Bästa datorspelet genom tiderna

xXSammy
26 oktober 2012 · 6 569 Inlägg

Spenderat mest tid på
Multiplayer: Battlefield 2
Singleplayer: S.T.A.L.K.E.R. Shadow Of Chernobyl

De/Dem
offfroad Män med stil kör dieselbil
27 oktober 2012 · 595 Inlägg

ni har alla fel..

det finns bara en spel som är bäst genom tiderna,
och det är Age Of Empires 2

en vanlig match varar ca 5-10 h
enligt mig den bästa strategi spelet någonsin..,

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a
LordLife
27 oktober 2012 · 998 Inlägg

Verkar vara väldigt ungt folk som spelar här inne, men ärligt talat MW2 och 3 gjort bara för att krama ut så mycket pengar som möjligt. Varit samma spel sen första MW.

Moonstone på amiga 1992.
Cannon fodder på amiga 1993
Monkey Island serien kom 1990
Heroes of might and magic serien

Lite nyare spel
Half-life, så mycket har blivit till pga det där spelet, cs, dod och en massa andra populära mods som blev till tack vara detta spel och som sen har blivit egna spel.
Total war spelen, även om jag inte är så bra är det väldigt bra strategi spel.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
27 oktober 2012 · 1 163 Inlägg

LordLife skrev:
Verkar vara väldigt ungt folk som spelar här inne, men ärligt talat MW2 och 3 gjort bara för att krama ut så mycket pengar som möjligt. Varit samma spel sen första MW.

Moonstone på amiga 1992.
Cannon fodder på amiga 1993
Monkey Island serien kom 1990
Heroes of might and magic serien

Lite nyare spel
Half-life, så mycket har blivit till pga det där spelet, cs, dod och en massa andra populära mods som blev till tack vara detta spel och som sen har blivit egna spel.
Total war spelen, även om jag inte är så bra är det väldigt bra strategi spel.

Givetvis är det så.. dock är det så med alla cod spel wink 3an är det 90% cheaters på dock 2an var lite bättre än 1an i mitt tycke men jag har ju bara lite över 1k speltimmar på mw2 också.. tongue

~Andy~
TS_quattro fyrkrafsare
27 oktober 2012 · 1 443 Inlägg

dagens fps spel är fruktansvärt linjära och tråkiga, finns några få som revolutionerat fps-genren i olika steg, resten är efterapningar och skräp anpassat till tolvåringar som spelar konsoll, de spel som tagit FPS-genren framåt är Doom, Quake 1, Half-Life och Half-Life 2 efter dem har det bara gått utför, visst, spelen har blivit snyggare men de har gått mer och mer mot det linjära, det finns ett sätt att lösa ett problem, ingen variation, ingenting utmanande, cod modern warfare är ett utmärkt exempel, det är samma spel oavsett vad det står för siffra på kartongen, massproducerat skräp...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Jimmylainen
27 oktober 2012 · 420 Inlägg

CS 1.6 smile Får la övergå till CS:GO snart..

Annars är Call of duty härliga spel, de äldre cod är faktiskt roligare.

Brådhis * Voff voff *
27 oktober 2012 · 10 277 Inlägg

LordLife skrev:
Verkar vara väldigt ungt folk som spelar här inne, men ärligt talat MW2 och 3 gjort bara för att krama ut så mycket pengar som möjligt. Varit samma spel sen första MW.

Moonstone på amiga 1992.
Cannon fodder på amiga 1993
Monkey Island serien kom 1990
Heroes of might and magic serien

Lite nyare spel
Half-life, så mycket har blivit till pga det där spelet, cs, dod och en massa andra populära mods som blev till tack vara detta spel och som sen har blivit egna spel.
Total war spelen, även om jag inte är så bra är det väldigt bra strategi spel.

Hur kunde jag missa att skriva Monkey Island i mitt förra inlägg!? smile Självfallet platsar det i toppen! Skam vore väl annars med tanke på hur många timmar jag spenderade framför min A600... smile

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Gronwalls
27 oktober 2012 · 1 808 Inlägg

Half-Life.. allt annat är skit jämfört smile

MOTÖRHEAD <3
Alla band är kass jämfört med Motörhead.
Buick Super 8 "LadyRed" (1953)
CCRobin
28 oktober 2012 · 736 Inlägg

Age of empires 2 är ett ruggigt bra spel

Neos34 Garaget vän, igen.
28 oktober 2012 · 5 687 Inlägg

Till PC: DooM Och Quake
Till PlayStation: Resident Evil (Fast min absoluta favorit är igentligen hela serien av Driver).
Till Atari Jaguar: Alien vs Predator

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 oktober 2012 · 1 163 Inlägg

TS_quattro skrev:
dagens fps spel är fruktansvärt linjära och tråkiga, finns några få som revolutionerat fps-genren i olika steg, resten är efterapningar och skräp anpassat till tolvåringar som spelar konsoll, de spel som tagit FPS-genren framåt är Doom, Quake 1, Half-Life och Half-Life 2 efter dem har det bara gått utför, visst, spelen har blivit snyggare men de har gått mer och mer mot det linjära, det finns ett sätt att lösa ett problem, ingen variation, ingenting utmanande, cod modern warfare är ett utmärkt exempel, det är samma spel oavsett vad det står för siffra på kartongen, massproducerat skräp...

Tror inte riktigt du har hängt med och spelat alla spel heller som t ex bf3 som är ett helt sjukt bra spel.. sedan ifall vi tar cod t ex modern warfare då.. givetvis är det samma spelsätt..

Grafiken blev bättre i 2an och 3an blev mestadels bara nya maps lite andra vapen, killstreaks och liknande.. men fortfarande grymt kul och UTMANANADE men jag kan gärna ta en match mot dig så får vi väl se ifall det är utmanande vilket jag knappast tror.. wink

~Andy~
careau
28 oktober 2012 · 1 624 Inlägg

Neos34 skrev:
Till PC: DooM Och Quake
Till PlayStation: Resident Evil (Fast min absoluta favorit är igentligen hela serien av Driver).
Till Atari Jaguar: Alien vs Predator

HÅLLER MED DIG!!

LordLife
28 oktober 2012 · 998 Inlägg

Brådhis skrev:

LordLife skrev:
Verkar vara väldigt ungt folk som spelar här inne, men ärligt talat MW2 och 3 gjort bara för att krama ut så mycket pengar som möjligt. Varit samma spel sen första MW.

Moonstone på amiga 1992.
Cannon fodder på amiga 1993
Monkey Island serien kom 1990
Heroes of might and magic serien

Lite nyare spel
Half-life, så mycket har blivit till pga det där spelet, cs, dod och en massa andra populära mods som blev till tack vara detta spel och som sen har blivit egna spel.
Total war spelen, även om jag inte är så bra är det väldigt bra strategi spel.

Hur kunde jag missa att skriva Monkey Island i mitt förra inlägg!? smile Självfallet platsar det i toppen! Skam vore väl annars med tanke på hur många timmar jag spenderade framför min A600... smile

//Brådhis

Ja Monkey Island är nog den spelserien som man spenderat mest tid på, humorn i spelet är bara så jäkla bra.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Jimmylainen
28 oktober 2012 · 420 Inlägg

Neos34 skrev:
Till PC: DooM Och Quake
Till PlayStation: Resident Evil (Fast min absoluta favorit är igentligen hela serien av Driver).
Till Atari Jaguar: Alien vs Predator

Lirade ofta första versionen av Driver på Playstation 1, Kuuuuungligt spel!

Slash Saabifierad
28 oktober 2012 · 2 026 Inlägg

offfroad skrev:
ni har alla fel..

det finns bara en spel som är bäst genom tiderna,
och det är Age Of Empires 2

en vanlig match varar ca 5-10 h
enligt mig den bästa strategi spelet någonsin..,

Om man inte skrev in koderna för lasermännen och superroboten big_smile big_smile big_smile

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
steffelini
28 oktober 2012 · 62 Inlägg

offfroad skrev:
ni har alla fel..

det finns bara en spel som är bäst genom tiderna,
och det är Age Of Empires 2

en vanlig match varar ca 5-10 h
enligt mig den bästa strategi spelet någonsin..,

Håller med! big_smile

Neos34 Garaget vän, igen.
28 oktober 2012 · 5 687 Inlägg

Jimmylainen skrev:
Lirade ofta första versionen av Driver på Playstation 1, Kuuuuungligt spel!

Ja Driver 1, är fett. (Nu fick jag till det).  wink

Mvh. Neos34, från Mölndal/Bifrost
IceEyes Varningar: För många..
28 oktober 2012 · 2 552 Inlägg

Sim City 3000 cool

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
TS_quattro fyrkrafsare
28 oktober 2012 · 1 443 Inlägg

Andyy90 skrev:

TS_quattro skrev:
dagens fps spel är fruktansvärt linjära och tråkiga, finns några få som revolutionerat fps-genren i olika steg, resten är efterapningar och skräp anpassat till tolvåringar som spelar konsoll, de spel som tagit FPS-genren framåt är Doom, Quake 1, Half-Life och Half-Life 2 efter dem har det bara gått utför, visst, spelen har blivit snyggare men de har gått mer och mer mot det linjära, det finns ett sätt att lösa ett problem, ingen variation, ingenting utmanande, cod modern warfare är ett utmärkt exempel, det är samma spel oavsett vad det står för siffra på kartongen, massproducerat skräp...

Tror inte riktigt du har hängt med och spelat alla spel heller som t ex bf3 som är ett helt sjukt bra spel.. sedan ifall vi tar cod t ex modern warfare då.. givetvis är det samma spelsätt..

Grafiken blev bättre i 2an och 3an blev mestadels bara nya maps lite andra vapen, killstreaks och liknande.. men fortfarande grymt kul och UTMANANADE men jag kan gärna ta en match mot dig så får vi väl se ifall det är utmanande vilket jag knappast tror.. wink

det jag menade var att modern warfare-serien är samma spel med små variationer, folk sitter alltså och betalar fullpris för ett spel som på sin höjd kan ses som en expansion, och visst, BF3 är ett snyggt och bra spel, men det tillför inget NYTT som t.ex half-life 1 och 2 gjorde, bara förfining av vad som redan fanns på marknaden... för oavsett hur tuffa vapen och stora stridsvagnar BF3 har så har det inget som slår den geniala enkelheten i HL2 där man helt enkelt sliter loss en toalett från väggen och i rasande hastiget dänger den i huvudet på sin anstormande fiende...

Senast redigerat av TS_quattro (28 oktober 2012)

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
28 oktober 2012 · 1 163 Inlägg

TS_quattro skrev:

Andyy90 skrev:

TS_quattro skrev:
dagens fps spel är fruktansvärt linjära och tråkiga, finns några få som revolutionerat fps-genren i olika steg, resten är efterapningar och skräp anpassat till tolvåringar som spelar konsoll, de spel som tagit FPS-genren framåt är Doom, Quake 1, Half-Life och Half-Life 2 efter dem har det bara gått utför, visst, spelen har blivit snyggare men de har gått mer och mer mot det linjära, det finns ett sätt att lösa ett problem, ingen variation, ingenting utmanande, cod modern warfare är ett utmärkt exempel, det är samma spel oavsett vad det står för siffra på kartongen, massproducerat skräp...

Tror inte riktigt du har hängt med och spelat alla spel heller som t ex bf3 som är ett helt sjukt bra spel.. sedan ifall vi tar cod t ex modern warfare då.. givetvis är det samma spelsätt..

Grafiken blev bättre i 2an och 3an blev mestadels bara nya maps lite andra vapen, killstreaks och liknande.. men fortfarande grymt kul och UTMANANADE men jag kan gärna ta en match mot dig så får vi väl se ifall det är utmanande vilket jag knappast tror.. wink

det jag menade var att modern warfare-serien är samma spel med små variationer, folk sitter alltså och betalar fullpris för ett spel som på sin höjd kan ses som en expansion, och visst, BF3 är ett snyggt och bra spel, men det tillför inget NYTT som t.ex half-life 1 och 2 gjorde, bara förfining av vad som redan fanns på marknaden... för oavsett hur tuffa vapen och stora stridsvagnar BF3 har så har det inget som slår den geniala enkelheten i HL2 där man helt enkelt sliter loss en toalett från väggen och i rasande hastiget dänger den i huvudet på sin anstormande fiende...

Givetvis är det så.. dock har jag nyss upptäck arma 2 via Dayz ifall du hört talas om det.. finns riktigt roliga modds där.. värt att testa! smile

~Andy~
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang