2199
Sök

VW vento -95, Update 2014-01-20

Ser sällan en Vento som stancebyggd, finns kanske några få, men kände att jag också ville ha en! Köpte den billigt men jag ser lite potential i den trots allt! Inget monster, men fan så sköna säten! Detta blir mer som ett... Visa mer

105 167 Visningar
Projektet avslutat 23 februari 2014
630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
MikkoThaMan skrev:
Det lär det göra! men det är inget farligt ju, bara bilen e kall så bränner man sig inte smile

Okej, tack så mycket! Får åka till skroten i helgen! big_smile

536 Inlägg
10 januari 2013
ställ ett kärl under o ryck nedre slangen te kylet smile så kan du ju byta kylarvätska och den där äckliga behållaren när du endå e på g smile

630 Inlägg
10 januari 2013
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:
ställ ett kärl under o ryck nedre slangen te kylet smile så kan du ju byta kylarvätska och den där äckliga behållaren när du endå e på g smile

Rycka slangen, ut med gamla skiten, på med slang å fylla på nytt igen bara? Kan det vara så enkelt? yikes

536 Inlägg
10 januari 2013
audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:

Rycka slangen, ut med gamla skiten, på med slang å fylla på nytt igen bara? Kan det vara så enkelt? yikes

hur mycket svårare trodde du de va? roll ryck den nedre kylarslangen, alltså inte den du eventuellt ska byta. då rinner allt ut och på ett bättre sätt.

630 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
Tänkte att det blir svårt att kapa nyckeln genom att hålla den med en tång, så frågade morsan å hon hittade detta lilla skruvstäd som pappa tillverkat från grund back in the days, riktigt nice! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-536ebf78bbd58a6bf27f3d5f1dcf6369.jpg

Var även på skroten imorse, blev ett sådan rör:
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-56bf33624bf9f1b7f5896ff38b2a299f.jpg
Kostar 600 nånting nytt på Skruvat, kostar 300 begagnat på Bildelsbasen, kostade 50 kr på skroten, riktigt jääävla värt!! Ska slipa ner röret å måla om, tanken var att kolla om röret är varmt eller kallt, tänkte man kunde måla med vanlig bättringsfärg, men har inte hunnit kolla än! Blev även vita orginal sidoblinkers, blev även nya fläktvred reglage typ, ser lite annorlunda ut, ville bara ha dom så ja! big_smile
Blev även en till cigg-tändare, bara för att, mest för saken skull då den i bilen är helt ny å den jag hittade idag också var helt ny!

Försöker hitta nått ställe att byta röret på också då jag tänker byta kylarvätska i samma veva som röret, någon som vet mängden kylarvätska som ska i? smile

536 Inlägg
11 januari 2013
grymt vilka fynd vi gjorde wink helt klart värt att åka dit idag! fyll bara på tills de e fullt! varken mer eller mindre

630 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:
grymt vilka fynd vi gjorde wink helt klart värt att åka dit idag! fyll bara på tills de e fullt! varken mer eller mindre

Just ja fan, du sa det igår, minnet sviker numera...

riktigt värt! å din bil blev grym med nya grillen! big_smile Riktigt värt ja!

BONKERS
519 Inlägg
11 januari 2013
jag har med gjort om min nyckel så som du skall göra fast jag använde min av en fräs istället:) blev grymt bra smile lycka till med resten och hoppas på att du blir av med läckan smile

630 Inlägg
11 januari 2013
Trådstartare
gotich skrev:
jag har med gjort om min nyckel så som du skall göra fast jag använde min av en fräs istället:) blev grymt bra smile lycka till med resten och hoppas på att du blir av med läckan smile

Haha, får försöka med slip/kap-maskin, måste gå! big_smile

Tack så mycket! Ja, det hoppas jag med! Gick precis igenom ditt projekt, grymt fet Bora har du!!

BONKERS
519 Inlägg
11 januari 2013
audicarsismine skrev:
gotich skrev:

Haha, får försöka med slip/kap-maskin, måste gå! big_smile

Tack så mycket! Ja, det hoppas jag med! Gick precis igenom ditt projekt, grymt fet Bora har du!!

skall nog gå med slipmaskin med;)

tack så mycket smile skall förska komma igång igen så fort de blir lite varmare wink

114 Inlägg
12 januari 2013
Ditt kylar vatten är det kring 6-8L tongue En bra sak att komma ihåg också är att man ska fylla på med vätskan sen låta bilen bli varm för att termostaten kommer sluka 1L till smile  det röret kommer bli varmt men vanlig tex biltemas hobbylack håller för den värmen smile

630 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
MikkoThaMan skrev:
Ditt kylar vatten är det kring 6-8L tongue En bra sak att komma ihåg också är att man ska fylla på med vätskan sen låta bilen bli varm för att termostaten kommer sluka 1L till smile  det röret kommer bli varmt men vanlig tex biltemas hobbylack håller för den värmen smile

Haha, fan, aja, blir att köpa 6 L färdigblandad från Biltema!

