Saab 9-3 2.0T SE Projekt || Uppdaterad: Sista uppdateringen, nytt projekt! 23/4 -14

Syftet med projektet är att dela med mig och få en överblick av vad som ska göras på min 9-3:a. Både in- och utsidan kommer att förändras. Antagligen kommer den bli chippad och få lite annat lullull också.
  • 55 Följare
  • 93 873 Visningar
  • Projektet avslutat 23 april 2014
rasurbo
16 januari 2013 · 818 Inlägg

Ser riktigt bra ut smile

MrCrankyface
16 januari 2013 · 461 Inlägg

Galet snyggt!

Volvo Amazon "131" (1965)
Franz3n
16 januari 2013 · 14 Inlägg

Lägger denna som prenumeration.

Blir riktigt J*vla sugen på att fixa till min 9-3 2001 Aero  men då man använder den varje dagtill jobbet så hinner man bara göra allt tråkigt servicejobb på den tyvär hmm men vart riktigt inspirerad av vinylen på motorkåpan och instrumentbrädan. Riktigt snyggt! smile

lindell92
16 januari 2013 · 59 Inlägg

Vet inte varför men förra inlägget ser konstigt ut :S Men detta ser ju bättre ut än va den original kolfibern som jag har i min smile

muppen94
16 januari 2013 · 230 Inlägg

rasurbo skrev:
Ser riktigt bra ut smile

Bonehead skrev:
Galet snyggt!

Jag är rätt nöjd faktiskt, ett litet lyft i kupén.

Franz3n skrev:
Lägger denna som prenumeration.

Blir riktigt J*vla sugen på att fixa till min 9-3 2001 Aero  men då man använder den varje dagtill jobbet så hinner man bara göra allt tråkigt servicejobb på den tyvär hmm men vart riktigt inspirerad av vinylen på motorkåpan och instrumentbrädan. Riktigt snyggt! smile

Kul med fler prenumeranter! Du får sitta uppe på nätterna och fixa då, sömn är ju överskattat. wink

lindell92 skrev:
Vet inte varför men förra inlägget ser konstigt ut :S Men detta ser ju bättre ut än va den original kolfibern som jag har i min smile

Om detta ser bättre ut än originalkolfiber känner jag mig riktigt nöjd. smile

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
Franz3n
16 januari 2013 · 14 Inlägg

Ja jag får ta att göra det wink men den där vinylen är ,det den svarta som dom har på soyafilm? smile

muppen94
16 januari 2013 · 230 Inlägg

Franz3n skrev:
Ja jag får ta att göra det wink men den där vinylen är ,det den svarta som dom har på soyafilm? smile

Det är denna om jag inte minns fel: http://www.soyafilm.se/product.html/ark … ory_id=154

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
Sanni
16 januari 2013 · 228 Inlägg
Volvo s80 "Brukis" (1999)
muppen94
16 januari 2013 · 230 Inlägg

Sanni skrev:
Fan vad snyggt det blev med kolfiber. Följer detta.

Alltid lika roligt med fler pernumeranter. smile

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
danne9108 Yrkeschaufför
16 januari 2013 · 165 Inlägg

Fan vad bra din panel blev! Har tänkt göra min också men inte vågat ännu, har bara gjort lite smådelar. Har du några bra tips och trix? big_smile så kanske jag vågar ge mig på detta.... Vad använde du för fil/vart köpte du den. Mina smådelar körde jag med biltemas så det inte skulle kosta så mycket om jag fuckade upp allt, men tycker den släpper lite väl lätt efteråt.

Skall följas!

muppen94
16 januari 2013 · 230 Inlägg

danne9108 skrev:
Fan vad bra din panel blev! Har tänkt göra min också men inte vågat ännu, har bara gjort lite smådelar. Har du några bra tips och trix? big_smile så kanske jag vågar ge mig på detta.... Vad använde du för fil/vart köpte du den. Mina smådelar körde jag med biltemas så det inte skulle kosta så mycket om jag fuckade upp allt, men tycker den släpper lite väl lätt efteråt.

Skall följas!

Köpte min på soyafilm.se. Har väll inga direkta tips men en hårtork/varmluftspistol gör stor skillnad vid rundade delar och kanter. Det var faktiskt lättare än jag trodde.
Använd värme på hela filmen så fäster den bättre. Önskar dig lycka till ifall du ger dig på att foliera din panel. smile

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
danne9108 Yrkeschaufför
16 januari 2013 · 165 Inlägg

Får väl ta mig i kragen och testa då, är ju bara riva ner om det inte blir bra smile Tänkte på en sak till när du monterade din 2din stereo köpte du till någon ram då? Har en enkel din i min nu men har tänkt byta ut den smile

muppen94
16 januari 2013 · 230 Inlägg

danne9108 skrev:
Får väl ta mig i kragen och testa då, är ju bara riva ner om det inte blir bra smile Tänkte på en sak till när du monterade din 2din stereo köpte du till någon ram då? Har en enkel din i min nu men har tänkt byta ut den smile

Nej det gjorde jag inte. Var dock tvungen att ta bort plastlisten mellan stereon och sid och karva lite där stereon ska sitta. Var lite pill med det men det gick efter lite arbete. smile

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
danne9108 Yrkeschaufför
16 januari 2013 · 165 Inlägg

Okej tackar för båda svaren då! smile

j0kkm0kk
17 januari 2013 · 18 Inlägg

Följer så man får lite inspiration smile ser ut att bli riktigt bra:)

Saab 900 talladega "doomen" (1997)
muppen94
17 januari 2013 · 230 Inlägg

j0kkm0kk skrev:
Följer så man får lite inspiration smile ser ut att bli riktigt bra:)

Tackar. Det blir bättre och bättre. wink

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
muppen94
25 januari 2013 · 230 Inlägg

Då var det förmodligen slut på det här projektet...

Motorhaveri i kylan vilket resulterade i att man fick frysa häcken av sig medan man väntade på brorsan som fick agera bärgare...
Huruvida projektet är slut eller inte beror på om jag orkar byta motor. Troligtvis inte men vi får se. Tack alla som följt mig hit, ni har gett mig mycket inspiration och ork att fortsätta.

MVH Filip.

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
DJ-SAAB
25 januari 2013 · 274 Inlägg

muppen94 skrev:
Då var det förmodligen slut på det här projektet...

Motorhaveri i kylan vilket resulterade i att man fick frysa häcken av sig medan man väntade på brorsan som fick agera bärgare...
Huruvida projektet är slut eller inte beror på om jag orkar byta motor. Troligtvis inte men vi får se. Tack alla som följt mig hit, ni har gett mig mycket inspiration och ork att fortsätta.

MVH Filip.

Ne fy fan va tråkigt sad byt motor du känns lite fel kanske att skrota en så fin bil. Men hur kunde de blir motorhaveri?

I'm with you till the end of the line
muppen94
25 januari 2013 · 230 Inlägg

Marcus017 skrev:
Ne fy fan va tråkigt sad byt motor du känns lite fel kanske att skrota en så fin bil. Men hur kunde de blir motorhaveri?

Som jag skrivit tidigare så har jag haft lite motorproblem  med bilen, gårdagen spenderades med att försöka lokalisera felet vilket vi inte lyckades med. Farsan behövde skjuts ikväll och efter cirka en mils körning så skar motorn ihop. hmm
Får se om jag har ork, tid, lust och pengar nog att byta motor i den. Just nu känns det så jävla trist..

Kolla in mitt nya projekt: SAAB 9-3 SS Aero XWD
DJ-SAAB
25 januari 2013 · 274 Inlägg

muppen94 skrev:

Marcus017 skrev:
Ne fy fan va tråkigt sad byt motor du känns lite fel kanske att skrota en så fin bil. Men hur kunde de blir motorhaveri?

Som jag skrivit tidigare så har jag haft lite motorproblem  med bilen, gårdagen spenderades med att försöka lokalisera felet vilket vi inte lyckades med. Farsan behövde skjuts ikväll och efter cirka en mils körning så skar motorn ihop. hmm
Får se om jag har ork, tid, lust och pengar nog att byta motor i den. Just nu känns det så jävla trist..

Jaha de hade jag nog missat då visste inte om att du hade tidigare motorproblem, ja de är ju rätt svårt att hitta rätt ställe, de va inte ventilerna som knakade eller om de hördes något? Ja rätt tråkigt att bli stående på vägkanten sad

Ja nånstans både du kunna hitta nån bra motor o prisklass smile men visst orken hänger ganska mycket på smile bara ta i nackskinnet o börja riva big_smile

I'm with you till the end of the line
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang