Volvo 855 T-5R Helrenovering

Helrenovering av Volvos kultikon från det glada 90-talet! Tanken är att lossa varenda lite pinal på bilen och förfina till nyskick eller bättre än nyskick. Bilen hängs upp i vagga där underredet kommer genomgå en totalrenovering i form av blästring, rostlagning, rostskydd och lackering. Delar kommer att blästras och lackeras, skruvar kommer syradoppas och eloxeras/förzinkas. Häng med och se förvandlingen från ladufynd till en bil som likaväl kunna stått hos Volvohandlaren nyss!
  • 694 Följare
  • 560 091 Visningar
  • Uppdaterades senast 25 augusti 2018
850MatteR
5 november 2012 ·

Sedan har man ju när man är gammal och pensionär! wink

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
5 november 2012 · 2 100 Inlägg

Gustav-91 skrev:
nää ja sa inget:) blir bäst så tills snuten ser de men tror du dom skulle göra något?
förresten har du reggat din eller?smile


Dennis_999 skrev:

Gustav-91 skrev:
härligt att du tog tag i denna med:) synd ja inte kan blästra min:( får lämna in  allt annat o måla ist:cool:, btw min bil gick igenom besiktningen med glasluckan(Y)

Aha schysst! Men du visade den aldrig va? För jag slog på ditt regnummer och det står inget i regbeviset att den har lucka wink

Fattar snuten att du bytt taket till ett med lucka utan att ha fört in det i regbeviset lär du åka på registreringsbesiktning smile Men är allt ordentligt gjort och du har bra med dokumentation på det borde det inte strula något.

Nej jag har inte reggat in min smile Ska nog göra det nästa år!

Tja!
Gustav-91
5 november 2012 · 126 Inlägg

Dennis_999 skrev:

Gustav-91 skrev:
nää ja sa inget:) blir bäst så tills snuten ser de men tror du dom skulle göra något?
förresten har du reggat din eller?smile


Dennis_999 skrev:

Aha schysst! Men du visade den aldrig va? För jag slog på ditt regnummer och det står inget i regbeviset att den har lucka wink

Fattar snuten att du bytt taket till ett med lucka utan att ha fört in det i regbeviset lär du åka på registreringsbesiktning smile Men är allt ordentligt gjort och du har bra med dokumentation på det borde det inte strula något.

Nej jag har inte reggat in min smile Ska nog göra det nästa år!

jo får hoppas jag klarar mig:) ska nog försöka regga min framöver

Volvo 940 Turbo "awesomeness" (1997)
Iron Volvo Frälst.
5 november 2012 · 210 Inlägg

Grymt.  Hoppas den blir lika fin som den Vita. smile
Lycka till.

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
6 november 2012 · 2 100 Inlägg

Gustav-91 skrev:

Dennis_999 skrev:

Gustav-91 skrev:
nää ja sa inget:) blir bäst så tills snuten ser de men tror du dom skulle göra något?
förresten har du reggat din eller?smile



Fattar snuten att du bytt taket till ett med lucka utan att ha fört in det i regbeviset lär du åka på registreringsbesiktning smile Men är allt ordentligt gjort och du har bra med dokumentation på det borde det inte strula något.

Nej jag har inte reggat in min smile Ska nog göra det nästa år!

jo får hoppas jag klarar mig:) ska nog försöka regga min framöver

Det går nog bra ska du se wink

Iron skrev:
Grymt.  Hoppas den blir lika fin som den Vita. smile
Lycka till.

Tack! Haha jo det blir nog inga problem wink

Tja!
david850
6 november 2012 · 331 Inlägg

Skall bli mycket intressant detta o läsa ! smile

Volvo 945 Classic "Gatbils och drifting sleeper" (1998)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
8 november 2012 · 2 100 Inlägg

Idag kom brevbäraren och knacka på dörrn. Det var visst fjäderbenstaget som kommit!

http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/7EE61112-3967-49DC-8C0C-FFF5721D3C31-11012-00000B71A739DE7E.jpg

Tja!
Zwudda Refined
8 november 2012 · 1 770 Inlägg

Gött med de benet smile

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
9 november 2012 · 2 100 Inlägg

Verkligen wink Var iväg och köpte epoxigrund nu idag också. Har sett att ytrosten börjat krypa fram... Blir att blästra av en vända till och sedan dimma på lite grund!

Tja!
BlackNR
11 november 2012 · 31 Inlägg

Riktigt Roligt att se detta!

Over and out BlackNR

Extrazz En 5a är Livet.
11 november 2012 · 2 005 Inlägg

Vilket jävla jobb du läger ner på bilarna!  Tror du kommer bli en välkänd profil i framtiden!

Ska byta låda på en T svart nu i veckan. Ställer mig frågan om jag ska ha kvar min S 850 och om jag ska skaffa mig evt ett gult skåp.

Garage frågan är ju en svår nöt men det får man väl luska reda på evt.


Ang din vagga. Har du byggt den själv?  Lite mer bilder på den skapelsen?

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
11 november 2012 · 2 100 Inlägg

Extrazz skrev:
Vilket jävla jobb du läger ner på bilarna!  Tror du kommer bli en välkänd profil i framtiden!

Ska byta låda på en T svart nu i veckan. Ställer mig frågan om jag ska ha kvar min S 850 och om jag ska skaffa mig evt ett gult skåp.

Garage frågan är ju en svår nöt men det får man väl luska reda på evt.


Ang din vagga. Har du byggt den själv?  Lite mer bilder på den skapelsen?

Gult skåp är melodin wink En säker investering för framtiden...

Vaggan är hemmabyggd ja. Dock till mestadels av min far, gillar inte att ta cred för jobb andra har gjort wink

Lite fler bilder går nog alltid att skaka fram! smile

Tja!
vosa-v95
14 november 2012 · 50 Inlägg

blir fan bra detta, shysst med staget smile Men du vart har bilarna tagit vägen?

Upptäck Saab !!
eatsleeprace
14 november 2012 ·

Varför Dennis ? :o

BOLIN_
14 november 2012 · 2 763 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Varför Dennis ? :o

Kände väl att det räckte med att de fanns i hans trådar och att han kanske inte uppdaterar så ofta på bilarna som i trådarna!

Volvo - For Life
Audiknugen
14 november 2012 · 70 Inlägg

Snygg Progress!!! ;D hoppas på fortsatt gooo framgång! big_smile Prem lagd smile

Audi A3 (2000)
Gizmo_ Himma skruare
14 november 2012 · 1 250 Inlägg

Fint med T-gul.. Var nära på o köpa en i samma skick men jag har inte tillgång till o plocka isär bilen som du har gjort med din så jag köpte en svart i litta bättre skick.

Litet projekt på min 855 T5-R. The Dark side
Projektet på min 945 16v Turbo. White Trash
Sida om Vinterlek med bilar. Vinterbilar
Volvo 945 FTT "White Trash" (1993)
Volvo 855 T-5R "The Dark Side." (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang