Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering i form av blästring, rostlagning, rostskydd och lackering. Delar kommer att blästras och lackeras, skruvar kommer syradoppas och eloxeras/förzinkas. Häng med och se förvandlingen från ladufynd till en bil som likaväl kunna stått hos Volvohandlaren nyss!
  • 694 Följare
  • 560 117 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 augusti 2018
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
16 november 2012 · 2 100 Inlägg

arwidsson skrev:

Dennis_999 skrev:

arwidsson skrev:
vad är det för epoxy du använder ? hagmans 2-komponent eller ? mvh

Stämmer bra smile

okej tack smile den funkar bra va ? sprayar du på den med lackspruta eller ? smile

Fungerar riktigt bra smile Japp kör i lackspruta. Blandar 50/50 smile

Senast redigerat av Dennis_999 (16 november 2012)

Tja!
arwidsson
16 november 2012 · 172 Inlägg

Dennis_999 skrev:

arwidsson skrev:

Dennis_999 skrev:

Stämmer bra smile

okej tack smile den funkar bra va ? sprayar du på den med lackspruta eller ? smile

Fungerar riktigt bra smile Japp kör i lackspruta. Blandar 50/50 smile

du spär inte ut nånting då ? det blir tillräckligt tunnt för att spruta med endå kanske ? smile

Volvo V60 (2012)
Volvo 754 t5 "BECAUSEBUSBIL" (1990)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
16 november 2012 · 2 100 Inlägg

arwidsson skrev:

Dennis_999 skrev:

arwidsson skrev:
okej tack smile den funkar bra va ? sprayar du på den med lackspruta eller ? smile

Fungerar riktigt bra smile Japp kör i lackspruta. Blandar 50/50 smile

du spär inte ut nånting då ? det blir tillräckligt tunnt för att spruta med endå kanske ? smile

Man blandar det 50/50 med en liten burk som följer med. Tror det är förtunning. Då blir det riktigt fin konsistens wink

Senast redigerat av Dennis_999 (16 november 2012)

Tja!
arwidsson
16 november 2012 · 172 Inlägg

Dennis_999 skrev:

arwidsson skrev:

Dennis_999 skrev:

Fungerar riktigt bra smile Japp kör i lackspruta. Blandar 50/50 smile

du spär inte ut nånting då ? det blir tillräckligt tunnt för att spruta med endå kanske ? smile

Man blandar det 50/50 med en liten burk som följer med. Tror det är förtunning. Då blir det riktigt fin konsistens wink

okej smile tack så mycket smile blir o köra med sånt sen då smile tack för alla svar (:

Volvo 754 t5 "BECAUSEBUSBIL" (1990)
Volvo V60 (2012)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
16 november 2012 · 2 100 Inlägg

arwidsson skrev:

Dennis_999 skrev:

arwidsson skrev:

du spär inte ut nånting då ? det blir tillräckligt tunnt för att spruta med endå kanske ? smile

Man blandar det 50/50 med en liten burk som följer med. Tror det är förtunning. Då blir det riktigt fin konsistens wink

okej smile tack så mycket smile blir o köra med sånt sen då smile tack för alla svar (:

Varsågod smile

Tja!
Extrazz En 5a är Livet.
17 november 2012 · 2 005 Inlägg

Tror du tex biltemas lackspruta duger till att spruta på expoit med den bara man har en tillräckligt bra kompressor?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
17 november 2012 · 2 100 Inlägg

Extrazz skrev:
Tror du tex biltemas lackspruta duger till att spruta på expoit med den bara man har en tillräckligt bra kompressor?

Absolut!

Tja!
ironscull Hörs och syns man inte finns man inte heller :/
18 november 2012 · 640 Inlägg

Fan suttit å läst hela denna tråd oxå tar ju bara 20-30 min denna gång tongue .
Som alla andra säger gör du ett jävla bra jobb tycker jag big_smile

Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.
Don't Drink and Drive det dör för många på vägarna gör som mig visa att du bryr dig :)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
18 november 2012 · 2 100 Inlägg

ironscull skrev:
Fan suttit å läst hela denna tråd oxå tar ju bara 20-30 min denna gång tongue .
Som alla andra säger gör du ett jävla bra jobb tycker jag big_smile

Haha vänta du bara wink Är en svacka nu när det inte händer nåt skoj. Men det skenar iväg så det nog tar en vecka att läsa igenom denna tråd också!

