Volvo s40 projekt

2014-03-17 Planering inför sommaren.
  • 71 Följare
  • 124 161 Visningar
  • Projektet avslutat 5 augusti 2015
boobza
26 november 2012 · 316 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Det är bara att höra maila dem och fråga efter en offert ! smile

Hade jag varit du så hade jag gjort följande :

JT avgasrör

19T Turbo från turbomeck.se

Aem Dryflow 5" luftfilter ( Bästa av alla , fråga Autotech ! smile )

Värre soppa pump

S60R spridare eller Ljusblåa S60 2005 Ljusblåa spridare

Och en mappning hos Autotech eller Turbocenter eller någon annan i din närhet som kan mappa dina boxar.

Autotech har även kopplingskit till din bil så din bil pallar med ca 600nm och mycket slit och släng vid hårdkörning ! wink

har fått ett förslag av torpis här på garaget
Chippning byta till t4 turbo nya tändspolar ngk tändstift och sportavgasystem då e jag uppe i 260-270hk!

Mvh Robin
eatsleeprace
26 november 2012 ·

Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

boobza
26 november 2012 · 316 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

frågan e om kopplingen håller? men vill inte lägga överdrivet mkt på motorn smile

Mvh Robin
eatsleeprace
26 november 2012 ·

Ne så överdrivet är det inte, bättre att köpa grejer som håller och även tål mycket stryk. Allt det säkra före det osäkra ! wink

eatsleeprace
26 november 2012 ·

Här kan du läsa mer om kopplingen : http://atechmotor.com/volvo/s40/20t/dri … plingskit/ smile

boobza
26 november 2012 · 316 Inlägg

eatsleeprace skrev:
Här kan du läsa mer om kopplingen : http://atechmotor.com/volvo/s40/20t/dri … plingskit/ smile

Yes har lite kontakt med atech skickade mejl nu och frågade lite smile

Mvh Robin
eatsleeprace
26 november 2012 ·

Gör du rätt i ! smile

kolsvajansson
26 november 2012 · 875 Inlägg

boobza skrev:

eatsleeprace skrev:
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

frågan e om kopplingen håller? men vill inte lägga överdrivet mkt på motorn smile

Ska inte koppling och låda hålla ca 450 nm eller är det bara något jag fått för mig?:p

boobza
26 november 2012 · 316 Inlägg

kolsvajansson skrev:

boobza skrev:

eatsleeprace skrev:
Det är ju grymt bra också, ville bara rekommendera. En kompis gjorde dessa grejer på sin bil och kom upp i typ samma siffror, lite högre har jag för mig. Men 260 - 270hk är helt okej ändå, för en 2.0T som sagt ! smile

frågan e om kopplingen håller? men vill inte lägga överdrivet mkt på motorn smile

Ska inte koppling och låda hålla ca 450 nm eller är det bara något jag fått för mig?:p

Ìnte en arning ^^ tror det var nåt sånt!

Mvh Robin
Qorran
26 november 2012 · 726 Inlägg

Kan bli spännande å se vad du gör på 2 år smile prem lagd!
Kolla gärna mitt lilla projekt oxå smile

boobza
26 november 2012 · 316 Inlägg

Qorran skrev:
Kan bli spännande å se vad du gör på 2 år smile prem lagd!
Kolla gärna mitt lilla projekt oxå smile

Tack! ska bli:D

Mvh Robin
Nightmare89
27 november 2012 · 939 Inlägg

Tja igen angående kopplingen så bör du byta om du ska ha mer en 200hk

Just för att 2,0T e väldig svag har lyckats med att  paja den 2 gånger på min gamla bil. dock så var det ju en fas 1
men som sagt mer en 200 ny koppling!^¨

Pmar dig en video länk med eftersom att du undrar lite hur det var med japs  tycker du ska köra JT dock.

Senast redigerat av Nightmare89 (27 november 2012)

boobza
29 november 2012 · 316 Inlägg

Nightmare89 skrev:
Tja igen angående kopplingen så bör du byta om du ska ha mer en 200hk

Just för att 2,0T e väldig svag har lyckats med att  paja den 2 gånger på min gamla bil. dock så var det ju en fas 1
men som sagt mer en 200 ny koppling!^¨

Pmar dig en video länk med eftersom att du undrar lite hur det var med japs  tycker du ska köra JT dock.

oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Mvh Robin
Strid_ Strids Garage @facebook
29 november 2012 · 101 Inlägg

trevlig lästning:) vill du bli av med R emblemen så skicka ett pm, förra ägaren rensa min t5r på alla:(

Volvo V70II "Vargen" (2009)
Volvo 855 T5R "Black Evolution" (1996)
boobza
29 november 2012 · 316 Inlägg

poppe__ skrev:
trevlig lästning:) vill du bli av med R emblemen så skicka ett pm, förra ägaren rensa min t5r på alla:(

tackar!!!smile tråkigt o höra

Mvh Robin
Ortus
29 november 2012 · 149 Inlägg

boobza skrev:
oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Bästa motorn och lådan för trimning ska vara -00 T4 om jag inte är helt ute och cyklar.
Tyvärr är Fas 2 2.0T den sämsta motorn för trim hmm

Mvh Mattias Green
Nordiska X40 Klubben
Nightmare89
29 november 2012 · 939 Inlägg

Ortus skrev:

boobza skrev:
oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Bästa motorn och lådan för trimning ska vara -00 T4 om jag inte är helt ute och cyklar.
Tyvärr är Fas 2 2.0T den sämsta motorn för trim hmm

Stämmer t4 00 e den bästa

boobza
30 november 2012 · 316 Inlägg

Nightmare89 skrev:

Ortus skrev:

boobza skrev:
oj såg inte detta, jag har för mig att fast 2 är lite bättre motor och låda så får se hörde med a-tech dom sa att den skulle hålla om man nte gjorde vårdslösa starter allt för ofta^^

Bästa motorn och lådan för trimning ska vara -00 T4 om jag inte är helt ute och cyklar.
Tyvärr är Fas 2 2.0T den sämsta motorn för trim hmm

Stämmer t4 00 e den bästa

får bli chip o 3" smile

Mvh Robin
Diio
5 december 2012 · 570 Inlägg

Riktigt trevligt projekt smile synd att man inte hade intresset och kunskapen själv när man var i den åldern smile

nu saknas bara svarta blinkers och insatserna från senare fas2 (fas3)

http://www.vparts.se/media/catalog/product/cache/3/image/600x600/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/image_8638.jpg

ger bilen lite elakare utseende!

Volvo V40 2.0T "Silver line" (2000)
kolsvajansson
5 december 2012 · 875 Inlägg

Diio skrev:
Riktigt trevligt projekt smile synd att man inte hade intresset och kunskapen själv när man var i den åldern smile

nu saknas bara svarta blinkers och insatserna från senare fas2 (fas3)

http://www.vparts.se/media/catalog/prod … e_8638.jpg

ger bilen lite elakare utseende!

Tycker inte det är för snyggt på en silvrig s40...passar bättre med chromade lyktorna dåwink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang