Volvo s40 projekt

2014-03-17 Planering inför sommaren.
  • 71 Följare
  • 123 707 Visningar
  • Projektet avslutat 5 augusti 2015
boobza
24 april 2014 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:

boobza skrev:
Hej på er. Fick idag ett glädjande besked att Speednuts vill ha med min bil på sin utställning i Skövde den 3:e maj. Så innan dess måste jag byta KOFÅNGARE bak då den blivit påbackad.. ingen som ligger med en sådan hemma? sedan polera/vaxa o putsa i motorrummet. Bilder kommer att dokumenteras i förberedelse till utställningen. SÅ om ni hittar kofångare bak till s40 fas2 säg till:) helst silver men kvittar egentligen.

Grattis! Riktigt kul att höra!smile

Tack smile hoppas allt löser sig med bimmern!

Mvh Robin
kolsvajansson
24 april 2014 · 875 Inlägg

boobza skrev:

kolsvajansson skrev:

boobza skrev:
Hej på er. Fick idag ett glädjande besked att Speednuts vill ha med min bil på sin utställning i Skövde den 3:e maj. Så innan dess måste jag byta KOFÅNGARE bak då den blivit påbackad.. ingen som ligger med en sådan hemma? sedan polera/vaxa o putsa i motorrummet. Bilder kommer att dokumenteras i förberedelse till utställningen. SÅ om ni hittar kofångare bak till s40 fas2 säg till:) helst silver men kvittar egentligen.

Grattis! Riktigt kul att höra!smile

Tack smile hoppas allt löser sig med bimmern!

smile jadå är på bättringsvägen, inte toppen och ska iväg för att komptesta kylsystemet på måndag:)

Nightmare89
24 april 2014 · 939 Inlägg

Stort Grattis!!!

flexet
15 juni 2014 · 292 Inlägg

Har läst igenom de mesta nu! Rolig projekttråd! smile
Prem lagd! smile

Ta gärna en kik på min nya projekttråd på min V70R :)
Midnightdevil
18 juni 2014 · 119 Inlägg

Volvo-V40-T4 skrev:

Diio skrev:
tycker 3" hela vägen ger för mycket ljud, blir obekvämt när man åker långt sad 3" Dp med race/sportcatt och sen 2,5 kitt bak funkar riktigt fint! om du ska chippa tycker jag helt klart du ska vända dig till autotech i trollhättan!

fälgar gör sjukt mycket , dock märkte jag klar skillnad på acceleration när jag bytte till större fälgar ^^

Zito GTR fälgar är sjukt snygga! kolla bara min bil ;P

TYVÄRR har du ju förstört fälgarna genom att måla dom svarta eller vem det nu är som gjort det.
Alu eller lm fälgar skall vara i silver som det va tänkt ifrån första början.
Förövrigt en snygg bil du har.

Kan nog garantera att dom var svarta från fabrik så ingen som förstört något wink Fälgar kan vara alla färger! Bara smaken och fantasin som sätter stop wink

boobza
23 juni 2014 · 316 Inlägg

Midnightdevil skrev:

Volvo-V40-T4 skrev:

Diio skrev:
tycker 3" hela vägen ger för mycket ljud, blir obekvämt när man åker långt sad 3" Dp med race/sportcatt och sen 2,5 kitt bak funkar riktigt fint! om du ska chippa tycker jag helt klart du ska vända dig till autotech i trollhättan!

fälgar gör sjukt mycket , dock märkte jag klar skillnad på acceleration när jag bytte till större fälgar ^^

Zito GTR fälgar är sjukt snygga! kolla bara min bil ;P

TYVÄRR har du ju förstört fälgarna genom att måla dom svarta eller vem det nu är som gjort det.
Alu eller lm fälgar skall vara i silver som det va tänkt ifrån första början.
Förövrigt en snygg bil du har.

Kan nog garantera att dom var svarta från fabrik så ingen som förstört något wink Fälgar kan vara alla färger! Bara smaken och fantasin som sätter stop wink

Exakt dom var svarta orginal tyckte det passade bra till bilen men smaken som i baken smile
Tack för dina tankar smile

Mvh Robin
Midnightdevil
6 augusti 2014 · 119 Inlägg

Får du något gjort på bilen eller?! Och hur har det gått med körkortet? smile

boobza
25 augusti 2014 · 316 Inlägg

Midnightdevil skrev:
Får du något gjort på bilen eller?! Och hur har det gått med körkortet? smile

har la varit små fix polerade den igår osv, körkortet har jag tagit sen två veckor tillbaka smile

Mvh Robin
Midnightdevil
26 augusti 2014 · 119 Inlägg

boobza skrev:

Midnightdevil skrev:
Får du något gjort på bilen eller?! Och hur har det gått med körkortet? smile

har la varit små fix polerade den igår osv, körkortet har jag tagit sen två veckor tillbaka smile

Då får man väll ta och gratulera! big_smile Skulle vara lite små kul att ta ett kort på bilarna tsm haha smile

boobza
26 augusti 2014 · 316 Inlägg

Midnightdevil skrev:

boobza skrev:

Midnightdevil skrev:
Får du något gjort på bilen eller?! Och hur har det gått med körkortet? smile

har la varit små fix polerade den igår osv, körkortet har jag tagit sen två veckor tillbaka smile

Då får man väll ta och gratulera! big_smile Skulle vara lite små kul att ta ett kort på bilarna tsm haha smile

Tack tack! ja det tycker jag! bara höra av sig smile

Mvh Robin
boobza
4 februari 2015 · 316 Inlägg

Hejsan! nu har tiden kommit då det är dax för försäljning, dock med många tårar i ögonen! kommer leta efter en s60R eller v70R om ni vet någon som vill köpa en s40 eller säljer en s/v70R hör av er smile

Mvh Robin
Midnightdevil
5 februari 2015 · 119 Inlägg

Aj aj aj! Hoppas du hittar ett fint exemplar! Tyvärr så är ju dom flesta körda som dom vore stulna sad

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang