2 januari 2013
Trådstartare
Ja, då ska man äntligen göra lite nytta, idag blir det att ge sig på en gammal Vw bil nyckel för att se om jag har rätt verktyg för att kapa i min bils nycklar, har gått å fixat en extranyckel efter flera besök hos olika nyckelsmedar, kommer alltså göra om en av Vento nycklarna till en förnyad Flip-key förutsatt att verktygen finns förståss...
Har kolla lite på tyrestretch.com, fälgarna jag är sugen på är 7" breda, då tänker jag mig däck som är 165_40_R16, blir hyffsat gött med stretch, får rulla på Nankang S2 (tror jag dom hette) i sommar om det inte ändrar sig.
Men fälgarna har även ET på 40 och nuvarande fälgar har ET 38, alltså orginal. ET tror jag inte är något problem, det ska gå att få på. Men sedan har jag orginal navhål som är 57,1, och fälgen är/har 73,1, jag tänker inte chansa och bara slänga på, så har letat runt och enligt mig kommit fram till att jag behöver centreringsringar för att få fast skiten, har läst till mig att man KAN köra utan centreringsringar men att det bara är dumt. Letat runt och hittade till slut c-ringar på Wheelzone, 73,1 - 57,1, är det sådana jag skall ha?
Tänker jag rätt eller är jag helt ute å cyklar?
Imon SKAAA jag försöka fixa min jävla fönstermekanism, alltså demontera den gamla skiten å montera den nya. Hoppas på ett bra resultat!