 januari 2013
audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:

Haha fu!
Lackerar där plats finns, t.ex. blev i källaren idag, la ut massa tidningar å målade!

okej, tänkte ifall du lacka i lägenheten lol då hade de luktat jävel! jag lacka min radiopanel inomhus o de lukta så i i norden, trots att jag stängde dörren roll
gött! annars kan du väll mäta på backljuskontakten? ta loss kontaktstycket o lägg i backen sen ohmmäter du på kontakten när den e monterad, e de skillnad när du inte har backen i o när du har backen i så fungerar den, då e de kablarna som e kass, dock e de knappast troligt....
nepp, glömde beställa diodlampor så hinner inte få dem innan helgen mad men ska löda ihop allt i helgen så får vi se hur de blir iaf!

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:

Haha fu!

okej, tänkte ifall du lacka i lägenheten lol då hade de luktat jävel! jag lacka min radiopanel inomhus o de lukta så i i norden, trots att jag stängde dörren roll
gött! annars kan du väll mäta på backljuskontakten? ta loss kontaktstycket o lägg i backen sen ohmmäter du på kontakten när den e monterad, e de skillnad när du inte har backen i o när du har backen i så fungerar den, då e de kablarna som e kass, dock e de knappast troligt....
nepp, glömde beställa diodlampor så hinner inte få dem innan helgen mad men ska löda ihop allt i helgen så får vi se hur de blir iaf!

Haha, vill lacka hemma, men får inte...
Har ingen multimeter än -.- Men ska testa med ett GEM! big_smile
Hur lång tid brukar d ta att få hem lampor btw?
LÖD!! LÖD FÖR HELA SLANTEN!

536 Inlägg
10 januari 2013
audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:

Haha fu!

jag förstår de haha! jag blev också bannad från lackering inomhus efter de! okej, bara o köpa! bra o ha vid felsökning! jaa gör du så! eller en liten kabelbit, vilket som! dem jag ska beställa nu e från diodhuset smile men från ebay så brukar de ta 2-3 veckor

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:
audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:

jag förstår de haha! jag blev också bannad från lackering inomhus efter de! okej, bara o köpa! bra o ha vid felsökning! jaa gör du så! eller en liten kabelbit, vilket som! dem jag ska beställa nu e från diodhuset smile men från ebay så brukar de ta 2-3 veckor

Ja, blir nog att köpa en! smile kommer bli en del felsökning på bilen känns det som i framtiden -.-
Fakk, blir att beställa lampor idag då!

114 Inlägg
10 januari 2013
[img]http://s7.postimage.org/pr232zt2z/ventoidiot.jpg
free photo hosting[/img]

Kolla det röret som är markerat med rött, är ett vanligt fel att den rostar sönder i under kant!smile

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
MikkoThaMan skrev:
http://s7.postimage.org/pr232zt2z/vento … to hosting

Kolla det röret som är markerat med rött, är ett vanligt fel att den rostar sönder i under kant!smile

Kan det vara därför kylarvätskan försvinner? smile
Ser bilden, men kan inte klicka upp å få en större bild...
Eller är det detta röret du menar:   http://www.skruvat.se/Kylvatskeror-P16886.aspx

114 Inlägg
10 januari 2013
audicarsismine skrev:
MikkoThaMan skrev:

Eller är det detta röret du menar:   http://www.skruvat.se/Kylvatskeror-P16886.aspx

Vet inte vrf det inte går få större, men ja exakt det röret! Va ett bra pris för en bit rör där men kolla skroten,
dock ska du kanske kolla ditt egna först! Min började läcka där! och det tar några dagar innan det är helt slut

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
MikkoThaMan skrev:
audicarsismine skrev:
MikkoThaMan skrev:

Vet inte vrf det inte går få större, men ja exakt det röret! Va ett bra pris för en bit rör där men kolla skroten,
dock ska du kanske kolla ditt egna först! Min började läcka där! och det tar några dagar innan det är helt slut

Okej, vet vilket rör du menar och ja, ett fäste på det röret har rostat så kan vara att det är rostigt! Ska kolla noggrannare imon!
Blir en tripp till skroten, använde bara bilden som exempel! smile Får hoppas att det är så enkelt..
Men om man ska demontera röret? Då rinner det ut en jävla massa kylarvätska antar jag?

114 Inlägg
10 januari 2013
Det lär det göra! men det är inget farligt ju, bara bilen e kall så bränner man sig inte smile

Sök