Är du 100 på att hobbylacken håller? :p vill inte behöva ta loss röret å måla i värmebeständig färg...

630 Inlägg
12 januari 2013
Trådstartare
Blir la en update men inte om Venton, lite ot kanske, skulle iväg med farsan idag så tänkte att vi tar Primeran, istället, gick fort till bilen, vred om nyckeln, skiten klickade bara å startmotorn gick bara runt...ringa så efter många försök med startkablar så gick skiten...inte igång! Så lånade en batteriladdare å laddar batteriet på balkongen, jävla bil...lite sur blev man allt, så imon är det ordentligt laddat då jävlar ska skiten starta!

114 Inlägg
13 januari 2013
det röret är uppe i cirkus 97 grader ( vattnet iaf ), kanske inte biltemas men om du köper lite bättre kvalitets färg och målar flera lager så det blir tjockt med färg med bra underarbete så ska nog det hålla ska du se! smile

630 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
MikkoThaMan skrev:
det röret är uppe i cirkus 97 grader ( vattnet iaf ), kanske inte biltemas men om du köper lite bättre kvalitets färg och målar flera lager så det blir tjockt med färg med bra underarbete så ska nog det hålla ska du se! smile

Okej, tack så mycket! smile

536 Inlägg
13 januari 2013
köp inte biltemas hobbylack... det e rena skiten, färgerna stämmer inte alls o det e allmänt kass, sen skulle de även förvåna om den färgen ens fastnar på metall och ännu mer förvåna om den pallar ca 90 grader... ne, köp istället biltemas värmetåliga färg, hade den på ett grenrör och den palla de smile mö bättre !!

630 Inlägg
13 januari 2013
Trådstartare
rockabilly-rebell skrev:
köp inte biltemas hobbylack... det e rena skiten, färgerna stämmer inte alls o det e allmänt kass, sen skulle de även förvåna om den färgen ens fastnar på metall och ännu mer förvåna om den pallar ca 90 grader... ne, köp istället biltemas värmetåliga färg, hade den på ett grenrör och den palla de smile mö bättre !!

Ska köpa guld värmebeständig färg!!! 200 HK EXTRA!!!!

536 Inlägg
13 januari 2013
audicarsismine skrev:
rockabilly-rebell skrev:

Ska köpa guld värmebeständig färg!!! 200 HK EXTRA!!!!

finns ens guld? tongue trodde de bara fanns silver o svart... kommer se ut som en färgbomb exploderat under din huv! me like!!!!

630 Inlägg
15 januari 2013
Trådstartare
Var ett tag sen! Har hänt lite allt möjligt!

Tänkte börja lite på min flip-key, lyckades lite iaf!
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-b7949559f311c8990379ba387d44ff52.jpg

Sen sket det sig!
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-e9dd842bae958255972b3dc706210cce.jpg

Sen fyllde bilen ååååår!!!! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-7c501dd2b91fc3aaece8806bac6937a6.jpg

Har även börjat slipa ner kylröret från skroten! Finns fan inte mkt mer att säga utöver att jag inväntar studiebidrag för att kunna köpa en backljuskontakt...jaaag hatar att vara student!

Just det ja, har pyspunka i vänster framdäck och eventuellt höger med! Jävla skit regummerade däck som följde med...
Senast redigerat av audicarsismine (15 januari 2013)

630 Inlägg
20 januari 2013
Trådstartare
Okej, eftersom jag inte är något vidare på billjud så tänkte jag att nån här på garaget kan hjälpa mig! smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/92/91787/91787-1e266b2ff8f864a7c4b5481cf69722d2.jpg

Nuvarande HU å steg å bas är det som finns för tillfället, jag har högtalare i framdörrarna kopplade till stereon å basen kopplad till steget, vill ha högtalare i bakdörrarna alt hatthyllan, men vill inte driva de på nuvarande steget (har hört att man förlorar effekt då(?) ) Så jag tänkte att jag lägger till ett slutsteg enbart för de två tilläggshögtalarna, går det att dra en RCA kabel från Nuvarande stegets line out till "nya" stegets line in? Å koppla två högtalare till det "nya" steget? Hur gör jag då med plus å remote kablarna osv osv?

Sök