2292
Sök

Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering... Visa mer

Jag gjorde en liten hest!
572 614 Visningar
Uppdaterades senast 25 augusti 2018
2 100 Inlägg
29 oktober 2012
Trådstartare
VD-Design skrev:
Ser bra ut! kämpa på smile

Tackar tackar smile

Tja!

25 Inlägg
30 oktober 2012
precis suttit och läst igenom hela tråden och jag måste säga vilket jävla jobb du lägger ner, jag vill oxå ha tag på ett bra garage så man kan pilla med bilen, men tummen upp på att du räddar ytterligare en 850, helt klart värt de

604 Inlägg
30 oktober 2012
riktigt fint blir det vill se mer big_smile

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
30 oktober 2012
Rolla denna mattsvart eller? tongue

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

50 Inlägg
30 oktober 2012
4-stroke skrev:
Rolla denna mattsvart eller? tongue

+1
haha fyfan smile

Upptäck Saab !!

370 Inlägg
30 oktober 2012
Dennis_999 skrev:
Dem kronorna det kostade att inhandla blästern har varit värd varenda krona. Allt går mycket fortare, jag riskerar inte att bränna sönder asfaltsmattorna inne i bilen med varmluftspistolen när jag skrapar av bodyn, samt att jag rengör riktigt ordentligt ända ner i porerna i rosten. Känns skönt att veta att rosten aldrig har en chans att komma tillbaka! smile

det trodde dom på volvo när bilen var ny också tongue

Kolla gärna in mit projekt, vw bubbla oval: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258193

2 100 Inlägg
1 november 2012
Trådstartare
Kul att ni gillar det!! big_smile

Blästringen har stått stilla nu nån dag tyvärr.. Detta beror på att munstyckena till blästertanken slets nåt helt kolossalt tongue Samtliga 4 munstycken vart så pass tunna att dom tillslut explodera!

Och inga reservmunstycken fanns det i katalogen. Hmm? Skickade iväg ett mejl till kundservice och det visade sig att man fick beställa den vägen istället. Kommer förhoppningsvis imorgon!

Måste fixa vinterbilens besiktningstvåor också... Och hjälpa en granne med dennes bil. Pjuh... smile

Men snart är vi igång igen!

Tja!

85 Inlägg
1 november 2012
Hur har jag kunnat missa den här tråden på Garaget:)

Gör som Kina köp Volvo!

Motherfucker!
42 Inlägg
1 november 2012
Hej Dennis! Blästermunstyckena brukar va av något speciellt härdat matrial har jag för mig smile

Volvo 855 T-5R (svart) -95
Volvo V70R AWD (flashgreen) -04
Indeed!

2 624 Inlägg
1 november 2012
Ser grymt ut detta projekt med! Prem är lagd smile

370 Inlägg
1 november 2012
91andersson skrev:
Hej Dennis! Blästermunstyckena brukar va av något speciellt härdat matrial har jag för mig smile

det är dom också men slits nå  så sanslöst ändå yikes

Kolla gärna in mit projekt, vw bubbla oval: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258193

2 763 Inlägg
1 november 2012
Vad har du för vinterbil? För visst kör du inte den vite på vintern?! smile

Volvo - For Life

Refined
1 770 Inlägg
1 november 2012
Brohmee skrev:
91andersson skrev:

det är dom också men slits nå  så sanslöst ändå yikes

De tro fan de slits ut snabbt! Det är ju lixom det som en bläster gör. Och det passerar ju fruktansvärda mängder sand igenom det.

Motherfucker!
42 Inlägg
2 november 2012
Vi har en bläster som används stort sett dagligen på jobbet då jag blästrar mycke motorer och andra grejer. Det munstycket har vi haft i två år! och det går att använda lääääääänge till.

Volvo 855 T-5R (svart) -95
Volvo V70R AWD (flashgreen) -04
Indeed!

204 Inlägg
4 november 2012
Prem lagd! hade på den vite med men vet inte varför det inte kommit upp något när du har lagt upp något. så såg jag den idag nu nyss och det var 137 sidor!!! Skall vara ärlig och säga att jag inte orkade läsa igenom alla dem xD Men denna bilen lär juh minst bli lika bra som den vita!
Senast redigerat av Inox (4 november 2012)

Självlärd
3 083 Inlägg
4 november 2012
Riktigt grymt jobb du gör smile.
Köper bilen av dig till sommaren wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Saab - Move Your Mind
1 094 Inlägg
4 november 2012
Riktigt underbart med ytterligare en tråd. Kommer följas! Även jag undrar vad du har för vinterbil? smile

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864

756 Inlägg
4 november 2012
Driftkungen skrev:
Riktigt underbart med ytterligare en tråd. Kommer följas! Även jag undrar vad du har för vinterbil? smile

tror det är en mondeo  han har som vinterbil ? rätta mig om jag har fel

bor i förorten där man kör golare till skogen livet är som robin hood. Vet ni varför Audi går så dåligt ? För dom har kolvringarna i grillen istället för i motorn!

850MatteR
4 november 2012
Tror han kör V70^^ wink

Sök