Tja!
-Brink-
19 november 2012 · 378 Inlägg

Jag är inget volvofan men dina trådar måste man följa big_smile Lycka till wink

Ask any racer, any real racer. It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning.
Nissan 350Z GT "Rocket Bunny" (2003)
lill_sankan
20 november 2012 · 346 Inlägg

Jaså trodde du låg på latsidan när den vite var klar men man borde ju förstått bättre... wink Du kan inte ligga på latsidan i mer än fem minuter gissar jag tongue Grymt arbete på denna, kul att du räddar en Svensk klassiker! Prem lagd!

Riktiga bilar kommer från Stuttgart.
Säljer bla. VOLVO-doftgranar på Tradera!
JofooN Skrap
20 november 2012 · 2 098 Inlägg

Alltid kul att titta in här.

Titta gärna in min sida och lägg en kommentar :)
SpeedOfLight
21 november 2012 · 1 432 Inlägg

Ja då¨va det dags igen för att börja följa Garaget.org's mest maniska orginalrenoverare, härligt å se mannen att du inte pausar för länge mellan byggena wink

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
21 november 2012 · 2 100 Inlägg

-Brink- skrev:
Jag är inget volvofan men dina trådar måste man följa big_smile Lycka till wink

Kul att höra!! big_smile Tackar så mycket.

lill_sankan skrev:
Jaså trodde du låg på latsidan när den vite var klar men man borde ju förstått bättre... wink Du kan inte ligga på latsidan i mer än fem minuter gissar jag tongue Grymt arbete på denna, kul att du räddar en Svensk klassiker! Prem lagd!

Haha nej suget vart för stort. Bara att köra igång! big_smile

JofooN skrev:
Alltid kul att titta in här.

smile

SpeedOfLight skrev:
Ja då¨va det dags igen för att börja följa Garaget.org's mest maniska orginalrenoverare, härligt å se mannen att du inte pausar för länge mellan byggena wink

Haha smile Jovars, kände som sagt suget att köra igång med denna också. Men när denna är klar tar jag en välförtjänt paus smile

Tja!
TBergsten
22 november 2012 · 996 Inlägg

Kult att du renoverar en t-gul, inte den vanligaste att renovera och finns ju tyvärr inte allt för många utav dom så... Prem'n är lagd wink

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
22 november 2012 · 2 100 Inlägg

TBergsten skrev:
Kult att du renoverar en t-gul, inte den vanligaste att renovera och finns ju tyvärr inte allt för många utav dom så... Prem'n är lagd wink

Jo precis. Bevara de få exemplar som finns kvar!

Senast redigerat av Dennis_999 (22 november 2012)

Tja!
BOLIN_
22 november 2012 · 2 763 Inlägg

Dennis_999 skrev:

TBergsten skrev:
Kult att du renoverar en t-gul, inte den vanligaste att renovera och finns ju tyvärr inte allt för många utav dom så... Prem'n är lagd wink

Jo precis. Bevara de få exemplar som finns kvar!

Helt rätt Dennis! smile

Volvo - For Life
TBergsten
22 november 2012 · 996 Inlägg

Dennis_999 skrev:

TBergsten skrev:
Kult att du renoverar en t-gul, inte den vanligaste att renovera och finns ju tyvärr inte allt för många utav dom så... Prem'n är lagd wink

Jo precis. Bevara de få exemplar som finns kvar!

Precis big_smile Är också liten sugen på en t-gul faktiskt, men det får vänta... Är nöjd hittils med den jag har så tongue

Aja, kollade igenom lite på din "att göra lista" och undrar, blir det ingen styling på den? smile T-gulen är fin original också men... Nyfiken big_smile

Malish
22 november 2012 · 418 Inlägg

Nej, det står tidigare i tråden att den ska bli helt i originalskick.
gärna bättre än den var när den rullade ut ur fabriken.

jeppanh0e Man kan göra så, men det är inte rätt
22 november 2012 · 369 Inlägg

Kul, det här ska jag också följa! smile)

huehue
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang